woensdag 16 januari 2013

De ochtend met Mme Zsazsa

Winter 2013 Ik vind dit zo schoon dat ik gewoon ga zwijgen.

Winter 2013 Efkes maar hé.
Ziet eens hoe schoon die perken eruit ziet, ze zijn precies geschetst. Ik zou mij ergens willen zetten met een tas koffie, maar mijn gat zou te nat worden.
Verder stappen dan maar. Winter 2013 Naar de poel bijvoorbeeld waar Jef een kamp heeft gemaakt van de takken van de dennenbomen die plaats moesten ruimen voor een -veel gezelligere- wilde haag. Binnenkort ziet ge dus niks meer van die lelijke draad, die hadden we trouwens echt nodig om de teckel van het straat weg te houden, waarop de teckel een gat groef en alsnog verdween.
(De teckel leeft nog trouwens, het is hier nogal kalm)

Winter 2013 Met de poel zelf is iets raars aan de hand, het dampt, we hebben precies een geiser in de tuin. Door dat dampen durven we natuurlijk niet testen of we al op het ijs kunnen staan.
(Niet omdat we de lucht in zouden vliegen, maar omdat het ijs nog niet dik genoeg is.)

Winter 2013 En ondertussen is het al middag en moet ik wat kinderen van school gaan halen, kinderen die voorzekers wel het een en ander willen testen.
Toch maar een binnenspeeltuin dan vanmiddag.

20 opmerkingen:

  1. dat heet gewoon sublimatie ;-). alle beken hier in de buurt zijn zo aan het dampen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O leuk naar een binnenspeeltuin met kleffe opgewarmde pannenkoeken en cola zonder bruis en voor mezelf een paar sedergines in mijn zak...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allez! Gaat dat wel pakken denkt ge? De jongens een binnenspeeltuin binnenduwen met zoveel sneeuw die lonkt?

    Ik heb Ferre alleszins een reservebroek en -kousen meegegeven om bij jullie in de sneeuw te kunnen spelen.

    Maar geen andere trui enzo. Hoe diep is die 'geiser'? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bwa, ze kunnen net staan denk ik!

      Verwijderen
    2. Lol.
      Gij hebt nog wel truien liggen he?

      Verwijderen
  4. de zon schijnt, buiten spelen gaan die 2 van mij !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk al die ruimte om je heen. En dan overweeg je echt om naar de binnenspeeltuin te gaan!?
    Ik zou zeggen warme kleren aan, en als ze door 't ijs zakken lekker weer opwarmen met warme chocomel. Maar ja, wie ben ik om het beter te weten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was mar een grapke, ik plooi nog liever zestien machines was op dan daar te gaan zitten.

      Verwijderen
  6. Oh, die schone stille Kempen ... Ik mis ze alweer. Ik vind dat trouwens wel iets hebben, zo'n dampende poel in uwe hof. Straks komt Gollum er nog uit gekropen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hier geen uitgestrekte sneeuwvlakten meer... alles is al platgelopen door mijn kinders ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schone wintertuin hebben jullie!
    Binnenspeeltuin? Gaan de kinders geen sneeuwpop maken dan? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schone wintertuin hebben jullie!
    Binnenspeeltuin? Gaan de kinders geen sneeuwpop maken dan? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Merci voor de foto's, zo kan ik toch ook een beetje genieten van al dat schoons en intussen nostalgisch terugblikken naar mijn studentenjaren, vol tijd om 's morgens in de vroegte fotootjes te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's. 't Ziet er veel beter uit dan vorige week. Als je zou zeggen dat ondertussen alles klaar is, zouden we je nog moeten geloven

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! Vanuit Argentinië, 26 graden op een slechtweerdag, oprecht jaloers op de koude neus, natte poep en het gedempte geluid. Bedankt voor het prachtige verslag en het meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen