maandag 29 juli 2013

Ook welkom!

kiptjens
-"Abel, hoe moet jouw nieuwe kip heten?"
-"Bessie."
-"Bessie? Vind ge dat niet hard gelijken op Betty?"
-"Oké, Babs dan."
-...

Dus hebben we nu twee Babsen (beide Wyandotte) en ook nog Rafke, een Cochinhaan.

kiptjens
Gelijk Billie en Betty, de Cochinkrielen.
Die zagen dat meteen zitten en weken van de eerste minuut niet van zijn zijde.
Babs2, die loopt dan weer wel in de weg en wordt niet in de buurt van de ménage à trois geduld.

Ik zou nu een grap kunnen maken over vrouwen, maar daar waag ik mij niet aan!
Ik ben er zelf een, ziet u.

kiptjens
Wie weet hoe belachelijk ik er zou uitzien moest ik andere vrouwen wegjagen.

17 opmerkingen:

  1. Nog een vrouwelijk maatje voor Babs 2 erbij?
    Zo krijgt de uitdrukking "da's hier precies een kiekenkot" wel meer betekenis hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kipjes!!! En ach vrouwen ;) net kippen! Super leuk al die gevederde vriendjes!
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moest het aan mij liggen liep onzen hof ook vol kiekens , alleen onzen hond kan er niet afblijven (met redelijke fatale gevolgen voor de kiekens)
    zoooooo spijtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jaja, de pikorde is niet te onderschatten. Onze Geoffrey heeft wekenlang zelfs niet in het kotje mogen slapen voordat Scofield en Peggy (rip) hem aanvaardden....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wij hebben "Verlegen Kipje"; ocharme helemaal onder aan de rangorde, zit vaak gewoon binnen, of op een takje helemaal alleen; ik vind het soms droevig, maar dat is het leven....
    momenteel zijn 3 van mijn mijn zes kippen gezellig samen aan het broeden, alledrie sturs voor zich uit kijken
    ik kan blijven vertellen over m'n kippen, over Rosa die samen met mij op pissebeddenjacht gaat, en ook over mijn hanen, die redelijk overeenkomen maar soms zo dwaas achter elkaar aan rennen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, die witzwarte. Zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die witzwarte is net zo'n paint-by-numbers-blad, zalig beest!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je moet nieuwe kippen en oude kippen pas 'savonds als ze op stok zijn samen zetten. Dan zien de oude kippen niet dat er een nieuwe bij is en zij denken dat het altijd zo is geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi.. Een echt kiekenkot. Maken die ook zoveel lawaai? :) Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier 2 cochinhennen en 2 marannen. Ze zijn wel den helft van de tijd broeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toffe kiekskes! :)
    Zou er hier ook willen zetten, maar da's voor na de tuinverbouwing. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die met witte veren met zwarte randje vind ik very fashionable ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hé, precies een zijden avondkleed.

      Verwijderen
  13. Soms vraag ik mij af of Meneer Zsazsa hier ook komt lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mr. Zsazsa is mijn meest trouwe lezer!

      Verwijderen
  14. Hier ben ik gestopt met namen geven wegens teveel kippen Ze zien er bijna ook allemaal 't zelfde uit (goudbrakels), dus is dat ook moeilijk. Net terug van verlof en 10 kuikens...

    BeantwoordenVerwijderen