zaterdag 19 mei 2012

Paasoverschot

platte eieren
Aflevering 2: De Koekskes
Die had u nog te goed en zijt maar zeker dat ze de moeite zijn!
Moest u toch geen paasoverschot meer hebben dan slaat u toch wat latten chocolat in stukken zeker.
Of eet u misschien niet graag chocolat chip cookies?

gebeten koekje

Nodig:
-160 gram boter
-120 gram suiker
-250 gram bloem
-1 tl bakpoeder
-1 ei

-Leg de boter een tijdje voor je begint uit de koelkast en meng de malse boter met de suiker en voeg dan bloem, bakpoeder en het ei toe.
-Sla de paaseitjes in ongelijke stukken en meng ze onder het deeg
-Zet het deeg even koud terwijl de oven voorverwarmt op 200° en je de keuken opruimt.
-Vorm balletjes van het deeg en druk ze plat tot ze 1 cm dik zijn.
-Bak de koekjes zo’n 12 minuten en laat ze afkoelen op een rooster.

Foto's: Ann Vertriest

18 opmerkingen:

  1. nou.......... dat lusten wij hier op de Zaanse Zolder wel hoor, dank !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm heerlijk! Volgend jaar dan toch iets minder snel al die paaseieren oppeuzelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!
    Ik ga voortaan zorgen voor een paasoverschot...en een
    sinterklaasoverschot...en een kerstoverschot...

    fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog een paar kleine eitjes maar om deze koekjes te maken ga ik gewoon chocolade inslaan denk ik, klinkt echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bon. Waar verkopen ze nog van die ei's?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onze paasoverschot is in chocomouse gegaan, dus we gaan voor die latten chocolade, lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb hier nog sintoverschot!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. chocoladeoverschot....bestaat dat :-) daar kunt ge noooooit te veel van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onze witte chocolade werd chocolademousse, dus nu gaan we voor deze koekjes,mmmmmmmmmmmmmmmmm lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super, ik was er al op aan t wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aha, goei receptje voor de laatste sintfiguurtjes te laten verdwijnen. En de paasoverschot draai ik in november in mijn verjaardagscake ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Net geprobeerd! tong verbrand wegens te heet al willen proeven, maar da's doorgaans een goed teken ;). Heel lekker, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pascale20.5.12

    Ook net uitgeprobeerd, lekker! Heb er wel teveel chocolade in gedaan vrees ik, en ze waren wat groot uitgevallen, maar heb niemand horen klagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohw heerlijk!! Hmmm, misschien toch minder gretig zijn met pasen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oké, nu weet ik eindelijk wat te doen met die paaseieren! Merci, ga het deze week nog uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Paasoverschot? Gij zwanst ofzo?
    En ik vind hierboven nog een zottere met sintoverschot!
    Djees!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. SUPERIDEE!!!! Ik heb hier ook nog een stel eieren liggen!!!!
    Toppie!! En mercietjes ;o)

    BeantwoordenVerwijderen