Week 45

Week 45

Tijdens de bezinning over welke knoop de weekmenu opgesteld.
Niet tussen de soep en de patatten, maar tussen het gat en de knoop dus eigenlijk.

Vandaag wordt het de waanzinnige pompoen-linzensoep die ik de afgelopen week ontdekte, zo lekker en zo makkelijk, ik ga u straks eens een gedetailleerd recept geven.
Morgen aardappelwafels met ratatouille, de ratatouille is een recept van Dorien, ik was eigenlijk een soort van vleesloze haché parmentier van plan maar kwam dit recept tegen op haar site en als Dorien zegt dat het goed is ...
De wafels zag ik vorige week in een of ander kookprogramma, aardappelpuree maken met veel verse kruiden, boter en een ei en daar wafeltjes van bakken, dat wordt scoren!

Woensdag maak ik de bejubelde rigatone met walnoten, chili en mascarpone uit Vegalicious.

Donderdag bak ik nog eens brood, ik vond ergens een recept met bakpoeder, zonder rijzen dus, ik ga dat eens testen, erbij geef ik soep, misschien wel tomatensoep met ballekes.

Vrijdag iets lichts, 's avonds ga ik naar Stiel & Stijl en ik wil daar wel veel taart eten, dus koos ik de herfstige couscous, ook weer van Dorien, ik was toch al daar.

In het weekend kan alles nog, maar zaterdagmiddag zit heel de familie in de zetel om naar het leukste programma van het jaar te kijken, de aankomst van de Sint op Ketnet. Awel, daar horen wafels bij, ik vind dat wel, wafels en warme chocolademelk, voila beslist!