vrijdag 8 april 2011

Nieuw-Zeelandse spinazie, voor iedereen!

Nieuw-Zeelandse spinazie herfst
Nieuw-Zeelandse spinazie in september

Al vijf jaar een vaste waarde in mijn moestuin en een keer gezaaid zaait het zichzelf jaarlijks uit, dit moet zowat de meest voordelige moestuinplant zijn.

De smaak leunt het meest aan bij spinazie en zo kan het ook bereid worden. Het telen is dan weer een pak simpelder, binnen voorzaaien, in mei uitplanten op een goed bemest plaatsje en oogsten tot het vriest. Meer is er effenaf niet aan.

De absolute beginnersplant, en wie eet er nu niet graag spinazie?
Voila, ik dacht het al, u wil ook een Nieuw-Zeelandse spinazieplant in uwen hof.
Dat treft seg, ik kreeg nl. van Yo van Duizendblad gratis zaadjes om uit te delen aan jullie, 15 mensen mag ik gelukkig maken, het enige dat je moet doen is hieronder reageren, de plantjes zaaien en met liefde behandelen, dat moet u wel beloven natuurlijk.


Nieuw-Zeelandse spinazie zomerBegin juni zou je nog niet denken dat deze plant binnen een maand elke week voor een heel gezin spinazie op tafel kan toveren, mispoes!
Om te oogsten pluk je de stengeltoppen waardoor de plant zich steeds verder gaat vertakken, binnen de kortste keren heeft de plant een omvang bereikt van 1m2.
Het volgende jaar ga je jonge plantjes vinden die uit het afgevallen zaad ontstaan zijn, kies een of meerdere plantjes uit die je naar het bladgewassenperk verhuist.

Latijnse naam: Tetragonia expansa
Gewasgroep: Bladgewassen
Zaaien: April binnen voorzaaien, mei buiten uitplanten
Bemesting: Veel compost
Plantafstand: 80x80
Andere: Kan gebruikt worden als bodembedekker bij tomaten, asperges, maïs, ...

Wist u al dat Velt weer open-tuin-dagen organiseert, dit jaar is dat 4 en 5 juni, ook Yo stelt haar deuren open en op 30 april organiseert ze een zuiders weekend, allen daarheen!
Moest u mij daar tegenkomen komt iets zeggen hé seg!

Edit: Moest er een Nederlander bereid zijn om zaad rond te sturen (eventueel met gefrankeerde enveloppen van de 'winnaars') stuur ik 15 pakketjes op zodat er zowel in Nederland als België 15 pakketjes kunnen verdeeld worden. De Nederlandse post is zo mijn vriend niet heb ik al ondervonden.

En STOP de reacties!

110 opmerkingen:

  1. O die zou ik heel graag willen winnen! 't Zou zeker een Popeye van mij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jules8.4.11

    ooohhh ik ben ook fan!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke plant is dit, die ken ik nog helemaal niet, zou graag zaadjes willen winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook fan, dus zou de zaadjes heel graag winnen. Vorig jaar gezaaid in volle grond, zonder problemen. Maar hoe laat je die dan uitzaaien voor volgend jaar? Gewoon laten staan en zien waar dat hij terug uitkomt?
    Mijn kippen zijn er trouwens ook heel dol op! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. maureen8.4.11

    Hier ook een fan !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Evita8.4.11

    Zo'n plantje wil ik ook wel in mijn tuin.
    We zijn hier allemaal zot van spinazie.
    De vitamintjes ervan zou ik goed kunnen gebruiken aangezien ik binnenkort 2 kindjes borstvoeding ga geven.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil ik wil ik wil!
    En ik zal heel liefdevol zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tris8.4.11

    Aha! Mme.. ge komt als geroepen!
    allee uw zaadjes.. allee ja nee de zaadjes van Yo :-/
    Bon ik begin aan mijn schoon moestuinplan en ge kunt nooit raden wat ik daarin voorzien had: nieuwzeelandse spinazie! ;-)
    Dus als ge uitdeelt.. ook hier alstublieft, dankuwel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O ja, na jàààren Nieuw-Zeelandse spinazie te hebben getrokken als kind in de tuin van mijn meter, wil ik het nu wel eens zelf proberen te zaaien. Alleen al voor de herinnering. En ik beloof dat ik ze met liefde zal behandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier nog een beginnende moestuinster die wel wat kan aanvangen met die zaadjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. effi8.4.11

    ohhh die wil ik ook wel eens uitproberen!! heb net mijn moestuin zaai- en plantklaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tiene8.4.11

    Op een terras (appartement, geen tuin) in een grote bak zal dat niet lukken zeker???
    M'n tomaatjes en worteltjes behandel ik iniedergeval héél liefdevol ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alice8.4.11

    Net begonnen met mijn eerste moestuintje en daar is nog wel wat plek vrij, dus bij deze zou ik ze graag winnen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben ook kandidaat! Ik eet héél graag spinazie en ik heb nog plek vrij in de moestuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zeer graag. Het ventje heeft net onze eerste mini-groententuintje klaargemaakt... om zaadjes van spinazie te ontvangen ! supertiming :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jaaaaaaaaaaa graag!

    Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wil ook wel zaadjes. Ik ben absoluut voor gemakkelijke planten in mijnen hof!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lijkt me lekker... uh... leuk van die zaadjes! Dus ik zou ook graag een zakje willen... voor de kinderen natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. jaaa ik doe mee, krijgen ze een plekje naast ukkie en pukkie die ik laatst bestelde bij de nieuwetuin die in hier bij jou vond. leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ja, dat zou perfect staat in ons spiksplinternieuwe tuintje!
    Bedankt voor je grote gulheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Anoniem8.4.11

    Ik heb daar ook wel zin in. Ik wil gerust ruilen met andere zaadjes (vb. courgette tromba d'alenga, pompoen hokkaido, ...)

    An

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lijkt me erg handig voor de schooltuin, snel resultaat en voor de kooklessen daarna ook genoeg.
    Natuurlijk zorgen de leerlingen er goed voor en anders zorg ik er wel voor deat de kinderen dat doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja, joepie, heel graag zou ik die willen! Gezocht: beginnende moestuinierder met veel zorg en plantenliefde, count me in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh man, ik heb zoveel liefde te geven aan die platjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik wil ook wel. Tussen mijn sla en tomaatjes zal dat wel niet misstaan. En die sla en tomaatjes worden ook met liefde behandeld, dus ...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mmm.....verleidelijk.....Ik ben gek op makkelijke planten maar ik lustte vroeger nooit spinazie.
    Zou dit me overhalen om toch eens spinazie te proberen eten......als je het zelf oogst moet je het natuurlijk wel proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. leuk! spinaziesala is mijn favo, dus ik doe graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb genen hof maar als ik win dan schenk ik mijn zaad aan Ellen. :-)(mocht ik een man zijn zou dit een beetje een vreemde uitspraak zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Moest er een Nederlander bereid zijn om zaad rond te sturen (eventueel met gefrankeerde enveloppen van de 'winnaars') stuur ik 15 pakketjes op zodat er zowel in Nederland als België 15 pakketjes kunnen verdeeld worden. De Nederlandse post is zo mijn vriend niet heb ik al ondervonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die staat al langer op mijn verlanglijstje: makkelijk te telen en dus perrrfect voor de luie tuinier:-)

    Jammer voor onze mannen, zij houden niet zo van spinazie .....zelfs al krijg je er spierballen van.

    (Maar ikke wel!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik wil me er ook wel eens aan wagen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. gaat dat in een pot ook? en als ge dat niet veel water geeft?

    ik heb van u gedroomd, trouwens. Schoon huis waar ge in woont, met al dat glas en die corbusier-meubels.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lekkerlekker, spinazie! Als mama er nog fish-sticks bij tevoorschijn tovert, is het feest hier! Dus ... ik wil graag zaadjes winnen! En de dochtertjes zullen elke dag een klapke gaan doen tegen de plantjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Die variatie heb ik nog nooit geprobeerd - ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik wil ook wel graag spinazie in mijn (nederlandse) tuin!

    En mocht je nog een NL-er zoeken om zaadjes te posten, dan laat maar weten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ik waag me voor 't eerst aan sla dit jaar ... als de slakken
    mij niet boycotten zullen we hier ook heerlijk van kunnen smullen. Maar bedankt voor de tip want had er nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. vossie8.4.11

    Mijn vader zette ook altijd nieuw zeelandse, maar ik heb dat zaad nooit meer gevonden en stel me dus kandidaat voor de verdere verbreidig met een zsazsapakjespinaziezaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ha ik wil wel zaadjes, ben net in mijn moestuintje weer begonnen. Ben wel Nederlander...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Pixie8.4.11

    Ik wil ook wel die superzaadjes. Dit jaar voor het tweede jaar een moestuin en deze keer is't voor echt (vorig jaar vooral trial and error). Spinazie waar je elke week weer van kan plukken klinkt als muziek in de oren (of smaakt als heerlijke spinazieravioli in de mond...)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Kato8.4.11

    Ik wil ook wel winnen ^^
    Ik zou het in een grote terraspot proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Goei idee! Mijnen hof ligt al te wachten! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Stien8.4.11

    Graaaaaaag !
    'n beetje nieuw-zeeland in de moestuin ; daar doen we 'n liefdevol effortke voor

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Die zaadjes wil ik wel eens proberen en dan ook ineens ne keer verse spinazie eten. Na de jaren met heel gemakkelijke plantjes, moet ik dit toch wel aankunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik wil het ook wel heel graag gaan proberen als de zaadjes richting Nederland komen! Binnenkort de sleutel van ons nieuwe huisje en dan wil ik snel een moestuin gaan maken. Dat klinkt als heerlijke spinaziesalade!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Oh wat lekker, ... Ik sluit mij aan in het rijtje want "makkelijk" en "spinazieachtig" klinken als een ideale combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Mattie8.4.11

    o Madame Z, die spinazie staat helemaal boven aan mijn lijstje! Zou fijn zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. I like spinazie!
    Olijfje

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Whoppy8.4.11

    Jaaa! Ik ben fan van alle planten die zichzelf weer uit de grond duwen jaar na jaar. We hebben hier al Franse selderie, Oost-Indische kers, munt, rabarber, bieslook, aardbeien, peterselie en nog nen nest die lekker smaakt. Helaas kan ik mijne vent niet overtuigen jaarlijks spinazie te zetten. (De buikbewoner laat het dit jaar niet toe!) En met dit zaad heeft hij geen enkel argument meer!! Yoehoe! Binnen de kortste keren zal dat zaad dan zijne weg vinden naar de tuinen van vader, zus en vrienden...

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Diane8.4.11

    ik vind het wel grappig dat ik helemaal van Australië naar hier moet komen om van Nieuw Zeelandse spinazie te horen!!!
    wil dat weleens proberen sé...

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Deze groene wonderspinazie klinkt haast te mooi om waar te zijn, mijn gewone spinazie wil alleen in het voorjaar de grond in en geeft maar 1 oogst, wel heel lekker.
    Dus ik zou ook graag mijn moestuin vullen met deze Nieuw Zeelandse en wil ook voor Nederlandse postagent spelen, laat maar weten als je mijn hulp nodig hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Indien dat kan groeien in de schaduw wil ik wel mijn kans wagen. Anders gun ik het aan iemand anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Een spinazieplant van 1m2 die wil ik wel een zien in mijn eigen tuin. Dus ik doe ook mee met de verloting.
    En ik wil ook wel tussenpersoon met de nederlandse post zijn. Wij zeggen tante Post, en mijn tantes doen (meestal) wat ik ze netjes vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Jaaaa dat zou ik graag winnen! Ben verzot op spinazie en heb nog niets kunnen zaaien dit jaar omdat het er dik inzit dat onze tuin moet worden afgegraven ivm bodemvervuiling... Gelukkig kweken we de groenten in een square foot garden met schone grond erin.
    Ben natuurlijk bereid hier in Nederland pakjes rond te sturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Anoniem8.4.11

    haha, hier wordt met zaad gesmost!

    schrijf mij ook maar in voor de loting
    ziggy

    BeantwoordenVerwijderen
  55. lientjepralientje8.4.11

    ik doe mee! de slakken zijn al aan de haal met mijn "gewone" spinazie, dus dat wordt niets... zal zeker de nieuw-zeelandse proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  56. ik wil ook wel zo zaadjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Zou dat zaad ook houdbaar zijn voor volgend jaar? ivm nóg niet in het bezit zijn van een moestuin, kwestie van tijd...
    in dat geval heeeel graag, versturen in nederland wil ik ook wel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ooh, dit klinkt goed, en lekker, en perfect voor mijn nieuwe moestuin! En met mijn Nederlandse roots kan ik ook de zaadjes voor je in Nederland op de post doen! (Woon zelf in Belgie, maar ga regelmatigh naar 'huis')

    BeantwoordenVerwijderen
  59. bezige bij8.4.11

    mmmmmmmmmm… Spinazie!
    Maar deze heb ik nog nooit geplant/zaaid.
    Misschien wel dankzij jou?
    Eet je deze ook rauw zoals ik bij jonge spinazieblaadjes doe? Of is verwerkt/gestoofd beter met deze soort.
    PS. Heb een prima soort voor rauw te snoepen.
    Enne... ik wil graag wat zaad winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. JA!!! ik wil ook 1 pakje
    op een of andere manier heb ik het vergeten te bestellen bij velt.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Mijn tuin is net omgespit en gefreesd. Vermits gewone spinazie hier jaar na jaar mislukt wil ik het syupergraag eens proberen met deze soort. En als ik niet win, was dit toch een goede tip die ik zeker ga uitproberen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Onze geprivatiseerde post is ons beider vriend niet, zoveel is duidelijk. Nochthans stuur ik uw pakketjes graag van Amsterdam door heel Nederland, als het lot onze tuin aanwijst als gelukkige ontvanger van écht Zsazaad!.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Ilse de Kreij8.4.11

    Ik als Nederlandse spinazie liefhebber wil je wel helpen met de distributie hier in NL. En zou graag van mijn Paisleytje naast een natuurliefhebster een Popeyetje (lees groenteliefhebster) maken. En papa en ik eten natuurlijk graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. welwel8.4.11

    Ik kan niet anders dan hopen op wat van dat zaad - ik ben er mee opgegroeid, met die Nieuw-zeelandse en heb nog maar pas een eigen groententuin ...

    BeantwoordenVerwijderen
  66. En ik maar hopen dat spinazie niet populair is... Ik moet nog aan de tuin beginnen, dus er is zeker plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. de man des huizes heeft hier zopas een moestuin van een goeie 180m³ gefreesd en opnieuw aangelegd - en nu is het aan mij om dat allemaal te voorzien van de nodige zaadjes en plantjes. Uiteindelijk doel: fruit en groenten voor een gezin met 5 kinderen - als dat geen goed doel is??? Dusss: laat die spinazie maar this way komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ooh die wil ik ook wel! In onze moestuin is er nog wel plaats voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Ik beloof het, laat maar komen die handel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. hm.. nr. 41 of zo... maar ik probeer het toch nog maar even. Hoef voor 3 personen immers maar 2 zaadjes te hebben :)
    Mijn man is allergisch voor spinaat, krijgt ie blaren van in de mond. NZ spinazie kan wél! goed hee?

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Mijnen tuin kan precies ook wat eetbaar groen gebruiken. Vooral die 'beginner' trekt mij aan. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  72. mmmm, spinazie, da wil ik zeker eens proberen zelf te telen! De helft van de zaadjes zou ik dan in een terrasbak willen zaaien (da lukt ook wel denk ik), en den andere helft geen ik aan mijn vader, voor in zijne grote groentenhof...dan kan ik daar elk jaar ook jonge plantjes gaan halen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Hier vind ik ook wel een plaatske voor in mijne hof!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Marit8.4.11

    Als nederlandse tuinliefhebster wil ik je graag helpen met het vesturen van zaadjes. Het lijkt mij hardstikke leuk om de spinazie in onze moestuin uit te proberen en onze medetuiniers ermee kennis te laten maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  75. O dat zou ik wel willen winnen! Mij dochter gaat een moestuintje aanleggen op school en de juf zoekt nog zaden. (een mooie reden hebben, helpt zeker niet om te winnen?)

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Hier nog een Hollander die zich aanbiedt voor de verzending!
    Ik zou de zaadjes aan mijn vader willen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Kristien8.4.11

    Waw! Deze plant zou me kunnen laten zeggen tegen iedereen die langs komt: 'wil je nog wat Nieuw-Zeelandse spinazie om mee naar his te nemen?' - Net zoals mijn oma altijd deed, en wat ik oh zo gezellig vond...Ik beloof er goed voor te zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Awel, ik ben een Ollander die in Gent en in Nederland woont. Tis een beetje onduidelijk omdat nu allemaal hier uit te gaan leggen. Maar ik wel wel zorgen dat er 15 pakjes zaad bij een deftig Nederlands postkantoor belanden waar ze, daar sta ik persoonlijk voor in, schoon worden verzonden!
    firmapatat@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Anoniem9.4.11

    Zou een toffe extra zijn in ons volkstuintje-in-wording!
    willem-riet-luwe*

    BeantwoordenVerwijderen
  80. ja, nieuwe plantjes zijn heel erg welkom in mijn nog lege nieuwe moestuin! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Suzan9.4.11

    O, ja, daar zou ik graag nog een plaatsje voor vrijmaken in m'n Nederlandse hof. :-)

    Prachtig blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Ja, daar zou ik zeker plaats voor maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Hazel9.4.11

    Hier ook een liefdevolle tuinier.
    Je blog blijft inspirerend

    BeantwoordenVerwijderen
  84. tof zeg, ik begin dit jaar met een moestuin(tje) en heb eigenlijk al veel van jouw blog 'gepikt' ;) Dus een pakje zaad zou ik zeer zeker appreciëren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Ik zou hem ook in mijn tuintje willen!
    Is in België wonen en in Nederland werken ook goed? De Nederlandse Post en ik kunnen het nog steeds goed vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Een plantje dat zichzelf uitzaait. Daar wil ik zeker voor zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Marrigje9.4.11

    ikke, ikke, ikke. echt, het past helemaal in mijn groentetuin die ejaar beter wordt nu ik erachter ben gekomen dat je nu eenmaal niet alles wat je lekker vindt ook verbouwen moet; weg met de aubergines, welkom snijbiet en mag ik daaraan toevoegen nieuw zeelandse spinazie?

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Ja hoor, ook ik wil best pakketjes binnen Nederland verzenden (en natuurlijk zelf zo'n pakketje winnen)!

    En als je zelfs die ene zending niet vertrouwt, zouden we op de stoffenmarkt in Eindhoven kunnen afspreken voor een 'zaadoverdracht'. Hoewel ik die markt, om overduidelijke redenen voor wie mijn stoffenvoorraad kent, eigenlijk probeer te vermijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Beste mevrouw ZsaZsa, als echte NL-se wil ik graag een gratis zakske krijgen, mijn tweede dochter zeurt nl. iedere week om witte bonen en om spinazie.
    Én als moestuinnierster in de tuin van de NL-voorzitter van VELT (ons aller WIl) wil ik ook wel de verzending van de overige 14 zakjes verzorgen. Succes met de verdeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  90. moestuin : aanwezig
    Spinaziefretters : aanwezig
    groene liefdevolle vingers : aanwezig
    Zet ons maar op de lijst !

    BeantwoordenVerwijderen
  91. ik ben zot van spinazie en van tuinieren.
    Ik vind er wel nog een plaatsje voor !
    Zou dat ook in potten gaan trouwens ( buiten hé ) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Deze Nederlander wil ook wel postbode spelen hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  93. O, dat wil ik wel in mijn tuin. Ik doe mee!
    Groetjes Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  94. MaMaMar10.4.11

    Wow, spinazie zo favoriet!!! Geweldig. Hier heb ik ook nog wel een plaatsje over voor zoiets heerlijks.

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Ik heb juist heel de namiddag tomatenplantjes, paprika's en courgettes verpot... een plant die zichzelf uitzaait en waar ik dus niet ieder jaar opnieuw werk mee heb, zie ik zeker zitten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Kijk, dat is nou leuk. We beginnen net met onze vierkante meter moestuin, en dit klinkt alsof het heel lekker is, en voor de kinderen leuk om te zaaien.
    En ik wil in nl. best wat rondsturen hoor.
    Groet,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Jolan@islief.nl10.4.11

    Heel graag wil ik Nieuw Zeelandse spinazie!

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Annelies V10.4.11

    héél graag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Anoniem10.4.11

    ja dat lijkt mij geweldig in mijne tuin.
    Ik zou dus graag wat zaadjes winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Zaad van Mme Zsazsa...heel graag!
    Mag dan in onze kempische grond groeien en bloeien.
    Nederlandse post werkt zelfs in Nederland niet vrees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Sofie11.4.11

    Als tuinier-wannabe, maar zonder ervaring, wil ik dit ook wel hééél graag winnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  102. 102 commentaren voor mij. Ik vraag mij af of het uberhaupt nog zin heeft om een poging te wagen...

    Maar soit, omdat reageren even makkelijk blijkt te zijn als het zaaien, planten en oogsten van de spinazie zelf geef ik het maar een kans!

    En misschien ook omdat ik dit jaar start met een MM (makkelijke moestuin).

    Please?

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  103. De absolute beginnersplant?! Wel, dan doe ik ook graag mee! We zijn de tuin nog aan het prepareren, maar dat komt wel in orde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Ik zou graag winnen en de zaadjes met liefde aan mijn moestuintje toevertrouwen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Een bodembedekker die ge kunt opeten... wawilnemensnunogmeer???
    Ik heb achter mijn huis nog een are of 18 om te bodembedekken, dus eten voro een heel dorp... als ik win tenminste.

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Nog gauw mijn kans wagen op een ijzerrijk zaadjespakketje, dat gaat hier geweldig in de smaak vallen! Maar... pikt random.org er OOIT de laatste reactie uit? :( ik vrees ervoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Kijk, ik geef jullie een extra kans ;-). Ik trek mij terug uit de loterij. Ga onverwacht op reis en kan geen pakketjes rondsturen vanuit dat verre oord. De post functioneert er- je kan het haast niet geloven- nog beroerder dan hier. En om dat zaad hier nu weken in de brievenbus te laten beschimmelen, lijkt me ook niet slim.

    Succes allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  108. kaatje13.4.11

    njammie denk dat er ergens nog wel een plekje te ritselen valt voor de ze lekkere spinazie in de moestuin

    BeantwoordenVerwijderen