donderdag 17 november 2011

En dan nu ... de truuk met de rits

cirk12
Ah ja, ik kom nog eens rap piepen!

cirk11
Tussen het soigneren van de clowns en poetsen van de schoenen door stelde ik een handleidingsken op.

De blinde rits
De blinde rits met beleg.
We moeten een beetje gaan samenwerken, allee eigenlijk doen we dat al, ik heb een vraag, post die op facebook, jullie antwoorden en ik kan weer verder, super!
Dit was iets ingewikkelder, ik heb besloten om al de rokken in het boek met een blinde rits te maken, omdat zo'n rits het properst is, en omdat ik weet dat het wat gefoefel is in het begin gaan we dat nu allemaal al wat oefenen zodat we dat perfect kunnen tegen dat het boek er is.
Maart 2012, weet u nog?

Hier begint de handleiding en voor de volgende stap klikt ge gewoon op het pijltje ->, dat dus, niet hier klikken want dan hebt ge het niet goed begrepen.
Deze handleiding komt ook in het boek, hetzij getekend, dus als u vragen of opmerkingen heeft, het is nu de moment!

Niet beginnen panikeren, u maakt die rokken nog altijd zoals u het makkelijkst vindt, voor mijn part steekt u er geen rits in en kruipt u in de rokken zoals ik jaren heb gedaan. Maar ik garandeer u dat wanneer u in een piepklein caravanneke staat met twee toeschouwers u een rits plots een heel goed idee vindt.

cirk1
Kan u zich er iets bij voorstellen?
Ik dacht het al.

cirk13
Allee, ik ben weer weg, nog wat oefenen voor La Grande Finale

19 opmerkingen:

  1. Tiens, ik doe dat altijd zo: http://spiegelstiksels.blogspot.com/2011/02/een-blinde-rits-en-voering-zonder-1_09.html
    En dat lijkt me eigenlijk nog een stap eenvoudiger... Of ben ik nu zo verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mm ja, ik weet eigenlijk niet, ik denk dat ik eens iets aan de hand heb gehad met het zo te doen, of dat die voering dan tussen de rits zit.
    Dja, wat was dat nu weer?

    Want dat is wel makkelijker ja!

    Of was dat gewoon omdat ik dat verzetten van de naald wou vermijden.

    Mm nog eens denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah ja, da's wel een reactie die sommige mensen gaven: dat dat alleen mogelijk is als je de naald van je machine kan verzetten. Dus jouw uitleg zal inderdaad wel 'universeler' zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap er niets van als ik het zo bekijk, maar waarschijnlijk moet ik het gewoon is doen.
    Voor dat ik het kan doen heb ik wel nog enkele vragen die mij dus weerhouden om het te doen:

    Moet die voering (of binnenstof ofzo) in zo een speciaal voeringstofke of mag dat ook gewoon katoen zijn?
    Heb je uberhaupt een voering nodig?
    En kan het beleg niet gewoon langer zijn zodat dat de voering wordt?

    De rest pluis ik zelf hopelijk wel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. komt er ook een handleiding voor blinde rits zonder blinde ritsvoet? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en dat ik dat allemaal met de hand deed... allez, het vastzetten aan de voering en het beleg toch. misschien vanaf nu toch maar eens met de machine proberen...
    bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zou toch zo fijn zijn als we een rits gewoon in het rokse konden plakken !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. it is I18.11.11

    geweldige foto's alweer!

    maar omdat het mij ook interesseert: wat wil uw eerste ja juist zeggen: ja, speciaal stofke of ja, gewoon?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. it is I18.11.11

    geweldige foto's alweer!

    maar omdat het mij ook interesseert: wat wil uw eerste ja juist zeggen: ja, speciaal stofke of ja, gewoon?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. it is I18.11.11

    ik ben Kamiel Kafka blijkbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooooh joooo! Een T-shirt van de Ramones gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem18.11.11

    Knap zeg, hoe jij zo'n talloor horizontaal kan houden met je mond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oeps, wat te rap geduwd op het knoppeke.
    Ik was I, zap.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik stik eerst de naad dicht, dan één kant van de rits mooi recht op de naad en er dan 2 steken voorbij stikken. goed hechten. dan de ander zijde ven de rits maar 2mm stoppen voor het stiksel van de naad. dan heb je nooit 'gebrobbel' of overschot en is de naad mooi glad. retoucheuse-tip, graag gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nog een tip, als je kan kiezen tussen een ijzeren of een plastieken ritsvoetje, kies dan voor de plastieken.Ik ben voor mijn brother voor de duurdere ijzeren gegaan, maar werkt minder goed als de plastieken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O, die laatste foto is zo de max! En die outfit! Die zou ik zo willen stelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beste Madame, ik zie dat uw idee alweer gepikt is, ach ja, dat krijg je met goede ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @ rokodil: Ik verkoop blinde ritsvoeten. Ik vind de metalen blinde ritsvoet beter dan de plastieke. De Brother blinde ritsvoet heeft geen schuine gleuven. De blinde ritsvoet van Bernette heeft deze wel en is dus makkelijk om te gebruiken.
    De Brother blinde ritsvoet kost trouwens even veel als een plastieke. namelijk €5 zie: http://www.naaicentrum.be bij onderdelen Singer

    BeantwoordenVerwijderen