zaterdag 10 augustus 2013

RIP Billie

billie ochere 'Mamaa, mamaa, kom eens, er viel een halfopgegeten vogel uit de boom!'

Wat we toen nog niet wisten was dat er iets daarvoor een buizerd het kippenhok gepasseerd was en met de buit in onze es had plaatsgenomen.
De es waar Jef een tijdje later passeerde...
En door dit nogal vreemd en schielijk gebeuren moesten wij vanochtend rond tienen een begrafenis regelen.

'Ik wil dat Billie begraven wordt in het kippenhok zodat de andere kippen op bezoek kunnen komen.' zei Jef.
Daar, op de plek waar hij aangevallen is. En hij wees naar een hoopje rosse pluimen.
Dus ging ik op zoek naar een mooie doos en nam Mr. Zsazsa de spade onder de arm.

'Billie', zei ik. 'Je was een gekke kip, ik ga je missen.'
'Billie', snifte Jef. 'Ik vond jou zo leuheuk.'
'En ook mooi.' zei Abel
'Dag Billie!', zei Mr. Zsazsa.

kiptjens

15 opmerkingen:

  1. Oh een spijtige zaak voor Billie & jullie! Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oei, ik ga maar best niet zeggen wat ik deed met onze dode kip. (nee, niet opgegeten, althans, wij toch niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. och, d'n erme Billie. Sterkte familie ZsaZsa. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat hij in een vredige buizerdloze kiekenhemel mag terechtkomen, met elke dag een royale portie knapperige graantjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh de Billie. Wat een lief hartje dat Jefke heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik duim voor het bestaan van een kippetjeshemel, met prachtige hanen, heerlijke maiskorreltjes (wat eten kippen verder eigenlijk, vraag ik me opeens af) en een hoop kindjes zoals Jef, om mee te knuffelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook 4 kipjes naar de kippenhemel...hun ereplaatsje bevindt zich in mijn moestuin. Maar de miekes komen steeds minder op bezoek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat jammer seg! Maar wel leuk dat jullie zo een leuke laatste rustplaats voor Billie hebben voorzien :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte!
    Allez jom, nen buizerd en de vos: uw kippenhok gaat nog moeten transformeren in een versterkte burcht!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. moh, zo n schoon kippetje :(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Agos, wel sneu zeg dat Billie zo aan haar einde moest komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moestekik toch keihard lachen om u verhaal, niet deftig natuurlijk. Mijn oprechte excuses.

    BeantwoordenVerwijderen