Tortilla

TortillaSoms wil ik liever niet koken, soms word ik al moe van het gedacht alleen, dan is er ..... de tortilla!
Niet geheel volgens de regels want normaal moeten de aardappelen gebakken worden, maar als ik geen zin heb om te koken heb ik ook geen zin om aardappelen om te draaien, stomen gaat sneller.

Nodig voor 2 personen:
3 aardappelen, geschild, in schijfjes en dan gestoomd
1 ui, in ringen, gefruit
3 eitjes, losgeklopt
1 teentje look, samen met de ui gefruit
Peper en zout

Doe de iets of wat afgekoelde aardappelen bij de eitjes en ui, roer door en giet in en warme pan.
Wanneer de ene kant klaar is, neem je een groot bord, dek je de pan af, draai je de pan razendsnel om en schijf je zo de tortilla weer in de pan.

Toen mensen zich nog geen zorgen maakten over hoeveel suiker kinderen binnenkregen, toen maakte mijn grootmoeder sla waar een vinaigrette met suiker overheen ging, za-lig. Deze sla past volgens mij geweldig goed bij deze tortilla.
Een verhouding van 3 delen olie met 1 deel azijn, peper en zout en een schep suiker, mengen met wat gehakte peterselie en een gesnipperde ui.
Sla wassen en drogen, alles door elkaar husselen en proef!

Maar vertel eens, wat raadt u mij aan, voor kookbaaldagen? Wat komt er op uw tafel als u geen zin hebt om veel tijd te besteden aan de maaltijd?