dinsdag 27 november 2012

De Groeten!

cover Eind vorig jaar, met mijn hoofd nog volop in Allemaal rokjes sprak ik de woorden: Ik maak nooit nog een boek. Een keer of zes. Per dag.
Wat later zwakte ik dat af naar: Ik maak niet zo meteen nog een volgend naaiboek,
het is aan d'ander!
En de ander hebben dat ondertussen heel goed gedaan.
Ik dacht ook: Als ik nog een boek maak moet het iets anders zijn, het kan toch nooit zo inslaan als Allemaal rokjes. Dat is waar hé, het zou toch altijd iets zijn?
En wat ik nog dacht was: Als ik nog een boek maak moet ik zien dat andere mensen het werk doen.

En voila, hier zijn we!
Tadaa!

Eva aka Naais deed al het denk- en schrijfwerk.
Kristien, excuseer Dr. Kristien Hens verrichtte het noodzakelijke onderzoek.
Joke verzon gelijk altijd wat verhaaltjes voor tussendoor.
Dorien schreef tijdens de promotour van Goed Eten de recepten.
En Els trok als vanouds de foto's.
Voor mij schoot er dus eigenlijk niet veel meer over.
Gelukkig kon ik hen overtuigen dat er wat handleidingen in het boek moesten zitten en Els, eigenlijk zou die toch niet heel het land moeten doorkruisen voor wat foto's, zo milieuonvriendelijk. Ik zou wel wat dingen tekenen.
En toen mocht ik toch nog meedoen.

boek En nu zit ik hier, achter mijn bureauke met pen en papier, nog snel wat handleidingen te tekenen.

De Groeten!

Oh ja, nog even dit: Wanneer er 10.000 exemplaren van dit boek verkocht zijn, maak ik het boek dat jullie willen: broeken, jurken, sjakoschen, zwangerschapsmode voor de volslanke vrouw, het is mij om het even.
Bij deze is het binnenkort aan jullie.
Chantage!

42 opmerkingen:

  1. Gij zult dat zo vlaggen hebben, jong.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een autoriteit, zo noemen ze dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't staat al genoteerd op mijn verlanglijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zou niet misstaan in mijn kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Applaus voor de benen! En voor het boek uiteraard ook, want dat wordt goed, ik ruik dat al!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Interessant. Hopelijk inspireert het veel mensen, want da's hard nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waarom staat daar niet gewoon je echte naam, zoals bij de rest?
    Hopelijk zijn die kleedjes (tafellakens?) en de botten niet exemplarisch voor de duurzame transitie die in het boek gepromoot wordt. :) Wasmeda?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat die ander geen alter ego hebben tiens!

      Verwijderen
  8. Iets als: 'wat iedereen zou willen weten' een 'wat iedereen zou moeten weten'. Goe, écht goe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar moest, natuurlijk, nog ergens een 'na' tussen.

      Verwijderen
  9. Haha nou berg je dan maar want dit boek ga ik zeker ook kopen! Op naar de 10.000 exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waar staat de poll om te stemmen welk boek je eerst zal moeten schrijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waar staat de poll om te stemmen welk boek je eerst zal moeten schrijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pliese!

    Zwangerschapsmode voor de volslanke vrouw! Dat vind ik nergens!!!

    pliese?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik peins dat ge dat hier dik aan uwen rekker zult hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit spreekt me zelfs meer aan dan al die rokken. Ge gaat het inderdaad vlaggen hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh wat leuk, ook deze komt hier in de kast. En die zwangerschapsmode voor de volslanke vrouw, komt dat heeeeel snel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fraaie kaft.
    Heb link overgenomen op www.societaltransitionsnl.ning.com.
    Succes met verkoop!
    H.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Succes. Dat zal het ook wel worden. Ik zou opteren voor een boek over broeken. Liefst voor alle maten, maar wel voor volwassenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een boek over het starten van een blog. Ik heb wel een voorzetje gemaakt maar verder ben ik nog niet gekomen.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ge zijt nie goe just, jom! Ik zen curieus!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 10 000 exemplaren? Ge had daar beter een nulleke achter gezet, want ik vrees dat ge niet weet waar ge aan begint :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. khem wel botten maar genen hof, is dat een probleem om van transitie te mogen doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jaja, vlaggen, rekker, ... Ik word 1 van die 10.000. En ik vraag alvast een naaiboek voor jongens - en mannen. Zit ik met 'allemaal rokjes' en krijg ik een zoontje... Of een weekmenuutboek zou tof zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een zsazsalmanak 2013 zou super zijn
    want in 2012 hebben deze leuke kalender gemist...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja madammeke, das in de sjakosj zulle! Ik heb ne lichte voorkeur voor een retro-boek. Met vanalles en nog wat, salopetjes, van die zwierige kleedjes, schoon hemdjes, broekskes, maar mss ook niet-genaaide retrodingen zoals die etagere die je laatst maakte?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Voor een volgende boek: jurken asjeblief! Katoenen jurken voor meiden, mamas, omas, enz. In alle mogelijke basispatronen. Wat moeten we anders aan als het eens zomert of we op vakantie zijn???

    BeantwoordenVerwijderen
  26. publicatie maart 2013? dju, ik heb dat boek NU eigenlijk al vandoen. vol ongeduld...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldige titel werd het ... laat die transitie-ideeën maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat is op zich al een argument om dit boek te kopen.
    Enneuh: ik kies voor 'allemaal jurkjes'.
    En als het er 20.000 worden (want nu zijt ge toch met veel om reclame te maken), maakt ge dan 2 boeken??
    Veel succes in ieder geval!
    Katleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. super , we kijker ernaar uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hello, maybe i didnt undestand well. Is the same book but in German? And if it is, When in English. I really want your book. Can you think about us? (Actually I speak Spanish, but that I think is more difficult to ask) ;) Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Allemaal broekjes natuurlijk. Getekend mam met 3 zonen

    BeantwoordenVerwijderen