Wortelen

Wortels
Wortelen behoren samen met ajuin en aardappelen tot de top tien van de meest bespoten groenten, een goeie reden dus om of bio te kopen of om ze zelf te zaaien. Aan aardappelen heb ik me door voorlopig plaatsgebrek nog niet gewaagd maar wortels en ajuin staan wel in de moestuin, tussen elkaar zoals een goed ecotuinier betaamt. Vorig jaar had ik allemaal korte, dikke wortels doordat de grond niet goed losgemaakt was, maar dit jaar heb ik me een grelinette aangeschaft en is de grond diep losgemaakt en heb ik mooie, ranke, lange wortels.

Had ik al verteld dat een ecologische tuinier niet spit, maar enkel de grond losmaakt zodat de grondlagen niet verstoord worden? Toch alleen maar voordelen dat ecologisch tuinieren.

De wortels heb ik trouwens gestoofd met een ajuintje, wat look en koriander en dat samen met een linzencurry en basmatirijst was heel lekker.