zaterdag 13 december 2008

Het wordt een kitschkerst.

Kerstboom
Voor de eerste keer in mijn volwassen leven gingen we een kerstboom zetten, Jef en ik winkelden er lustig op los, we kochten alleen ballen die Jef mooi vond.
Vandaar.
Ik hing de laatste bol erin, stapte achteruit en stond plots in de living van mijn grootmoeder ... 20 jaar geleden ... ik geloof dat het toen ook al geen mode meer was.
Maar ach, alles voor het kind hé, en of hij het een mooie boom vindt.
Hij kan er niet genoeg van krijgen, net zoals van het sprookje van Jezus.

Vrede voor ieder op aard!

4 opmerkingen:

  1. Ah, ik ben de eerste deze keer in plaats van 6 weken na datum. Awel dat moet kunnen hé met een kleine vent in huis zo'n kitchy kerstboom...Het doet me ook denken aan toen ik jong was( jaren 5O) en ik moet zeggen het heeft nog altijd iets. Ze worden zo snel groot nietwaar en dit blijven toch mooie momenten. Ik ga straks als ik een kleinkind het elk jaar een heel mooi kerstboomding laten kopen en dat mag hij of zij dan elk jaar in de boom hangen. Later hebben ze dan een hele verzameling van spulletjes voor de boom met een herinnering aan.
    Heb je de pompoenmuffins nog geprobeerd??
    Heb trouwens onder je witloof met kaastopic nog een recept van rode kool stoemp gezet met krepkessaus.
    Maak er een mooie Kerst van met Jefke en al je dierbaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij doen al een paar jaar zo'n kerstboom: flashy ballen, slingers, kleurlichtjes die pinken, kitch, kitch en kitch en ja, ook voor en door de kinderen. Vele ballen zijn trouwens nog originelen van mijn ouders die die dan opnieuw hadden van hun ouders enz. en ik vind het zalig om zulke ballen bij te kopen. Want er beter volledig over dan halfslachtige pogingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Persoonlijk ben ik ook wel voor zo een kitch-boom. Die moderne, hippe versies zijn immers soms nog fouter...
    Doet me zin krijgen ook een boom twee verdieping hoog te slueren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw! Wat een leuke boom! Volgend jaar zou ik ook wel zo'n exemplaar willen. Waar heb je die leuke versiering gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen