Moestuin in april


Moestuin in april, originally uploaded by zsazsa.be.

Zat ik vorig jaar nog te verkondigen dat een moestuin hebben niet zo heel veel werk is, heb ik me toch al serieus afgemat de voorbije dagen.
Ik heb wel al een mooi kleurtje, dat is dan wel meegenomen.
Mijn perken liggen er na al het gezwoeg wel geweldig bij, niet keurig, daar doen we niet aan.

Moestuin in april
Moestuin in april

Voor de geïnteresseerden, op mijn perken staat voorlopig:
Bladgewassenperken: Winterprei met er tussen kropsla, eikebladsla en ijsbergsla. Warmoes, tuinkers, Nieuw-Zeelandse spinazie en nog wat kolen die in de bloei staan van vorig jaar.
Vruchgewassenperken: Suikermaïs, de courgetten staan te wachten tot de ijsheiligen gepasseerd zijn en prei van vorig jaar die nu ongeveer in bloei komt.
Wortelgewassenperken: Zomerwortelen afgewisseld met ajuintjes. Rode bietjes en kleurbietjes. Pastinaken en schorseneren.
Peulgewassenperken: Warmoes en venkel van vorig jaar die de winter hebben overleefd.
Er zijn geen echte winters meer, meneer!
Morgen zaai ik mijn erwten en peultjes.
Koolgewassenperken: Radijsjes, raapstelen en raapjes.
Doorlevendegewassen perk: Crosne en kardoen.
Kardoen is hier geen doorlevend gewas wegens de koude winters en hoort dus eigenlijk op het bladgewassenperk maar vermits mijn warmoes de winter heeft overleefd ga ik het hier toch proberen.