donderdag 11 juni 2009

Donderdag veggiedag

Pasta met spinazie, pijnboompitten en champignons
Eentje in de reeks van: Als-ik-vanalles-neem-wat-ik-lekker-vind-en-ik-gooi-het-samen-kan-het-alleen-maar-nog-lekkerder-zijn.
En lekker it is.

Nodig:
-Paddestoelen, nu bv champignons, in de herfst cantharellen, schoongeborsteld, in stukken
-Pijnboompitten, geroosterd
-Verse spinazie
-Knoflook, geperst
-Parmezaan, geschaafd
-Bladpeterselie, gesnipperd
-Pasta
-Peper, zout en olijfolie

-Kook de pasta, giet af.
-Bak de champignons in olijfolie
-Voeg de spinazie met de look en nog wat olijfolie toe en roerbak tot de knoflook begint geur af te geven en de spinazie te slinken.
-Kap de pasta bij het champignonsmengsel op het vuur.
-Kruid met peper en zout.
-Voeg de peterselie, parmezaan en pijnboompitten toe.

Smakelijk!

8 opmerkingen:

  1. welwel12.6.09

    Lekker lekker .... meer veggie graag (ook al draag ik geen Jezus-sandalen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. annelies12.6.09

    hahaha, ik las:
    tot de knoflook begint geur af te geven en de spinazie te sTinken
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is donderdag ook veggiedag en het ziet er héérlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Komt hier vast een van de dagen ook eens op tafel. Njam!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jammie, dat kan inderdaad niet slecht zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als dat even lekker smaakt dan dat het eruit ziet....
    Mjammie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik krijg spontaan weer honger! Deze doen we zondag. Thanx!

    BeantwoordenVerwijderen