maandag 6 juli 2009

Veel te veel doeken

Op een hoopIk heb veel te veel draagdoeken, nu mag dat wel want ik doe als excuus nu en dan draagdoekenworkshops in een geboortehuis en dan kan je daar niet aankomen met twee doeken en een vod. Die draagdoekenworkshop die heb ik even gestopt vanwege nogal ongemakkelijk met een dikke buik en dan nogal ongemakkelijk met een baby dus haalde ik afgelopen week mijn favoriete doeken uit de grote hoop en legde ze op een andere hoop, die van Te Gebruiken met Nieuwe Baby.

Van boven naar onder:
-Buidelsing van Lucky baby
-Ringsling van Dharitri
-Zomerse mei-tai van MisterMirko
-Girasol Symphuo knoopdoek van Slingomama
-Buidelsling in iets rekkende stof van Hotslings, die nog moet geverfd worden in een iets hipper kleurtje.
-Girasol Jungle ringsling van Wear a Baby
-Geweldige Zsazsa, Ha ja

Girasol jungleDe voorlaatste doek kocht ik van iemand die er de helft had afgeknipt om een sling te maken, restte er nog een kleine 3 meter, het grootste stuk werd ook een sling en toen bleef er nog ongeveer een keukenhandoek over.


JungletasDat stuk keukenhandoek werd een tas, een soort van simpele Onbag, waarschijnlijk heeft u hier nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is dit dé nieuwste rage binnen draagdoekenland. De Onbag is een soort van verzorgingstas die makkelijker mee te zeulen is als je geen buggy hebt, daar komt het eigenlijk op neer. Een verzorgingstas voor alternatievelingen.
Je zeult hem makkelijker mee omdat je de banden van de tas op op elke gewenste lengte kan knopen, de banden zijn ook breder waardoor het gewicht beter verdeeld wordt over je schouders, wat niet slecht is want ik neem meestal een buggy mee om mijn sjakosch aan te hangen.
Jaja die alternatievelingen zijn nog zo stom niet.
Hier het gratis patroon en hier de Nederlandse vertaling.

Binnen met velcro
Voor de binnenkant gebruikte ik blauwe ribfluweel en rood-met-witte-bollekesstof voor extra zakjes, heel simpel te sluiten met een stukje velcro in hartvorm geknipt.

Bloempje
En een bloemeke als extraatje, voila, meer moet dat niet zijn.

20 opmerkingen:

  1. Mooie tas zasza!
    Het zijn vooral de kleuren en de vlakverdeling wat het bijzonder maakt.
    En met het bloemetje maak je het helemaal eigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben lichtjes aangestoken door jouw grote liefde voor draagdoeken. Voorlopig zit ik nog maar aan 2, met een derde (een zsazsa !) in de maak. Maar het worden er vast nog meer. Mooie verzameling heb jij al en binnenkort kan je die weer allemaal uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi mooi ! En die 'biesjes', daar ben ik jaloers over. Ik ga deze vakantie toch eens uitpluizen hoe dat zit. Blijf posten !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jolan7.7.09

    Mme Zsazsa, wat is het toch handig om samen met u zwanger te zijn. Dank voor het patroon van deze tas en alle inspiratie. Ligt uw moestuin er ook wat verloren bij? Het gaat haast niet meer he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan je met een stikmachine toch leuke dingen maken hé. Zelf maken we onze spullen nog altijd met de hand( naald en draad). Misschien toch eens een cursus volgen "naaien met 't stikmachien"?
    Voor de rest zijn het prachtige graagdoeken. Zelf had ik 4 jaar geleden een gewone grijze draagdoek. Maar wat lag Sterre er graag in. Dicht tegen mama in putteke winter. Zalig voor beiden!
    liefs, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mo, maar wat een idee, die tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben verliefd op jungle maar ik heb het onderdrukt. En nu komt hij hier ook al mijn ogen uitsteken! Aaaarg! Schoon tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw!
    die Girasol is heel mooi en met zulke mooie franjes
    en ook nog een tasje erbij, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarom o waarom ben ik niet handiger?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh, die bloem!!!
    Ik zie de laatste tijd overalmooie bloemen in blogging life, maar deze is het helemaal!
    zeg, trouwens, zou je niet eens een hoop 'hoe maak ik een zwangerschapsrokskespatronen' online zwieren?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik was door je blog aan het wandelen: je werkplekje is herkenbaar: " georganiseerde wanorde". Soms krijg ik het en dan MOET er opgeruimd worden ... maar voor hoelang? Dat is de vraag.
    Ik kwam ook je naamloze baby tegen.
    Ideetjes: Sterre en Tor waren mijn namen. Ook Mees en Meike waren kanshebbers.
    Zelf heb ik een broer die Jef heet en de andere Jan.
    liefs
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. toffe tas..... werkelijk :*)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke tas van prachtige stof!

    Je hebt trouwens een leuke stapel draagdoeken. Dan val ik toch nog wel mee, met mijn drie ringslings en twee knoopdoeken. Oh, en de tricotslen. Mijn omgeving vindt dat al raar. Maar ja, dat zijn dan ook niet van die gekke alternatievelingen ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik moet echt eens een naaimachine kopen en les gaan volgen voor we aan kinderen beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooh mooie tas heb je gemaakt!
    Enne kan je teveel draagdoeken hebben???? Daar heb je er toch nooit genoeg van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nimsa, ik heb zelf geen enkel rokje gemaakt, ik vind dat een zwangerschapsrokje aanpassend moet zijn aan je buik en pas daaronder mag uitwaaieren en rokjes in katoen doen dat niet, die beginnen op je buik en zo lijk je dan op een olifant. Enkel van die tricotdingen doen dat en ik ben niet handig met tricot én goeie tricot kost veel dus ik koop die rokjes gewoon zo in de winkel.
    Voila, we moeten daar eerlijk in zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mmm ik moet dringend toch maar eens gaan denken aan een tweede hier...
    Als ik dag niet teveel bekkeninstabiliteit heb, kan ik misschien ook eens fatsoenlijk draagdoeken gebruiken...
    Nu ben ik er pas na een jaar fatsoenlijk mee kunnen beginne, maar Jitse zit doodgraag in haar Mei Hip... (een echte doek zit ze niet stil genoeg meer voor om die aan te doen of ben ik niet handig genoeg hihi... Maar zo eentje met strepen... zwijmel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zie nu pas je antwoord, nadat ik er al weken mijn hoofd over breek. Awel, ik zal eens proberen met een halve ronde uit te snijden uit een kattoenen rok en daar tricot in te zetten tot onder de buik, en wie weet.. Roep gerust als je op voorhand al weet dat dit niet zal lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja zo zou je dat kunnen doen.
    Ik heb eigenlijk heel de zwangerschap rokjes aangehad van goodmoodkids.nl (ze verkopen daar ook zwangerschapskledij) en die zitten wel goed, ze tailleren wel redelijk smal, dus als je er iets zou bestellen neem dan een maatje groter.

    BeantwoordenVerwijderen