dinsdag 14 januari 2014

De cover, of vier

De Moestuin van Mme Zsazsa De Moestuin van Mme Zsazsa De Moestuin van Mme Zsazsa De Moestuin van Mme Zsazsa Meer dan twee maand geleden lieten Dorien en ik de keuze van de cover aan jullie over.
Maar jullie kwamen er ook niet uit, de score bleef gelijk op gaan.
Ge kunt dat hier naast nog zien.
Dat valt te interpreteren als: 'Twee topideeën' of 'Mja, ze zijn eigenlijk allebei wel tof hé'

Wel, dames en heren, daar doen wij het niet voor, wij gaan enkel voor het complete, eensgezinde contentement.
We denken het gevonden te hebben, en wat denken jullie er van?

125 opmerkingen:

  1. de eerste linksboven nee dat vind ik maar niks..dieje daarnaast is te donker, den onderste linksbeneden, daar moet ik aan moemoe denken in heure jonge tijd, ik vind dieje rechtsbeneden, fris en kleurrijk ik zou de kleur van de gele tekst in de rode nylons nog wel aanpasen, dus voila! rechtsbeneden is de winnende cover!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cover ééééén! Cover twee trekt vliegen aan, cover drie trekt aspirant-Bartels aan en cover vier is een boek met een bord op. Het allereerste in heel de kookboekenrayon, ongetwijfeld ;) Cover één is veruit de friste, duidelijkste, leukste, number one's a winner! En uw schoon ogen staan er op! Ik zal al maar preorderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het helemaal met u eens!

      Verwijderen
    2. Helemaal mee eens, de eerste is ook anders dan andere

      Verwijderen
  3. DRIE! vast en zekerst. titel komt mooist uit op bladvullend beeld. een mega-moestuin in beeld én goeie humor, zo het zwoele boerinnetje :-)
    Die grote gele leegte van nr 1 vind ik maar niks. zou mss wel werken met een kartonneke ofzo, als achtergrond? Nr 2 doet me aan OttoLenghi denken. Nr4 is ook fijn en sehr geslaagd. maar dus, nr 3 is favoriet!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. helemaal akkoord, 't is eens wat anders, humor op de cover.
      Rechts onder vind ik ook mooi (ondanks het feit dat er een bord opstaat, ja, ik vind dat niet zo problematisch).

      Verwijderen
    2. 3 inderdaad, je boek heet tenslotte MOESTUIN! Dan moet die toch ook in beeld.
      4 als achterkant, goed idee. En 2 ook ZEKER ergens afbeelden in het boek, prachtige foto, maar te donker voor de cover :)

      Verwijderen
  4. Rechts onder, zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rechts onder of links boven zijn voor mij beiden geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Linksonder en rechtsonder, met lichte voorkeur voor rechtsonder

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik stem voor de cover met uw gat in de lucht. Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. feitelijk had ge daar wel zo van die plastieke "klompen" en gebreide kousen moeten aanhebben (nee geen croques, zo van die kuisschoentjes die de bomma ook had staan)

      Verwijderen
  8. 1 of 3 !!!!

    Ik ga het zeker kopen, wanneer kom het uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gaat het vooral over het installeren en onderhouden van de moestuin: dan die waar je met je poep omhoog staat
    gaat het vooral over de recepten die je uit je eigen moestuin kunt maken: dan rechts onder.

    Dus de vraag is vooral, is het een kookboek (cover 1-2 en 4) of is het een tuinierboek met kooktips (cover 3).

    Voila, probleem opgelost :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kan je niet linksonder (poep in de lucht) als voorkant gebruiken, met rechtsonder als achterkant van het boek? Desnoods niet pagina vullend meer op de achterkant.

      Hoe meer ik naar rechtsboven kijk, hoe meer ik een verlaten moestuin zie die na een zware storm eenzaam en verlaten in de modder ligt. Ook al is dit waar het bij mij op zou uitdraaien, dat is niet het imago dat het boek wil uitstralen denk ik :)

      Verwijderen
  10. Rechts onder vind ik de leukste:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De laarzen met het bord op schoot! Of anders de vergiet op uw hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Linksboven vind ik duidelijk, licht van kleur, grappig en uitnodigend en dat heb ik met geen enkele andere cover! 1 dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. rechts onder is de winnaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Links onder, grappig. Met de kont omhoog staan is hier een gevleugelde uitdrukking als ik in de tuin bezig ben ... Ik zie er de humor wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. RECHTSonder mmmm doet al uitkijken naar de lente...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Den eerste vind ik de mooiste! Zou voor mij het meeste opvallen in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Linksonder. Linksboven is very stylish maar te wit en afgeborsteld voor uw doen, rechtsboven heb ik uitleg nodig om te weten wat het is voor ik het een aantrekkelijk geheel vind, rechtsonder is erg mooi en zeker bruikbaar, linksonder is De Moestuin van Mme Zsazsa.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 4 en 1 als achtergrond voor den achterkant ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou de titel anders doen, teveel woorden bijeen, naar mijn gevoel hé. 1 of 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik doe niet mee. Veel te moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. linksonder of linksboven zijn geweldig! Ik kan alleen moeilijk kiezen tussen uw ogen en uw gat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als het om de tuin te doen is, cover nr 3, daar is een weelderige, goedboerende tuin te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn eerste gedacht was rechtsonder.
    En toen begon ik te twijfelen... Dat helpt jullie natuurlijk ook niet.
    Linksboven zou ik wel durven gebruiken voor de achterkant van het boek. En linksonder voor de voorkant als je vooral nadruk wilt leggen op zelf een moestuin aanleggen. Of rechtsonder voor de voorkant als je vooral nadruk wilt leggen op koken met je moestuingroentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kan je ze niet alle vier gebruiken? De foto's bedoel ik uiteraard. En dan den tekst ergens gepast ertussenin?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Na zeer grondig vergelijkend onderzoek (ik vond de worteltjes zooooo mooi!) kom ik uit op linksboven omwille van het licht. De foto daarnaast vind ik prachtig, ik ga er vanuit dat die zowiezo in het boek komt, maar vind ik te donker als cover (ik beeld mij maar in hoe dat er bij ligt in de Standaard boekhandel ofzo, hé). De onderste rechts is mooi! Die botten, die armbandjes, die vuile handen, dat aantrekkelijke eten...maar teveel gericht op het bord lijkt me zo. En die foto al werkend...mensen knappen wel eens af op werken denk ik.
    Terwijl ik linksboven in eerste instantie niet geweldig vond, krijgt die mijn stem!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Eerste indruk? 4.
    Tweede indruk? 1 en 4. Maar geen van beiden haalt de bovenhand.
    Bij 1 miszie ik iets. Zijn het uw ogen die toe zijn? Of is het de tekst die netjes naast het onderwerp staat maar met de N er toch doorloopt omdat er net geen plaats is daarnaast?
    Bij 4 is de afbeelding en de tekst helemaal okee. Ik vraag me dan enkel af of er met dat bord eten eigenlijk niet "de keuken" van mme zsazsa moest staan. Anderzijds is dat misschien ook wel de kracht van de foto. Foto en titel geven allebei een ander facet van het boek weer.

    Nr 2 is ook heel schoon vormgegeven maar zo bombastisch.
    Nr 3 is bombastisch op een andere manier. Het idee is leuk, maar ik ben niet overtuigd.

    Conclusie? Toch 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. 1 en 3 zijn mijn favorieten! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ga voor linksboven. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Linksboven vind ik het leukst en als hele goede 2e rechtsonder. Rechtsboven vind ik wat aan de donkere kant en linksonder wat te saai. Ik ben benieuwd waar de keuze uiteindelijk op zal vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. De gat-in-de-lucht foto is voor mij typisch moestuin.
    Als ik op straat een oud vrouwtje zie staan die haar ondruid aan het uittrekken is, staat die daar zo. Echt in boerenstijl, dus voor mij deze cover aub :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Linksboven of rechtsonder. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Eén heeft de meest frisse cover! Ook met de duidelijkste link tussen moestuin en keuken. Vier is ook tof, maar lijkt toch iets meer op een kookboek.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. rechts boven en rechts onder

    BeantwoordenVerwijderen
  34. 1 is de enige waarvan ik geen hoofdpijn krijg als ik de titel probeer te lezen. Hij trok me ook meteen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik ga nog altijd voor die met de rode kousen. Niet omdat de andere niet mooi zijn, maar omdat een cover de aandacht moet trekken. Zeg nou zelf: welke springt het eerst in het oog?! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Rechts onder, maar de namen niet in het geel op die rode nylons.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. 1 of 4, maar ook 1 geniet mijn voorkeur. Zoals eerder gezegd, frisse look en 't gaat over meer dan alleen eten vermoed ik...
    Succes met deze moeilijke keuze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. bleke achtergrond, bord op het hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Linksonder! Een boek waarop in het groot "moestuin" staat, komt toch een foto met een moestuin op... Ha ja! Linksboven is inderdaad te flets, rechtsboven te donker en rechtsonder te veel "koken". Tenzij het boek voornamelijk om koken draait natuurlijk... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. nummer 1, linksboven is voor naar mijn gevoel veruit de aantrekkelijkste. die zou ik in de winkel vastpakken, de andere covers zouden mij minder opvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. linksonder, nummer drie dus

    BeantwoordenVerwijderen
  42. 3, linksonder. Ik vind de kousenbroekfoto nog altijd heel mooi,maar misschien meer voor een kookboek. De moestuin met uw poep in de lucht: dat is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik stem toch ook rechtsonder. Die knoop doorhakken lijkt met niet evident, veel plezier ermee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mijn voorkeur gaat naar de onderste twee en als ik dan toch moet kiezen rechts onder! Maar het is vooral de inhoud die telt é :)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Linksonder is het! Alhoewel rechtsboven ook prachtig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. De onderste twee, met voorkeur voor de rechtse

    BeantwoordenVerwijderen
  47. De eerste is af! Alles helder, en die Carmen Miranda gevoel past helemáál bij een Mme Zsa Zsa!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. of nog meer gemotiveerd: 2 & 4 zijn meer 'keuken' dan tuin en 3 is veel 'tuin'... 1 staat in de tuin, maar is onderweg naar de keuken... Perfect!! (Letter type is trouwens een hele verbetering op de eerste 2 kaften...)

      Verwijderen
  48. Ik ga voor het vergiet op uw hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Absoluut links boven, het vergiet op je hoofd!!
    Heel toffe cover.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik blijf bij rechtsonder! met de kousen! en inderdaad de gele letters en witte tekst op botten aanpassen want dat valt nu niet goed op...
    de andere zijn ook mooi hoor, mijn complimenten!
    Even een vraag; heb je bewust voor bewegende advertenties gekozen? best gezellig maar het leest niet echt fijn, ben d'r dizzy van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Gat naarboven ja, dat moet hem worden!
    En anders, met de 'trizé' op uwe kop.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Rechtsonder. Waarom? Omdat je handen en nagels vuil zijn (mochten zelfs nog iets vuiler). Echte verse groenten dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. linksonder. zonder twijfel.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Eén van de onderste twee, met linksonder als voorkeur. Ik zou hem niet kunnen laten liggen, kwam ik hem in een winkel tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Linksboven|! Lekker fris en helder. Billen in de lucht, nee niet echt flatteus en rechtsboven is te donker. rechtsonder zou ook mogen, maar de humor van linksboven gaat me boven alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ik zou voor nummer 4 (rechtsonder) gaan. Dat straalt voor mij de heerlijkheid wat uit jou moestuin komt en het eigenwijze wat jullie wat betreft kledingstijl uitstralen. Ook vind ik hem vrolijk en heel smakelijk eruitzien.
    Mijn visie op de andere krijg je ook of je nou wel of niet wil :)
    1 wel grappig, maar het gaat niet alleen om Mme Zsazsa.
    2 heb ik voor mijn gevoel al vaker gezien
    3 we kijken net niet onder je rok.
    Succes dames!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  57. linksboven! De 2de vind ik vies, de 3de lijkt me uit de jaren 80 gegrepen (de typische moestuinboekjes) en de 4de is cliché

    BeantwoordenVerwijderen
  58. de eerste voor de voorkant en de vierde voor de achterkant :)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Absoluut met stip bovenaan nummer 1! En het idee om de laatste rechtsonder als achterkant te gebruiken vind ik geweldig! Hmm krijg nu al zin in het voorjaar om alles aan kant te krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Zoetjes, het is jullie verhaal, dus kies gewoon zelf! Wij gaan dat boek toch sowieso kopen, suckers als we zijn.
    Welk gevoel wil je vooral oproepen en wat komt daar het meest mee overeen? Die cover is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Rechtsboven spreekt mij het meeste aan dus de anderen zullen dan wel beter zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. De eerste als grote cover met de andere drie verkleind onder elkaar links op de gele ruimte van de eerste ... gewoon dan nog wat goochelen met de tekstplaatsing ... en misschien als special editions dan hetzelfde doen telkens met een van de andere covers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Degene waar je voorover buigt... die moet het worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Ik ga volledig voor nummer 3!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Doe mij maar de kousenbroek. Helemaal van deze tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Muahahhaha..... zo veel reacties en nu zit je met 4 covers die 'Mja, ze zijn eigenlijk allebei wel tof hé' zijn. LOL
    Kom eens af met 8 voorstellen, Mieke ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Linksonder vind ik best passen bij de titel. Het gaat uiteindelijk over de moestuin voornamelijk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Geef het boek uit met meerdere covers, kunnen de echte verzamelaars en fans meerdere boeken kopen!
    Oh ja, voor mij die met het vergiet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  69. linksonder of linksboven! met lichte voorkeur voor linksonder; simpel en duidelijk.
    linksboven is wel origineler, al vind ik het jammer dat je ogen neergeslagen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Linksboven of linksonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Rechtsonder of linksboven, met een lichte voorkeur voor linksboven. Niet de beste foto (want dat is die van linksonder vind ik), maar wel het beste geheel.
    Succes met het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Nr 1 op 1! want... tekst moestuin klopt precies bij vergiet en Mme Zsazsa bij gezicht. Het is in de lijn met de andere boeken allemaal rokjes en de laarzen van Transitië want dat zijn ook deelfoto's. Ik vind bij de andere boeken de teksten duidelijker uitspringen en ik weet niet of dat komt door de kleur en/of typografie van de tekst of de achtergrond. Ik kijk met spanning uit naar je boek want onze moestuin kan wel wat vernieuwing gebruiken. Wij voeren nu type jariniere/boerentuin oftewel moestuin tussen de gewone planten.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Ik stem op het vergiet op uw hoofd

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Poep in de lucht, heerlijk retro!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. ik kan er niet aan doen, maar ik vond diene waar gij gebukt op staat precies wat "suggestief"
    dat verkoopt misschien wel goed....

    BeantwoordenVerwijderen
  76. mijn eerste gedacht gaat ook naar die linksboven! 't Is ne keer iets anders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Awel, mag ik hier ook nog mijn gedacht zeggen ? Moeilijke keuze maar wat ik zeker weet, nummer drie niet. Ik vind die cover te weinig kleurrijk, teveel zelfde groen. Die cover zou mij niet tot het kopen van het boek doen over gaan. En dat heb ik bij de andere drie wel.
    Maar als het boek meer gaat over kweken, zaaien en het aanleggen van een moestuin dan moet je misschien voor nummer drie gaan. Overweegt het koken en proeven uit de moestuin dan spreekt nummer twee en vier mij het meest aan. Ik hoop dat jullie er uit geraken. Want zoveel mensen zoveel smaken. Succes ! En kies de juiste cover !

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Die met uwen derrière in de lucht, definitly! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  79. De eerste spreekt me heel erg aan! Ik ben benieuwd welke het gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Nummer 3 maakt me het meest nieuwsgierig, mijn hof is niet zo klein en ik heb al massa's tuinboeken, toch wil ik die erbij want ik wil wegdromen bij jouw hof. Foto 1 vind ik ook leuk, maar is minder "moestuinerig" dan 3. Foto 3 lijkt wel op werk, maar wil je inspiratie geven of mensen die hun handen niet willen vuilmaken overtuigen om oh zo leuk ook hun eigen worteltjes te kweken? Mensen die ne hof hebben, die weten wel dat dat af en toe hard werk is. En foto 2, dat lijkt wel op peekes in een emmer, compleet met *** vanonder in dat water. Als kookfoto ok, niet als "hof"foto. Weet je, foto 3 doet me denken aan Villa Augustus.

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Ik vind die rechtsboven het mooiste...

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Ik blijf van van de eerste wortelcover!

    BeantwoordenVerwijderen
  84. de eerste. helder, gelijk duidelijk, goed leesbaar, met wat lucht erin, niet te vol, stijlvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  85. De eerste, zeker! Met deze cover zou ik het boek sowieso in mijn boekenrek willen, ook al ben ik totaal niet van plan met een eigen moestuin te starten.

    BeantwoordenVerwijderen
  86. linksboven!! rechtsonder is nog leuker van foto maar de tekst springt er niet uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. meestal als ge ergens niet uit geraakt is het omdat het toch dat nog niet is. Als ge tijd hebt (woehaha): efkes tabula rasa en een leeg hoofd en opnieuw denken. Waarom niet zonder foto? Het lettertype is megaschoon, schoon genoeg op zijn eigen. Een schoolschriftje-achtergrond, of notebook-achtige achtergrond kan het hem ook doen. En het prikkelt mensen in de boekhandel om uw boek ne keer open te slaan ("Who the hell is mme Zsazsa en wat doet ze in haren moestuin?").
    Trouwens van moestuinen gesproken: een primeur in die van mij die ik u niet kan onthouden...mijn opgeschoten venkel met uitgebloeide bloemen en al, die ik normaal tegen eind november wegdoe wegens winter en zo, wel, die staat er nu nog, wegens nog niet echt winter geweest. En guess what. Er staan gewoon 6 (zes) nieuwe, klaar om te eten venkelknollen onderaan de oude, uitgebloeide plant. Spontaan uitgezaaide, oogstklare venkel. In januari.
    Misschien toch een hoofdstukje "moestuinieren in opwarmende tijden" toevoegen.
    :)
    Succes met de cover!

    BeantwoordenVerwijderen
  88. 1 of 4!!! (hoewel ik persoonlijk 2 de mooiste vindt, is het toch meer een kookboekcover) Cover 3 is snel gedateerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Zeker en vast den eerste! (Vol overtuiging!)

    BeantwoordenVerwijderen
  90. ik ook de eerste met het vergiet superrrrrr
    en echt zsa zsa

    BeantwoordenVerwijderen