zaterdag 5 juli 2014

Gezinsuitbreiding bij de Zsazsa's

Betty and the baby's De eerste die erbij kwamen waren vijf kuikens, vier zwarte en een wit, vermoedelijk vier hennen en een haan.
Vorige keer in gedachten hield ik moeder, kuikens en eieren binnen tot alles uitgebroed was en de kuikens in staat waren om moeder te volgen in hun hok.
Dat werkte, van de vijf kuikens leven er nog vier, een redelijk succes.

Woodie, de wilde kat De Sammy
Vervolgens vervoegden Woodie en Sammy het gezin Zsazsa, dat zat nl. zo, op dezelfde dag van de geboorte van het eerste kuiken stierf onze gepensioneerde bouvier Bob, ook wel gekend als Hij-die-met-veel-enthousiasme-kinderen-samendrijft-en-daarbij-al-wel-eens-in-een-kinderkuitje-durft-te-bijten. Die kinderkuiten waren trouwens altijd van bezoekende kinders, dus het viel nog mee.
U kan wel raden hoe spannend kinderfeestjes hier waren.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, naast kinderkuitjes at hij ook al eens graag een poes...
Na een (opgelegde) week rouw ging ik dus weer op zoek naar een poes.
Eerst vonden we Woodie in het asiel en wat later kwam Sammy via Dieren in nood.

(Het eerste kuiken heet dankzij Abel 'Bobje' (Maar Jef, dat is toch niet erg van Bob, we noemen het kuiken gewoon Bobje!))

Maar acht nieuwkomers was nog niet genoeg...

Baby's
Want vervolgens kochten we nog twee Toulouse ganzenkuikens op de (vervloekte) Molse dierenmarkt. Eerst hielden we de kuikens wat apart van de andere ganzen, maar het kinderloze paar week niet van hun zijde dus droegen we de zorg met veel plezier over aan Gijs en Dirkje. Ze vervullen hun adoptieplicht met veel enthousiasme (geen bezoekend kind dat nog bij de ganzen durft te komen). En de kuikens gaan nu met moe en va in de poel baden ipv in een teiltje.


En alsof dat allemaal nog niet genoeg uitbreiding is ...

baby
... is er ook nog heuglijk nieuws op mensenbabyfront!
Whoeha, dat hadden jullie vast niet verwacht?!
Wij eigenlijk ook niet...
Maar zo'n kers op de taart, daar kunt ge alleen maar geweldig blij mee zijn natuurlijk.
In november is het zo ver, dan stoppen we met uitbreiden, er moet ergens een grens getrokken worden.

99 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd!! En dat jullie gaan stoppen, dat gelooft natuurlijk geen mens..... Er kan nog meer bij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is dat kindergeld niet voor beesten wordt uitbetaald, zal die uk gedacht hebben. Wat een verantwoordelijkheidzin op zo'n jonge leeftijd: ièmand moet geld in het laatje brengen. Hoera ende gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd !!!! :o)!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd zeg, wat een verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoeraaaaaa! Dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat!! Wat een gezinsuitbreiding bij jullie thuis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn hart maakt een sprongetje. Jeuj.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk, al die nieuwe ontwikkelingen! En wat leuk om erover mee te lezen... Van harte gefeliciteerd met jullie kleine-in-aanbouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh, wat fijn! Van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte!! Geniet van je gezinsuitbreiding en zeker van je zangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vrolijke bende wordt het bij jullie! Proficiat!
    En voor kleine diertjes wordt niet genaaid, maar voor echte baby's ....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hieperdefliep hoera! Wat heuglijk nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een vrolijke bende daar! En van harte gefeliciteerd met de laatste uitbreiding!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Halowa zeg, van die laatste viel ik bekans van mijn stoel! Maar zo fijn, geniet ervan! En dat wordt weer een namenzoektocht? Ik ben al curieus...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat moet gewoon een meisje zijn. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh proficiat! Hier half oktober een nieuwe baby, weer bevallen met GIC? Ik kijk er naar uit, naar uw baby!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Proficiat en we kijken uit samen met jullie hoe het allemaal gaat verlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bij het lezen van de titel dacht ik :"Ooh ,krijgt Mevr. Zsazsa er een baby bij?" maar toen zag ik de dieren en dacht :oh, 't is bij de beestjes dat 't uitbreiding is , om verder te zien dat mijn eerste gedacht dan toch juist was! Ik werd er zowaar emotioneel van, baby's doen dat nu eenmaal met een mens.Een dikke proficiat met alle uitbreidingen in jullie gezin. Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wij zijn ook gestopt na 3 kinnekes. Oei,wa doet da vierde kind hier bij ons op vakantie. ( alhoewel,na 14 j zijn we het wel gewoon :)) maar ne dikke proficiat met uw gezinsuitbreiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh proficiat!! :-) Met ALLE nieuwe gezinsleden uiteraard :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd! Dat wordt een nog fijnere bende daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tjonge, volgens de kalender is de lente voorbij, maar bij jullie is hij nog in volle gang! Gefeliciteerd, met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oh wat fijn! Proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van harte gefeliciteerd met al dat ontluikende leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ge moet goed zot zijn ... van mekaar bedoel ik uiteraard :-) !
    Dikke proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd! Altijd fijn, een klein nieuw mensje erbij! We genieten mee en tellen mee af!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een gezelligheid daar. Gefeliciteerd met al dat leven. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Joepieee! :) Proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een hoop nieuw leven. Al uitgebroeid en volop aan het genoegen van het prille leven. En dat leven in wording, het geeft gewoon een glimlach op het gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Waaw! Zoveel nieuw leven. Veel plezier! Proficiat! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Niet verwacht? Niet verwacht? Ech wel! Al
    Eeuwen , en gehoopt! Ik kijk vol verwachting uit naar die blije kindertoetjes terug op uw blog en naaigerief en en en! Joepie! Hieperdepiep! 3 is tof! Ik kan t weten

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jeps, dat is onverwacht nieuws. Dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Proficiat met al die uitgebreidheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oooooh, dat vraag voor zelfgemaakte doopsuikertoestanden per beest en later voor de nieuwe spruit natuurlijk. :-) Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hahaha het einde zag ik niet aankomen. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. wauw! super!! congratz!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heel erg dikke proficiat!!! En idd, dat einde hadden we niet verwacht! WAt een spannende aflevering!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Moh seg! Dat is super! Bedenk mij trouwens net dat ik hier al lees van vóór de vorige zwangerschap, en nu gewoon voor de tweede keer kan meelezen hoe je boeleke maar niet geboren wil worden, zotjes enal!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een heuglijk nieuws, PROFICIAT!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Gefeliciteerd, wij hebben hier ook zo'n kers op de taart en ik beloof u, dat is genieten met een hoofdletter.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat goed! En zo lang geheim gehouden ook :) Voor ons dan hè ;) Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. ooo dat gaan weer toffe verhalen worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Proficiat! Geniet van je zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. amai dat is verschieten zo op het einde van uw bericht....Fantastisch ! Het gaat een meisje zijn. (ik heb er stiekem al wat lol in....meisjes zijn heel anders.....ben benieuwd naar de logjes....!)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. oh waw ! dat laatste had ik niet zien aankomen ! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Gefeliciteerd, ik heb ook een kers op de taart ( 8 en 6 jaar verschil) en dat is echt een kers hé :)
    De twee oudste waren soms mini mama en papa, en nog steeds, soms wel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. leuk, proficiat en geniet ervan...

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Van harte gefeliciteerd met de toekomstige gezinsuitbreiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Heel fijn nieuws, dat horen we graag! Proficiat en ik wens u een prachtige zwangerschap toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. oh wauw! een superformitastische proficiat! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Van harte gefeliciteerd! met al dat babynieuws!
    vooral met het laatste ;)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ha, dat is nog eens een fijne verrassing! Van harte gelukgewenst met dit nieuwe spruitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. haha ... ik dacht .. t zal wel weer over een extra kip of zo gaan zeker .. amai, neen, verrassing! Dikke proficiat ... Wie weet een dochter ;-) Dat ben ik nog niet vergeten hoor ... 't staat hier nog ergens; ik verdien een dochter ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Waaat! Leuk! Gefeliciteerd zeg... Gelukkig is de tuin dan in winterslaap, want hoogzwanger schoffelen is geen succes, weet ik uit ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Geproficiateerd Madam! Ik realiseer mij nu dat ik je blog -op aanraden van mijn dochter- al lees van voor de geboorte van Abel. Keep up te good work, euh writing!
    A

    BeantwoordenVerwijderen
  59. kersen ... taart .. mmmm !! chappeau !

    Ben je weer zo fervent aan het zwemmen dan ? ;-)

    je eerste blogbericht dat ik las was Jef met de beenwarmers..medelijden dat ik had met dat manneke !

    ondertussen heb ik al wat afgelezen en gelachen hier ..
    hopelijk kan je even hard van de praktijk genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  60. whaha! ik dacht 'wat een titel, zeker om ons in verwarring te brengen' en toen deze uitsmijter! van harte gefeliciteerd, hoop dat je je goed voelt en dat je kers een zoete is. Veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Proficiat! Veel beter dan die kuikens, poezen, eenden, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wauwie, da's nog eens goed nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Nou, dat was wel heel mooi opgebouwd, zag ik inderdaad niet aankomen, hoor!!! Een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. *Proest* Aan alle kanten léuke gezinsuitbreiding! Van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wat een mooi nieuws!! Het laatste toch wel het meest! :-)
    Hier 38 weken zwanger dus ook binnenkort uitbreiding. Maar niks op dierenfront! Geniet ervan!! Groet, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Oh nee, weer een namenzoektocht...
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Gefeliciteerd. Dat is nog eens nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Proficiat met al die gezinsuitbreidingen, maar vooral voor die laatste! Liefs, Charon

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Proficiat! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Proficiat! En respect! Ik ben nr. 2 aan het uitbroeden (om in pluimveethema te blijven) en ik vond dat al heel wat :-). Geniet van jullie kers op de taart. (en ik hoop stiekem op wat naaien-voor-zwangere-vrouwen-tips om de zomer door te komen)

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Ik zag de echo en was me al aan het voorbereiden dat je ons beetnam en zocht naar uitleg :) Ik kijk er alvast naar uit om je nuchtere kijk op het leven met een baby te lezen. Proficiat! En een goeie zwangerschap gewenst. En bovenal, een gezond kindje met alles op en aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Jeej, nog meer lieve kleine babietjes! Van harte gefeliciteerd allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Ik lees met een beetje vertraging dit berichtje en had al een flauw vermoeden van de menselijke uitbreiding in het gezin, gezien de resem pins over positiekleren (wat een woord) ;-) Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Wow! Kippevel. Wat mooi! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Reacties
    1. Ruimschoots dit prachtige nieuws misgelopen.
      Alsnog van Harte Gefeliciteerd!

      Verwijderen
  76. ik loop hopeloos achter, maar tjeminee wat tof!

    BeantwoordenVerwijderen