woensdag 14 april 2010

Broekskes voor Abeltjes

Waar zijn de pijpen van WallyAls je zonen hebt moet je wel leren naaien, de jongenskleding in de rekken is ofwel veel te brutaal, genant kinderachtig of pokkeduur.
Er worden in de blogwereld vooral meisjes gemaakt heb ik de indruk, meisjes, en rokjes en jurkjes voor die meisjes, met een jongen word je dus wel verplicht om andere dingen te zoeken en ik dènk dat ik zoiets gemaakt heb, allee ik weet het zeker eigenlijk, drie fleurige, zomerse broekjes.
Een klein beetje opvallend.

Waar is WallyPaars met een bollekeGestreept met wat oker


Onze zonen willen er ook eens uitspringen, niet waar Bombombilla, Eloleo, Tante Hilde, ...?

Blauw/geel met geschilderde knoopHet is drie keer hetzelfde broekje met een beleg aan de buitenkant, of is het dan een applicatie?
Ik ben langer bezig geweest met het zoeken naar 2 bijpassende knopen dan met het naaien zelf, uiteindelijk heb ik twee witte knopen genomen en ze blauw geverfd.
Ge kunt nooit teveel stof of verf hebben.

Waar is Wally knoopIk wist meteen welke knopen bij dit broekje hoorde, de knopen van het broekje van Naais.
Een plaatje, niet waar?

Paars broekje, gestoffeerde knoopHier ook een knopenprobleem, geen enkele normale gele knoop te vinden, laat staan een leuke, dus ook een zelfmaakalternatief, van die knopen om te overtrekken met stof, ook altijd handig om in huis hebben in een paar verschillende afmetingen.

Blauw/geel pijpVoila sé klaar, wat zou ik nu een dochter willen, puh!

87 opmerkingen:

  1. je hebt gelijk, leve de jongensbroeken, en zo origineel, geen enkel ander abeltje zal met zo een leuke broekjes lopen. mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk, en die blauwe is best stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, supermooi en -origineel! Een meesterwerkje :)

    Had ik ook maar een zoontje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig! Die blauwe stof met streepjes reserveerde ik bij aankoop eerst voor mezelf maar nu ligt ze ook klaar voor een salopetteke...voor als de tijd aanbreekt dat de dochters weer vrijwillig broeken willen dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! 'k Zou er mijn zonen met plezier 't straat mee opsturen. En je hebt volkomen gelijk wat de jongenskleding in de winkels betreft, helaas... Hoewel: daardoor heb ik het naaien ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En ik had net gezworen da'k ermee gestopt was,... nu wil ik persé ook een jongen. Zo'n schoon broekskes zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh helemaal geweldig, wat zijn dat een toffe broekjes!
    Ook bloggers maken trouwens wel eens iets voor jongens hoor: ik heb ruim een jaar geleden toch zeker één keer een tuinbroekje voor mijn neefje gemaakt! ;)

    (http://ninainvorm.punt.nl/?id=498268&r=1&tbl_archief=1&)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ge hebt zoooo gelijk! Ik vind ook nergens mijn goesting voor de twee ventekes. Mooi gedaan alleszins! Is dat een zelfgemaakt patroon of ook een afgeleide van die Oliver+S playsuit?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarom,waarom waarom toch alleen voor kinderen en voor jongens??? Meisjes volwassen vinden dit ook zoooooo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk! En inderdaad, vééél te weinig leuke dingen voor jongens in de winkel..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wreed schoon. Ik ken dat, om kierewiet van te worden, die neurotische zoektocht naar de juiste knopen...
    En euh, ik heb recht op een zoon. Zal ik binnenkort eens werk van maken zie, door welk neusgat moet je dan uitademen tijdens 't orgasme? (ja, sorry heb dat ooit eens gelezen in een zweevie boekske)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuk
    zou er wel zo een willen maken voor stan maar ik vrees dat zijn ouders er niet voor te vinden zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geen idee Vermiljoen, we kunnen ook ruilen natuurlijk als het mislukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb het niet zo voor van die moulurekes als het gaat om de randen van een plafond, maar de zonen moulurekes geven (of hun broeken in elk geval): goed idee! Ik zou zowaar gaan hopen dat mijn buikinhoud mannelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar natuurlijk Riet, jongens zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Baby's ruilen? Omdat je ze dan wel een rokje/broekje kan aandoen? MMM
    Blijf maar originele leuke broekskes maken! Pareltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ok, ik heb dan wel twee meisjes maar zou m'n jongste toch best graag in dit salopetje steken hoor!
    Onwaarschijnlijk leuke broekjes!

    En.. de knopen zou je eventueel zelf kunnen maken van fimo, dan heb je vorm en kleur helemaal zelf in de hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn die labels toch mooooi! Zeker op die verschillende stofjes. De broekjes zijn het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Anoniem14.4.10

    Madame Zsazsa,
    gij zijt niet te doen! Wat een onwaarschijnlijk creatief talent! Ik zou zo mijn twee dochters inruilen voor twee van die broekskes van u (geheel bij wijze van spreken natuurlijk)!

    Erynn

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooh zou je ook z'n broekje voor mijn zoon willen maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh yes, jongensbroeken! Mag ik dat dan schaamteloos copiëren zoals ik uit jaloersigheid deed bij eloleo na het zien van haar trainingsbroekskes?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Moet gij geen vestje hermaken?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, wat een drie zaligheden!
    Ik moet bekennen dat ook ik vooral achter de naaimachine zit voor de dochter. Tot laatste bij een zomerjurkje waarbij zoonlief beslist heeft dat ook hij wel eens recht heeft op een zelfgemaakte creatie van mama. 'Een tsjort' zo besliste hij. Heb jij misschien een suggestie voor een modelleke? En dan nog een leuk jongensstofke vinden... Ik zal er eens werk van moeten maken. Zeker na het zien van deze originele stuks! Leuk gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. dat is allang klaar, die zsazsa opneiuw maken baart mij meer zorgen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah ja juist, ik ging eens rondhoren, ik laat u zo snel mogelijk iets weten.
    Begin dan maar te kopiëren hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk dat je zo'n mooie kleertjes maakt voor je zoontjes ! Jongens verdienen ook zo'n leuke kleding ;) Echt mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jezus, die zien er zo perfectekes afgewerkt uit. Knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mme Zsa Zsa! Ge moest u schamen, zó schoon! Ge moet een winkel beginnen!! Ge zoudt er rijk mee worden!

    En ik ben 25, vrouwelijk, en ik wil ook zo'n schone pakskes. Hmpfff.

    En btw, dit is mijn versgeboren blog: http://lilavanille.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. G E W E L D I G !

    Als ik later zonen heb, wil ik zo'n pakjes!

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die zijn geweldig!!!
    Ik ga me ook maar eens aan 't naaien zetten voor mijn zoon,de sukkel.Die heeft nog nooit iets gekregen en als ik uw maaksels zie voel ik me telkens beschaamd!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De max! Héél schoon gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Er is inderdaad weinig vrolijks voor jongetjes. Je hebt me op een idee gebracht.
    Dit zijn nou echt leuke stoere broeken. Volgens mij kan mijn manneke van 9 weken nog best een leuke salopette gebruiken. Ik weet wat me morgen te doen staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mor hoe supergeweldig tof zeg! Ik wil ook zo'n broekske voor mijn zoon! Wilde der zo geen maken? In ruil voor twee stella-pixie-mutskes misschien? En ik wil u ook wel wat knopen bezorgen?
    Ik kan maar probeern he! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. T gaan superwijze garagistjes zijn, echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Awel, ik wil mijn dochter ook zoiets aandoen - als boeredochter is dat toch gepermitteerd hé! Heb al een overall patroontje uit ne oude Knippie, maar dit is gewoon veel schoner...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Madaaaahhhmmm, ge zijt weeral geweldig. Mijne zoon wil geen salopetten meer aandoen maar boy-oh-boy, wou ik dat ik dit modelleke een jaar of twee geleden had gezien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ware het niet dat wij hier de zindelijkheidsfase naderen, ik zou je schaamteloos na-apen!

    Geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi, mooi! Ik vroeg mij af waar je die knopen haalt om met stof te overtrekken, hebben ze dat ook in de Veritas? En mislukt dat eerst een paar keer voor je eindelijk een deftige hebt of is het eerder simpel om te maken!

    Alvast merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. mooi, mooi, mooi!!
    een patronenwinkeltje, dat zou je moeten openen, ik ben vaste klant!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jou zonen lopen er echt altijd geweldig bij...
    Als ik jou zo zie ben ik niet meer bang voor zonen (alleen de combinatie van mijn vriend met de zonen, maar goed TOEKOMST!)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. zalige broekpakjes. Maar waar haal jij toch al die leuke patroontjes. Naaien dat lukt me wel maar patronen uitvinden nog net niet

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Anoniem15.4.10

    Wat een leuke broekpakjes!

    Ik denk niet dat ik mijn zoon van 8 nog erin krijg, maar met een leuk bloemenstofje toch wel erg leuk voor mijn dochter (3). :-)

    Groetjes,
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  43. En is dat de Jef die kapstok speelt?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Super mooi, en je hebt gelijk dat je nooit te veel stof of verf kan hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wow! So amazingly perfect! And the fabrics of course perfect too!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Please, een patroon Mme Zsazsa, en snel. Ik heb hier ook een Mijnheertje rondlopen. Ik maakte al eens een schoon broekske met gebloemde knielapjes en een gebloemde tailleband, maar jouw broeken zijn nog geweldiger!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Zeg maar Madame Zsazsa, als dat effectief Jef zijne kapstok-arm is, dan zijn die broekskes toch keiveel te groot voor een Abeltje? Of heb ik gewoon een gigantisch verkeerd beeld van een mens van om en bij de 8 maanden? Maar nee, dat kan niet, want ik heb een metekindje van die leeftijd! Uwe zoon komt niet alleen uit een bloemkool, hij groeit ook gelijk één!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. On-ge-loof-lijk prachig! Zeker de 'Waar-is-Wally'-versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. wauw, super leuk zeg !!!! die van mij weigert een tuinbroekje! gelukkig ligt er op de "to do- stapel" nog een paar andere broekjes!!!

    blijf ons vooral verassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. madam arabelle15.4.10

    cool, ik heb ook twee zonen. Hint, hint

    BeantwoordenVerwijderen
  51. En ik maar plooirokjes maken voor de petekindjes! En mijn eigen kerelke moet het stellen met een gekocht broekske, bij gebrek aan een leuk 'stap voor stap' patroontje. Zwier het op het net zodat we allemaal weer hippe jongenskleren kunnen maken!
    Ons mannen verdienen dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Seg Madame, gij zijt eigenlijk wel straf! Heel blogland in de ban houden van u kleedjes en rokske liggen maken enzo, en dan doodleuk even vermelden dat er TE veel voor meisjes wordt geblogd. Meer dan den helft is verdorie u schuld! ;o) (Mooie broekskes trouwens!)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Oh, hier ben ik echt wel jaloers op!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Awel daarom ben ik blij met mijn zonen, kan ik tenminste eens iets unieks maken ipv al die onnozele rokskes. ;)

    Arabelle, de Huisvrouw vind het mottig, ik wil maandag geen gezaag, ze is zo al erg genoeg.

    Ella, ze zijn idd te groot, veel te groot, dus ik ga nog iets anders moeten maken voor nu.

    Gadolinia, in de Veritias idd!

    Niek, graag, maar voorlopig heb ik het even te druk.

    Merci voor al de complimenten, ik ben er zelf ook helemaal zot van.
    Moest ik de tijd hebben, ik zou voor iedereen zo'n broek maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. dat patronenwinkeltje vind ik ook wel een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat fijn dat meisjes ook jongensbroeken aan kunnen ;-), andersom gaat vaak niet.
    Ik wil er wel zo een voor mijn dochters!!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat vrolijk!
    De jaren 70 herleven!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hoelang werk je ongeveer aan zo'n geweldige fleurige broek ?

    BeantwoordenVerwijderen
  59. welwel16.4.10

    Super ! Ik heb een dochter ... maar geen tijd ... ik weet niet hoe jij dat allemaal klaar speelt ! In alle geval heerlijk om mee te lezen en toch een beetje geïnspireerd te raken !

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Mag ik nu eens iets vragen? Hoe komt dat dat er bij uit altijd uitziet alsof het van de winkel komt?! Zo schoon afgewerkt jom! Volgens mij naait gij daar gewoon een labeltje in. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  61. dorine_michiel@hotmail.com16.4.10

    oh, pliez... post het patroontje...?!?!?! ze zijn ZOOOOO mooi... ik zou mijn dochtertje er graag in rond zien lopen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Anoniem16.4.10

    Moh, zo schattig! Hij kan zo het circus in, en da's een compliment hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. gij weet uw mannekes toch mooi te kleden hé!
    madame, magistraal, mooi, stoer en fris ...

    (in tegenstelling tot brutaal en kinderachtig of veels te duur uit de winkel, wat voor mij ooit ook de reden was om te beginnen naaien)

    BeantwoordenVerwijderen
  64. La fille Hella ik schat twee uur, dat is gemakkelijk eigenlijk, de applicaties vastzetten duren het langst.

    Miss Puntkomma, kwestie van de juiste foto's te kiezen hé. ;)

    Dorine, ik heb voor de eerste keer eens een patroon van iemand anders gebruikt, ik vond de applicaties zo tof dat ik exact dezelfde vorm wou en niet iets nagemaakt, ik heb het patroon een hele tijd terug overgenomen, samen met nog wat toffe dingen trouwens, het was een oud boekje in het zweeds denk ik, ik ga eens zoeken of ik kan vinden wie het schreef.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Aaaaah wat een super lieve broekjes mag ik je vragen of er tutorial voor te vinden is zoals je wel vaker zo mooi maakt? Ik zou namelijk graag eens zo'n mooi pakje maken voor mijn aanstaande nichtje/neefje!

    Ps ik lees trouwens regelmatig je blog maar durfde niet te reageren omdat ik je verder niet ken... trek nu dus maar de stoute schoenen aan.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Mme zsazsa, ik heb geduld hoor! Dus moest ge ooit toch nog eens wat tijd hebben, laat maar weten he! Ben nog steeds bereid voor een swapke! (Ge moet maar iets laten weten he, moest ge daar eens goesting en tijd voor hebben.)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. SUPER SUPER SUPER Leuk, en oooh, ik mis mijn naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ik val gewoon flauw van afgunst... man mijn zonen zouden daar geweldig mee staan (knarsetand).

    BeantwoordenVerwijderen
  69. dorine_michiel@hotmail.com20.4.10

    Ben nog steeds aan het fingercrossen... krijg je 't patroontje nog gevonden..? Hoop het zó! Heb ook al het perfècte stofje voor mijn dochtertje klaarliggen: de blauwe retro-bloemen, van ons aller Vermiljoentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Dorine, ik zou gewoon een patroon van een broekpakje zoeken in een Knippie en er dergelijke applicaties bijtekenen, de pijpen zijn gewoon recht naar beneden, daar zit geen vorm in.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Bloem21.4.10

    Ik wil ook eens zo'n mooi broekpakje maken voor ons Abeltje (al 12 wk oud, dus nog wel even tijd), want Abeltjes verdienen toch leuke broekjes ;-)
    Dus als je het patroon nog kunt vinden, graag!(In de knippies kan ik geen leuk patroon vinden)

    BeantwoordenVerwijderen
  72. super broekjes, maar als je een meisje hebt moet je ook leren naaien! In de winkel is het te duur, VEEL TE ROZE of niet om aan te zien, ... dus maken we de kleedjes ook maar zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. zucht... mijn dochter verdient eigenlijk een zsazsa-mama...

    BeantwoordenVerwijderen
  74. oh wat een super toffe broekjes!

    ...enne de knaapjes zijn ook niet slecht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Ondertussen heb ik ook al twee versies van het Abelbroekje gemaakt voor de Dochter hier. (en er volgen er nog, want ZO geweldig - wel mét rits!)
    Fotootjes op m'n blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Ik maakte ondertussen ook twee versies van dit leuke broekpakje. Eentje staat al op mijn blog. Een tweede versie maakte ik deze week, maar nu uit nicky-velours met knielappen en zonder het 'beleg'. Gewoon omdat het model op zich ook al zo leuk is. kleine mannekes (alez, meiskes ook he)met salopettekes da's toch de max he!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Heb je soms ook een patroon van zo'n broekpakje?

    BeantwoordenVerwijderen
  78. 'k heb een gekregen broekske ook cowboyaans gemaakt, met een vermelding naar u natuurlijk.
    Groetjes,
    Wolinn

    http://wolinn.blogspot.com/2010/11/kleertjes-pimpen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Wat zonde dat ik deze blog nu pas ontdek! Ons Jefke is ondertussen al dik anderhalf, en al die tijd ben ik (met wisselend succes) op zoek gegaan naar mooie, originele en toch ook wel een beetje schattige jongenskleertjes.
    Mijn voornemen om (beter) te leren naaien is bij deze gemaakt, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Het is al heel erg lang geleden ... en misschien, met wat geluk, heb je nu het patroontje al gevonden ? :-)

    Het moet wel lukken, ik heb een Abeltje!! Een echt jongens Abeltje!! En ook mijn meisjes dochter Emma heeft al een zelfgemaakt rokje en andere dingen. Abeltje niet. Help Abeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  81. En, niet om te zagen hoor, want doe ik niet. Mijn Abeltje is slechts 15 dagen jonger dan uw Abeltje. Als uw Abeltje te groot is voor zijn leuke broekjes kan mijn Abeltje het nog 15 dagen dragen!! Deal?

    BeantwoordenVerwijderen