Le sling

slingSling
Ik ben een grote fan van de sling, iedereen zou er eentje moeten hebben, meteen vanaf dag één, het zou in de roze doos moeten zitten als het ware.
Maar dat heb ik vast al tien keer verteld.

Een ringsling moet helemaal niet duur zijn want hij is heel makkelijk zelf te maken, maar als je er eentje wil kopen dan zijn dit en dit aanraders. Deze doek is zelfgemaakt.

Ik pik even het lijstje met de voor en nadelen van bij Eva.
Slings zijn makkelijk en snel aan en uit, en je baby is er snel ingezet/uitgehaald. Deze doek is de ideale heupdrager, maar kan ook op de buik of rug gebruikt worden. Je kan een sling vanaf de geboorte gebruiken tot ongeveer een kilo of vijftien, naargelang je eigen draagkracht. Het is de allerhandigste doek om in te voeden (ook wanneer je echt grote borsten hebt), en een doek die in de zomer of binnenshuis niet te warm aanvoelt. Met een sling kan je heel makkelijk “transitions” doen, bijvoorbeeld een kindje dat je op je rug draagt tijdens het afwassen even naar voor schuiven om aan te leggen. Het is ook een doek die je makkelijk kan omdoen als je kindje al in slaap gevallen is op je schoot, en je kan ook vrij makkelijk uit de doek glippen om een slapende baby met doek ergens neer te leggen. De sling kan ook om je lichaam blijven hangen als je kindje er even uit wil. Het is ook mijn “bezoekdoek”: als ik ergens op visite ga, of uit eten, naar een feestje,... neem ik altijd mijn ringsling mee als handige slaap- en discrete voedplaats. De (ongevulde) ringsling is heel compact en makkelijk op te bergen in je tas of zelfs in je jaszak.

Deze doek draagt asymmetrisch, over één schouder, hetgeen betekent dat veel moeders deze doek liever voor kortere afstanden gebruiken. Moeders die een scoliose hebben, of andere bekken- en/of rugklachten, vinden het gebruik van deze doek meestal te belastend.


Dit filmpje laat goed zien wat je allemaal kan met een sling.