dinsdag 24 november 2009

Dat zat er in de zak! + winnaars

Waar is Piet?Een Pietenpak voor kinderen van twee tot zo'n zes, twee stuks te winnen. Het andere pak is blauw met paars zoals te zien op de foto in het vorige blogpostje.

Wat moet je hiervoor doen?
1. Kleine kinderen hebben want we willen u echt niet tegenkomen in dit kostumeke.
2. Een Sinterklaas/Pietenrijmpje posten in de commentaren.

De Piet
Deze Piet trekt woensdagavond twee namen uit zijn Pietenzak zodat het vrijdagochtend al bij u in de bus zit.

Het aftellen naar de Sint kan nu echt beginnen,
en hier kan u weeral winnen!


En dan werd het woensdag:
Pietenpakwinnaars

De twee winnaars, na zeventien keer alles te hebben geteld want niet elk antwoord was een deelname en herteld en dan elke keer op een ander aantal uit te komen, dan toch maar opgeschreven om een papieren strootje te trekken om dan toch maar te besluiten om het via het www te doen omdat ik daar niet voor moest rechtstaan (en dan zwijg ik nog over mijn falende internet en het scherm dat nog steeds kadul is) zijn hier de winnaars.

tromgeroffel

N° 22 en dat is Anne van Feester
en
n° 54 en dat was nog net op het nippertje Sarah en daar weten we niks meer over

Mail mij jullie adres en ik verstuur morgen de pietenpakken.

83 opmerkingen:

  1. Geestig!
    (Ik doe niet mee, mijn dochter is 2 en nog niet helemaal op de hoogte van de Sinterklaarstoestanden.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleine Nini gaf net haar tutjes aan Sinterklaas

    maar ze werden meteen in beslag genomen door Pieterbaas

    Nini reageerde fel en zei

    "dat is voor kleine babies en niet voor jij!"


    Petra
    www.minini.be
    (PS: echt gebeurd trouwens. En ze doet het flink zonder tut!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem24.11.09

    Schrijft Madame Zsazsa uit blogland:
    "Ik heb een idee, ’t wordt plezant;
    Maak vers of lied
    Over sint en piet
    En wie weet dat de zak dan bij jou belandt!"

    Maar deze dame uit het Westen
    Kan gelukkig dichten als de beste
    Doch bij gebrek aan klein kind
    Zeg ik toch gezwind
    "Als ik win mag Pingu het pak uittesten."

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem24.11.09

    Oeps, zie nu pas dat bovenstaande anoniem is gepost... Raden dan maar....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem24.11.09

    Ik wil wel zo'n pakje
    uit zo'n zakje.
    Weet u wat ik er mee zal doen?
    'k stop het in de schoen van mijn kleine kapoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem24.11.09

    Oh wat suf, die laatst anonymus ben ik: Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jammer, ik heb geen kids!
    Maar toch: heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. at is die Jef toch een gewillig model, wat zeg ik, enthousiast model!! (ik doe ook niet mee)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waaaw, mijn mond staat weeral open en hef aan volgend lied:

    Hoor de wind waait door de bomen, op Sinterklaas zijn blote kop.
    Hij heeft kou al aan zijn oren
    en maakt gezwind een noodstop
    voor de deur van madame zsazsa
    en koopt haar om met een chacha (van LU)
    waarna zij kruipt achter 't stikmachien om de sint van een mijter te voorzien.


    PS Ik heb 2 kleine kinderen en ik wil er gerust nog één maken mocht dat niet voldoende zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn Wolf zag de foto en zei: "Mama, ziet!
    Die jongen heeft kleren net als Zwarte Piet!
    Zijn gezicht moet nog zwart,
    maar hij lacht nu al hard,
    Ik ben nu al zeker: de Sint vergeet hem niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja kijk ik heb geen kleine kinderen, dus meedingen hoeft niet (want inderdaad mij wil je er niet in tegen komen! ;)) Maar even laten weten dat het een geweldig kostuum is!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Over hoe wit een zwarte piet kan zijn. :-)
    Hier is het grut nog niet oud genoeg. (Gelukkig. Want ik leef nu al in de constante stress dat ik het geheim eens per vergissing zal onthullen en eigenhandig de magie aan splinters zal slaan...)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat zat er nu in de zak
    toch geen jong van een kat
    ook geen stempel zo lief
    met de naam van de kleinste hartendief

    er werd geraden en gegist
    maar geeneen die het echt wist

    nu schreeuwen ze het van het dak
    whoehoew tis een heus mini pietenpak
    voor een pierkeklein zou dit een fijn geschenkje zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sneu

    Wat is dit voor een drogcadeau,
    mijn jong weegt 100 kilo.
    13% van de jeugd is corpulent,
    maar daar heb je geen rekening mee gehouden, hè serpent!


    Hm. Dat laatste staat er misschien enkel voor het rijm. (Sorry!)
    En eigenlijk kan ik ook niet meedingen wegens een kinderschare die niet tot de leeftijdscategorie behoort. Maar alla, als we maar lol hebben hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. een bedelgedicht
    een bedelvers
    een bedelrijm
    dat is Madame Zsazsa's wens
    de dichterlijke vrijheid zegt me plots: "wel, alle dek aan hens"

    Lettertjescreativiteit in ruil voor Zsazsa-kunst
    al schrijvend en rijmend dingen om madame Zsazsa's gunst
    Doet me denken aan de kerst van net geen heel jaartje geleden
    volgens mij is ze op dat vlak lichtjes heel licht iets vergeten

    Maar bon een kleuter omtoveren tot Zwarte Piet is nu het doel
    In een dit-is-Belgisch outfit en liefst zonder zwarte smoel
    Je kind zien schitteren en stralen in dit kunstig creatuur
    Jaloerse blikken van vriendjes, nichtjes en zelfs van onze dwaze buur*

    Ik ga me niet wagen tot mouwvegen en slijmen
    Ik beperk me gewoon tot wat over sintjes en pietjes rijmen
    (neen, niet over die pietjes jij geobsedeerd geval
    Dit is een topic mbt kinderen niet over een mannenniemandal)

    Zsazsapiet en Zsazsasint
    maak alsembelieft heel erg blij mijn kind
    laat de pietencape fladderen in onze Aarschotse wind
    Ik kan ik nu al zeggen wat ik voel en wat ik vind
    door te kijken in de blije ogen van mijn kleuterkind
    (dat door mij o zo wordt bemind)
    De idee mijn kind + pietenpak maakt me echt wel goedgezind.



    * (ik mag dat zeggen over Maria aan de overkant
    want die vindt het borstelen van de gracht duidelijk immens plezant).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zeg maar 1 ding:
    Maak me blij
    En geef die zak aan mij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sint en Piet vergeet ons niet! Wij zijn zo braaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Twee kleine meiden,
    die zeiden:
    Wat zit er in die leuke zakken?
    Mooie pietenpakken?
    Die willen wij ook wel,
    mama, maak jij die even snel?
    Nee mama heeft nu echt geen tijd,
    maar Zsazsa wil ze wel kwijt.
    We willen graag meedoen,
    wie weet vinden we een pietenpak in onze schoen.


    Mijn dochters waren dol enthousiast bij het zien van die leuke pietenpakken. En aangezien ik ook erg handig ben met naald en draad (en de naaimachine natuurlijk), verwachten ze dat ik ALLES dan ook gelijk kan naaien. Maar helaas, zonder patroontje komt mama (nog) niet ver. Dus vandaar dat wij mee willen dingen naar zo'n leuk pak van Piet.

    Namens Danae en Arwen (en kleine Joah) en hun mama Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo een schoon pietenpak
    oh en met een cape en een zak
    en een muts met pluim erbovenop
    stuur dat maar naar tantehilde op
    anders krijgt haar klein grut wééral een pop

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ tante hilde, ik ben vlijtig aan het werk ;-)

    Tof zeg! (en ik doe ook niet mee)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O o o, mme Zsaezsa,
    Spijtig genoeg heb ik geen kind.
    Dat pak is nochtans mijn dada,
    hoewel ik het voor mijzelf ook wat klein uitgevallen vind.

    Ik doe dus braaf niet mee.
    En duim voor de twee.

    Winnaars.

    Dat laatste is vrije, alternatieve, avant garde rijm.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Stuur dat Pietepak maar op naar Spanje.
    Jeps, helemaal naar ’t land van de appeltjes van oranje.
    Want ook al zijn Piet en Sint hier zogezegd thuis,
    hier in Spanje is er iets NIET pluis.
    Ze kennen hem van toeten noch blazen.
    Ook geen chocolade pietekes of klazen.
    Zelfs geen speculoos of marsepein,
    Maar met zo’n Pietepak zouden wij heeeeeeeeel content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Mie, uw pop is klaar!(nu bent ge nieuwsgierig he ;)
    Moogt ge tweekeer meedoen
    als ge -gelijk ik- veel kinderen heeft?
    of is dat onbeleefd
    en zonder fatsoen?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. WAT EEN ÉNIG IDEE!!
    ZEKER MET ZO'N RIJMPJE ERBIJ
    ZO MAAK JE TOCH WEER IEMAND BLIJ :)))

    *(maar nee ik doe niet mee,wilde je alleen even complimenteren,met deze mooie pieten kleren)*
    ;)

    groetjesss ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zalig Pietenpak, Mme Zsazsa!

    Ik heb een Man die dol is op versjes maken, maar hij heeft wel drie van die Pietenpakken nodig om zijn lichaam te kunnen bedekken, dus ik ga hem er niet warm voor maken.

    Bij gebrek aan eigen jung ook geen poging van mijnentwege, maar wel alvast heel veel verkleedplezier gewenst aan de gelukkige winnaars!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hij komt, hij komt, de lieve goede Sint
    hij brengt ons alles wat hij vindt.
    Elke winkel koopt hij leeg,
    hij zoekt iets leuker dan wat ik ooit al kreeg....
    dus komt hij ook bij Zsazsa langs,
    pakt zo'n zakje, zonder zwans,
    dropt dat gezwind in mijn schoen
    en alle anderen lachen wat groen!

    (zoontje heeft allang de pruik vandoen,
    nu nog het pietenpak voor mijn kapoen)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh, pietje, je moet zeker langs ons huisje komen, want ik heb iets waar jij alleen maar van kan dromen ! T is een nieuw pietenpakje zoals dat van jou, maar dan in het paars met blauw !

    (PS. ik heb alle leeftijdsklasses, en zelfs voor de baby is een pietenpakje op de groei niet slecht ! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. "Oei oei, kan ik nog tippen?
    Aan al die mooie dingen voor sint, piet en het paard met zwarte stippen!"

    Sorry maar ik ben er geen crack in en dit was het beste dat eruit kwam :-) Hopelijk is het voldoende om mee te kunnen dingen naar zo'n mooi zwarte pieten kostuum!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Kort en krachtig:
    dat pietenpak is machtig
    mooi! Vandaar dat ik vraag
    (want ik wil 'm o zo graag):
    Mag ik hem alstublieft o goede Sint?
    Voor mijn net weer gegroeispurde kind?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heeft Jef trouwens een Sinterklaaspop?

    (en nee, ik wil geen twee keer meedoen ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Anoniem24.11.09

    Voor mijn ventjes
    van 4 jaar , 3 en 1
    zou ik het willen winnen
    het past er vast wel een

    en ook het 4e kleintje
    is al onderweg en wil vast
    in een pakje door jou gemaakt
    k weet niet of het past

    je actie is bijzonder
    je bent een gulle piet
    en ik vind je blog fantastisch
    ik mis het meestal niet

    volg al je stappen nauwgezet
    en lees bijna dagelijks mee
    dus hopelijk wordt het mijn kadootje
    en word ik er blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Anoniem24.11.09

    dat met die 4 coupletjes dat ben ik : Renee Hage

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mauro is 3,5 en zou het zeker super vinden!

    Zijn rijmpje is:

    zwarte pietje boe boe boe
    jij loopt op de daken
    niemand die je ziet
    zwarte pietje
    je krijgt mij niet!

    ik denk wel niet dat hij het zelf gevonden heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik zing hier heelder dagen twee sinterklaasliedjes die ik zelf als kind supergraag hoorde:

    Zachtjes gaan de paardenvoetjes
    trippel trappel trippel trap
    Het is het paard van sinterklaasje
    stippe stappe stippe stap

    Paardje is nog lang niet moe
    maar ik moet naar bedje toe
    paardje is nog niet lang niet moe
    maar ik moet naar bedje toe

    Allez, er zijn eigenlijk nog twee strofen maar ik heb er ook voor moeten googlen!

    En het andere:

    Zwarte piet ging eens fietsen
    toen klapte zijn band
    hij moest toen gaan lopen
    met zijn fiets aan zijn hand

    hij kwam bij een dorpje
    en zei tegen de smid
    ik geloof dat er in mijn achterband
    een pepernootje zit!

    En nog een anekdote van een maand geleden:
    Lili zat in de bakfiets wat te neuriën (dat kind doet niet anders!) en zei plots tegen haar zwoegende moeder op het zadel:
    "mamaaaaaaa, het liedje van de appelsien laat u zien is hélemaal hetzelfde als dat van zwarte piet wiedewiedewiet he?"
    ik: "euh euh ja zeker..." en werd meteen wat wijzer

    Bij deze, ik doe dus ook mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Sinterklaas kapoentje,
    leg dat pietenpak maar in ons schoentje!
    Leg dat in ons laarsje,
    Dank je wel Mmz Zsazsaasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een ijverige vlijt
    in zo'n korte tijd.
    Daar wil ik graag de winnaar van zijn
    en roep dan ook heel erg luid:

    Deze is van mijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hier zeg ik stop,
    tegen zo'n mooi gedichten kan ik niet op.
    Een simpel meiske als mij,
    niet bijster goed in rijmelarij.
    ' PLEAAAACE ' is dus alles wat ik zeg, geef dat zakske aan ons weg.

    Anne en (4 jarige) Sterre

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Zwarte Piet,
    weet jij wat ik zie?
    Ik weet het nie
    het is een ...
    Oeioeioei....
    het valt van het dak
    het zegt krak
    het heeft vier poten en een staart
    is dat niet de moeite waard?
    het is het paard van Sinterklaaaaaas.
    Zwarte Piet
    is een toffe gast
    Die smijt snoepjes in mijn kast.
    Op al dat lekkers ben ik verzot
    want dat smaakt veeeel lekkerder dan snot
    en mama's eten... dat trekt nergens op
    Kom toch gauw
    maar niet door de schouw
    want dan krijgen wij het kou
    en dan zeg je toch maar au
    veel liefs
    je grote spruit



    Wij zijn gek van zwarte piet! We zijn met z'n vieren thuis: mama,papa en 2 meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dat is 't mijn, zei Pepijn.
    Dat is logisch, beaamde Floris.
    't is voor ik, sputterde Hendrik.

    Dat pakje komt dus goed terecht,
    al is het de mama die dat zegt.

    Maar mama's van 3 heren,
    die mogen Sint en Piet al eens trakteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Madame Zsazsa, dit is ongetwijfeld mijn eerste rijmpje sinds mijn schooltijd. Het is voor u.


    Telkens Noortjes stemmetje de hoogte in schiet
    gaat het weer om Zwarte Piet.
    Twee is dat meisje en ik had het niet verwacht
    maar Sint en Piet die houden nu al de wacht.

    En wat is dat, wat hoor ik almaar?
    "Sinterklaasje soentje poentje", zo klinkt het bij haar.
    — voor zo'n klein meisje toch een heel mooi lied
    En nu maar wachten op Sint en die Piet.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. En nog wat, madame Zsazsa. Volgens mijn liefste lief zit er een reclamebureau achter jouw blog. Té goed gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. wauw!! zo mooi!!! Onze Jools is nog een beetje klein en rijmen helemaal niet mijn ding, maar het moet gezegd: SUPER tof gemaakt zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oo, wat ben ik blij..
    want Fender loopt binnenkort met een fantastisch pietenpak aan mij zij.

    Ik doe mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Jawadde, diene kleine trekt toch wel serieus op zijn ma seg!...ofte in AN: uw zoon begint toch wel goed op U te lijken, mme Zsazsa!

    En ik doe ook niet mee. De meisjes hebben al Pietenverkleedkleren (niet zo cool natuurlijk, maar bon) en dus vinden we het wel OK als er een ander kleintje in dit pakje mag paraderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Er waren eens twee jongens uit Kapellen
    die wilden jou graag iets vertellen:

    Het piet-pak van Jef vinden wij vet-gaaf
    en daarom zijn wij nu extra braaf
    vanaf vandaag geen deugnieterij
    geen geplaag of zeuren "van mij!"
    wij zullen wel eens laten zien
    wie er hier dat pak verdient :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. marijke christiaens24.11.09

    een pietenpak voor mijn kapoen
    dan geef ik je een dikke zoen

    dan wordt hij een nog grotere deugeniet
    dan zwarte piet

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heel erg mooi!! we doen bij deze een poging tot rijm...

    Hoor de wind waait door de bomen,
    laat dat pietenpakje maar komen!

    Zo mooi en lief
    hopelijk is't goe gerief!

    Snel gepast door iedereen,
    om de beurt want der is er maar 1!

    Juffen en meesters opgepast,
    dit pietenpakje gaat voor het eerst nog niet in de kast!!!!

    jufferdejuf
    retroke

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Leuk! Wat een mens rijmen kan.

    Wij hebben een sint,
    maar die is slecht gezind.
    Want onze Piet heeft enkel een muts op zijn gezicht.
    en zo rijmt dit gedicht.

    Ik doe graag mee!
    De pietenpakjes in Hema waren al uitverkocht.
    En daarbij. Deze zijn mooier!
    Alweer mooi gedaan, mme zsazsa!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Madame Zsazsa speelt dit keer voor sint,
    En maakte dit cadeautje voor een pietenkind.
    Maar mijn kleintje is nog wat te klein,
    Dus hij zal eerst nog wat moeten groeien voor hij een pietje kan zijn...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik heb er twee, telt dat ook?
    Het tweede is een haiku. Dat rijmt niet echt, maar leek me wel gepast gezien de tijdsgeest:

    Een oude man die dwaalt over daken
    Gehuld in wat lijkt op een laken
    Hij gluurt door gordijnen
    Naar vrouwelijke lijnen
    Ook de sint mag zich wel eens vermaken

    Besneeuwde daken
    krakende stappen
    Een Afrikaan die rilt

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Oh wat een leuk pietenpak
    en dan nog eens in zo'n schone zak
    Grote Pruts is heel erg bang van zwarte piet
    maar als hij zelf zo'n pak aan heeft, hoeft dat natuurlijk niet

    Zsazsa, wat doe je me aan?
    Het is hoog tijd voor mij om naar bed te gaan. In plaats daarvan zit ik hier te prutsen, op een rijmpje over de Sint en Pietenmutsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Sint zat te denken
    Wat Mma ZsaZsa nu weer zou schenken

    Concurrentie, hoe kan dat
    Maar toen zag Sint wat er in het zakske zat

    SInt werd blij
    San al dat zelfgemaakt gerei

    ZsaZsa, alsjeblieft
    Wordt jij mijn nieuwe Piet?

    BeantwoordenVerwijderen
  53. @tante Hilde: ja ik ben nieuwsgierig. En uw eerste outfitje is ook klaar (ook nieuwsgierig?)

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Anoniem24.11.09

    Waauw, dat willen wij wel winnen!
    Daarom volgend liedje:

    Zwarte Piet ging uit fietsen

    Zwarte Piet ging uit fietsen,
    toen knapte zijn band.
    Toen moest hij gaan lopen,
    met de fiets aan zijn hand.
    Hij kwam in n dorpje,
    en zei tegen de smit:
    k Geloof dat er in mijn achterband
    een pepernootje zit.

    De smid moest toen lachen
    en plakte zijn band.
    Toen kon Piet weer fietsen
    door heel Nederland.
    Och jongens en meisjes
    let nu toch eens op!
    Misschien zie je Piet wel fietsen
    met Sint achterop.

    Groeten,

    Hanne
    hanne.willems@telenet.Be

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Zwarte Piet
    vond zijn pakje niet.
    Bij ZsaZsa zag hij er twee
    via zijn p(ee)c(ee).
    "Ach, lieve madam,
    mijn beentjes zijn koud en klam..."
    "Een pakje over heb ik niet,
    wel boekenrekken, tassen en een rokje in 't verschiet."
    Na lang getwijfel en gezeur,
    ging Piet er met het rokje vandeur...
    Dus zie je een Piet in een rok, heel fel,
    Denk dan: "'t Is een Zsazsa, dat wel..."

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wauw dat vinden mijn kinderen fijn,
    zowel de oudste als de jongste man willen allebei wel pieten zijn.
    De allerjongste kleine meid,
    wacht nog wel een tijd.
    Zij past dit pak nog niet,
    maar is vast blij als zij haar broers er in ziet.

    Wat een superleuk pakje zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. mama van 2 super meisjes25.11.09

    Zwarte Piet, Wiede wiede wiet,
    ik hoor je wel maar ik zie je niet.

    Wij zijn dus ook kandidaat voor het winnen van een super kostuumpje!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Er was eens een kind Marjolein
    dat dolgraag eens Piet wilde zijn.
    "Een jurk? Nee, dat niet.
    Dat past niet bij Piet!"
    'k Zei: "Dra komt een pakje héél fijn."

    BeantwoordenVerwijderen
  59. origi*Nele25.11.09

    Het is de leukste tijd van het jaar
    Want Sinterklaas en zijn Pieten zijn weer daar !
    Met hun grote boot uit spanje
    brengen ze ons appeltjes van oranje.
    Langs hoge daken en smalle schoorstenen vol met roet
    Volgen dan het lekkers en het speelgoed.
    Natuurlijk zijn alle kindertjes braaf geweest
    En wordt 6 december een superleuk verjaardagsfeest !

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ik heb er wel drie
    Van de juiste leeftijdscategorie

    En met een pietenpak rond hun lijf
    Weten ze met hun blijdschap geen blijf

    Maar wat hebben ze een pech
    Met een mama die niet rijmen kan, ech(t)
    :-)

    Ik doe dus ook graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. O kom maar eens kijken wat er op dit blogje staat
    die Mme Zsazsa, weer een goede daad.
    Een pietepak met een pluim erbij
    stuur dat maar even snel naar mij
    hier lopen "drie pietjes zonder pak"
    doe mijn naam maar in die zak.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Dag Mme Zaza de sinterklaas,
    stuur maar eens je pietenbaas,
    onze richting uit met zo'n zak
    dan kunnen wij spelen in zo'n prachtig pak!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. er was eens een tweeling uit Koekelberg
    die waren zot van de Sint, héél erg.
    ze zongen Sint-liedjes en waren altijd (sic) braaf,
    kregen zij toen dit pakje heel gaaf?

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Er was eens een Piet uit Sint Truiden
    die at zo graag speculaaskruiden
    hij at zonder zwans
    wel een kilo bijkans
    toen maakte hij rare geluiden!

    Voilà, rijmen en dichten zonder mijn gat op te lichten ;-)

    Heb er hier drie rondlopen, maar die kunnen goed delen. En 't is een driedelig pakje, niet? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Heel erg leuk!
    Maarrr ik heb geen kinderen en mijn hond krijg ik denk ik niet zover om het aan te trekken! Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. fuck seg, ik kan niet rijmen!
    ik zal dan maar wat slijmen!

    mme zsazsa jij kan heel goed naaien,
    kan ik je daarmee paaien?

    of zal ik ook zeggen dat je supergoed kan koken,
    moet ik je nog meer bewierroken

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Sinterklaas kapoentje,
    geef zsazsa een zoentje
    Geef ons maar dat pakje in
    het leuke zakje.

    Jeuj ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. In de winterse decemberdagen
    wil de kou je weleens plagen.
    Vooral je voeten zijn vaak koud.
    Dat is iets waar je niet van houdt.
    In de goeie, ouwe tijd
    kon je dan je voeten kwijt
    op een lekkere, warme stoof,
    die verscholen stond in een alkoof.
    Ach ja, waar is die tijd gebleven?
    Hoe moet dat in het moderne leven?
    Jouw voeten hebben 't getroffen!
    Want Sint kocht deze hippe sloffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Hier gaan we dan !!
    Zingen op de tonen van de originele zie-ginds-komt-de-stoomboot-versie ...


    zie ginds komt de stoomboot van zsa-zsa weer aan,
    zij brengt ons alweer iets, om versteld van te staan !
    hoe doet ze ‘t, verzint ’t en dat keer op keer ?
    een wedstrijd om van te smullen, wat wil een mens nog meer ?

    zij knipte en naaide een mooi pietenpak,
    dat ligt daar niet zomaar, dat komt in een zak !
    en net als je denkt van : nu stopt ze ermee ...
    stikt ze nog iets sneller en zijn er plots twee !

    ze legt ze niet zomaar bij haar in de kast,
    ze dacht heel goed na en besloot toen heel vast,
    het is nu een wedstrijd en wij doen graag mee,
    want ik heb een dochter van iets over twee !

    ze is nu net drie en het is voor het eerst
    dat die lieve sint al haar dromen beheerst
    die ogen vol bewond’ring en lachende snoet
    dat is waar een mama het allemaal voor doet

    dus sloeg ik aan ’t rijmen en nam echt de tijd
    want ik weet wel zeker dat mijn kleine meid
    zo’n supercool pakje echt dolgraag zal zien
    dan krijg ik als mama misschien tien op tien !

    maar ’t allerbelangrijkste is de magie
    van sint en van piet, die in haar fantasie
    haar hartje nu echt wel wat sneller doen slaan
    nog éven voor ze weer naar Spanje toe gaan

    dus lieve zsa-zsa, uw onschuldige hand
    die ’t beste kan naaien van heel bloggersland
    laat die nu niet twijfelen en maak ons heel blij
    een zoen van kleine Frutsel en ook één van mij !

    BeantwoordenVerwijderen
  70. astrid25.11.09

    wat een prachtig pietenpak,
    in een evenzomooie pietenzak
    wat zouden mijn kindjes hier blij mee zijn,
    want pietje spelen, dat vinden ze zo fijn............

    BeantwoordenVerwijderen
  71. isabel25.11.09

    mme zsazsa vertelt
    aan iedereen die haar blog leest(of belt)
    dat er iets in de zak zat
    voor mensen met een kind of wat
    een pietenpak o zo fijn
    't past precies voor Karlijn
    of misschien
    ook wel voor Jolien
    ze hopen met heel hun hartje
    dat de sint langs hier komt op zijn paardje

    BeantwoordenVerwijderen
  72. I love Mme ZsaZsa!

    Mijn rijmpje, kort maar krachtig:
    Piet, piet, wie heeft het beste lied, lied?
    Ik toch niet?
    Jazeker wel, het pietenpak
    komt er snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Wat een mooie gedichten,
    wát een vlijt.
    Nee rijmen is niet echt mijn vak,
    maar hopelijk tóch goed genoeg voor zo'n geweldig pietenpak!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Ooooh, hoe laat gaat dat sintje slapen?
    Kan ons versje nog mee in de zak?!!!

    Ik wil wel een pietje wezen met een grote zware zak.
    Van de daken ga ik sjezen en de sint op zijn gemak
    roept dan: "Piet, wees toch voorzichtig, straks een scheurtje in je broek!
    Dan moeten we vannacht nog
    naar een gloednieuw pak op zoek".
    En dan roep ik :"Mevrouw Zsazsa heeft nog wel een pak of twee. Voor wat speculaas en koekjes krijg 'k er vast wel eentje mee!"

    BeantwoordenVerwijderen
  75. En STOP het bieden.
    Vermits zwarte Piet al in zijn bed zit ga ik nu een nummerke trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  76. drie dochters, dat is een grote zegen
    maar af en toe steekt dat ook eens tegen
    roze, rokjes, barbiepoppen,
    prinsessen, strikjes: niet te stoppen
    Mega Mindy en haar gekweel
    af en toe wordt het (vooral hun vader) te veel
    Sint, u moet hier iets aan doen
    steek een (stoer) pietenpak in onze schoen

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Allé, ik zie nu pas dat ik te laat ben, verdorie!

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Ge moogt nog meedoen Nel, ik heb al die commentaren nu al 64 keer geteld en ik kom elke keer iets anders uit, dus ik ga het op the old fashioned way doen en een strootje trekken, tot sevens.

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Hoera, hoera, ik ben er bij!
    zo roept ons kleine pietje blij.
    Het pak dat komt er nu al aan.
    Er moet nog maar 1 ding gedaan:
    dat is om stiekem te proberen,
    mezelf met schoensmeer in te smeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. dat is nu spijtig seg
    dat pakje is niet voor mij weggeleg
    ik had nochtans gedach
    dat jij dat wel zag:
    die tantehilde die had een mooie rijm bedach

    ;)
    hoera voor de winnaa

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Al goed dat ik niet heb meegedaan en dus geen uren en uren nagedacht heb over een goed rijmpje, want ja, Anne en Sarah hebben gewonnen, he.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Onee, te laat! Maar ik ben toch niet zo'n goeie rijmster eigenlijk.. Winnaars gefeliciteerd! Hele toffe pietenpakjes!

    BeantwoordenVerwijderen