woensdag 20 juli 2011

The Zsazsa Style

De broek
Ik ging tussendoor snel een broekje maken.
Een soort van harembroekpakje.
Voor peuters, want die mogen dat nog ongestraft dragen.
Onomgezoomd natuurlijk, of wat had u nu gedacht?

Abel
Langs hier valt het nog mee.

Abel
Maar dan komt die buik.

Abel
Die dichter bij de kin dan bij het kruis zit, daar klopt iets niet, daar hoort een buik niet te zitten.

Jef
Maar ach, op sommige dagen komt het allemaal zo nauw niet, Jef en ik zagen er ook niet zo geweldig uit.
Ik had een karowenemmeke* aan dat alleen paste bij de restanten van de hibiscusthee op Jef zijn smoeltje.

Jef
Hij droeg op zijn beurt een loopbroek met katsjoewenbotten.**

One happy family
Maar ach, alsof het belangrijk is dat er iets accordeert*** of dat ons kruis op onze hielen hangt.


*Ruiten hemdje
** Rubberen laarzen
*** Overeenstemmen

25 opmerkingen:

  1. *** veegt de tranen van het lachen uit d'r ogen***
    Pràààchtig, wordt vast de nieuwe mode!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op ne keer gaan die jongens wraak nemen voor deze foto's :p lol

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben stikjaloers op Abel dat ie zo comfortabel mag rondlopen, niks dat spant ...heerlijk zelfs al ziet het er een beetje komiek uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héhé, dat deed deugd, eens zo lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. grietp20.7.11

    Het kind heeft percies veel te korte beentjes, maar çoit , zit goed zeker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. grietp20.7.11

    k denk wel als je de pijpen afknipt heb je wel een mooi kleedje denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eerlijk gezegd lag ik bij de vierde foto ook wel dubbel ;-). 't Is te hopen dat Abel ne lange smalle wordt. Dat zal een schoon kniebroek-salopetje zijn tegen dat'm 6 jaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit siet er zo comfortabel.Ik ga dit aan mijn moeder laten zien,Ze kan dat misschien voor mijn tweejarige dochter maken:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er eigenlijk echt niet uit...al waren de eerste foto's veelbelovend :-D.
    Ik vind de schoentjes van abel wel zalig, wist niet dat ze die ook voor kinderen maakten...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem20.7.11

    wat een zalig hilarisch mislukt broekpakje!!!
    alle kinderen hebben daar recht op
    geweldig!!
    (nooit meer uitdoen tot hij eruit gegroeid is zou ik zeggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Abeltje gaat u héél dankbaar zijn later, als hij op z'n 15-de deze foto's ziet :-)
    Toch schoon stofke, en schoon idee

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En zit het hem toch echt comfortabel?
    Want als ge er zo bijloopt, is dat dan toch het minste dat ge moogt verwachten.
    Ach, 't is vakantie voor iedereen, hé? Wel een mooi stofke overigens!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeg, maar ik zie geen knopen? Hoe hebt ge dat kind in dat pakske gewurmd?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaaaah, geweldig! Zoals de meesten: ik lach me te pletter! :-) Dat mag he, zo'n stylish dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hihi! Vanonder trek Abel toch wel schoon zijn buikje in hoor. Misschien moet je het de sixpack broek noemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind zijn shirt boven die kaplaarzen wel geweldig, dat siert jullie dan wel weer, dat de smaak zelfs op dit soort treurige momenten ergens zichtbaar is! Ik ben een jumpsuit aan t maken! Zal m binnenkort eens bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. en als ge nu verwisselt, hij dat hemmeke en gij die catsuit?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig kabouterke, die Abel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Whoehahahaha, jut, jul en juliet. Vooral de opmerking over de restanten thee deed ons achterover vallen van het lachen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love your blog and your work but I can read dutch... but, i could googletranslate it!
    Bravo Madame!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mor allee, als ge dat kruis wat naar boven zet, hebt ge toch een kei tof pakske? Weg met den harem. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tranen met tuiten hierzo, van t lachen. Wij noemen zoiets een drollenvanger.... Misschien ook maar eens zoiets maken voor mijn kleine man. Fijn weekend alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. los van 't pakske, een wreed schoon ventje!

    BeantwoordenVerwijderen