woensdag 23 december 2015

Win een verrassing of zes!

naam

Niet iedereen is even enthousiast over familiebijeenkomsten als ik heb ik al gemerkt.
Langs de andere kant zijn er natuurlijk weinig gelegenheden met eten en drank waar ik mij niet goed voel.
Neen, ik kan echt niks bedenken.

Moest u minder gezellig zijn dan ik en kijkt u bijgevolg erg op tegen de Kerstdis, dan heb ik misschien een oplossing!
Een verrassing!
Een kadootje!
Voor 6 lezers.

Ik vraag wel iets in ruil!
Ik weet nooit wat gezegd op een kerstkaart. Dus als u nu hieronder reageert met een originele kerstwens die zo algemeen is dat ik hem voor verschillende mensen kan gebruiken en tegelijkertijd toch zo persoonlijk overkomt dat iedereen denkt dat ik hem speciaal voor hun verzon dan bent u misschien een van de zes winnaars!

Een kerstwens in ruil voor een kadootje!

Mijn kadootje past in een grote enveloppe en is handgemaakt, maar niet van die soort dat u het kan aantrekken voor een kerstfeest (het zou trouwens toch te laat bij u arriveren). U zou het eerder mee kunnen nemen in je handtas, samen met wat kleurtjes.
Wat nogal kinderachtig klinkt bedenk ik me nu, maar dat is het niet.

Enfin, een kadootje waar je hopelijk toch wat uren plezier mee beleeft.

Deelnemen doe je in twee stappen:
Stap 1: Denk na of jij iemand bent die blij wordt van potentieel gekleur.
Of je iemand kent die je met zoiets blij kan maken.
Stap 2: Reageer -voor zondag 10 uur- hieronder of op deze Facebookpost met uw allerfijnste kerst-, en/of nieuwjaarswens.

Zondagavond deel ik de zes winnende wensen en krijg ik zes adressen in ruil.
Klaar.

Nog net op tijd voor wat amusement in de tweede helft van de Kerstvakantie.

Deze wedstrijd is afgelopen, hier vindt u de winnaars.

105 opmerkingen:

  1. mijn wens is; dat je maar stralende kersdagen mag hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik schreef ooit deze neer in een kaart:

    Zing een gat in de lucht
    Fiets verder dan de maan
    Blader je suf
    Zie wat je nog nooit zag
    Droom van de zon die draait
    Krijt alle borden vol verlangen
    Het is een heel nieuw jaar! :)
    (helaas de schrijver niet opgeslagen)

    En oh ja... ik ben een heel kleurrijk mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zet, telkens opnieuw... Geniet!
    We doen dat al veel te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gejat van mijn zoon, die met z'n 10 jaar heel wat liever en origineler is dan z'n moeder.
    'Voor deze kerst voorzie ik vele cadeaus voor u/jou maar mijn beste cadeau voor u/jou is dat ik u enkel nog gelukkige dagen toewens. De kerstman (naam zoon).'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gejat van mijn zoon, die met z'n 10 jaar heel wat liever en origineler is dan z'n moeder.
    'Voor deze kerst voorzie ik vele cadeaus voor u/jou maar mijn beste cadeau voor u/jou is dat ik u enkel nog gelukkige dagen toewens. De kerstman (naam zoon).'

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem23.12.15

    Bij mij staat er eigenhandig geschreven op de kaartjes:
    "Believe in the miracle of christmas"

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem23.12.15

    "Ik wens je dit jaar eens de kick die ik mocht ervaren met het winnen van het woord van het jaar !"
    alvast prettige feestdagen voor jullie,
    groetjes
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wens je een paraplu als ht regent, de laatste vrije parkeerplaats,een korte rij in de supermarkt,stapels kerstkaarten, een onverwachte ontmoeting
    Met andere woorden gelukkig alle grote en kleine dingen voor 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wens je een paraplu als ht regent, de laatste vrije parkeerplaats,een korte rij in de supermarkt,stapels kerstkaarten, een onverwachte ontmoeting
    Met andere woorden gelukkig alle grote en kleine dingen voor 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb kerstkaarten geknutseld waarbij een sneeuwman 'Eentje mee suiker' zegt. En binnenin de kaart wens ik de lezer dan dat 2016 vele 'eentje mee suiker's mag brengen. Dat werkt natuurlijk wel vooral als je in (de buurt van) Gent woont. (Het Nieuwsblad heeft een artikel over 'eentje mee suiker' maar blogspot weigert mijn link te posten. Google vindt het wellicht wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Keiflauw maar ik schrijf altijd "vrolijk Pasen!" :p

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Warme en hartelijke wensen voor lieve en fijne mensen! We wensen jullie een sfeervol eindejaar en een gezellig 2016 waarin veel mag en weinig moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. >onze 3 kids droegen elk een dieren-masker op onze kerst-en heppie-nieuwjaars-kaart en wij wensen zo iedereen een beest-ig-tweeduizend-zestien>een lange-worst-hond met een jingle-bells-jasje maakte het kaartje compleet;)<

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wens je een (sportief, gezellig, gezond, energiek, voorspoedig, creatief, rijk, divers, gelukkig, liefdevol, slaaprijk, lezend, intellectueel, leerzaam, veilig, hoog, laag, nat, droog, zonnig, stormachtig, onbewolkt, slank, smakelijk, kleurrijk, vruchtbaar, ...) 2016! En dan kies ik natuurlijk de woorden die passend zijn bij de persoon. Dat komt in me op, ik weet meestal wat er speelt, wat ze verlangen, en zo wordt zo'n algemene wens hopelijk toch persoonlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wens je een (sportief, gezellig, gezond, energiek, voorspoedig, creatief, rijk, divers, gelukkig, liefdevol, slaaprijk, lezend, intellectueel, leerzaam, veilig, hoog, laag, nat, droog, zonnig, stormachtig, onbewolkt, slank, smakelijk, kleurrijk, vruchtbaar, ...) 2016! En dan kies ik natuurlijk de woorden die passend zijn bij de persoon. Dat komt in me op, ik weet meestal wat er speelt, wat ze verlangen, en zo wordt zo'n algemene wens hopelijk toch persoonlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. We wensen jullie gezellige feestdagen en een fantastisch 2016!!
    Dat het een jaar vol mooie momenten mag worden, boordevol onvergetelijke avonturen en dat alle wilde/zotte/(vul zelf maar aan) dromen mogen uitkomen!!

    Dan een leuke stempel eronder en de namen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wij kozen voor een liedje

    Schijn maar, schijn maar,
    Schijn met je lichtje in de duisternis.
    Schijn maar, schijn maar
    Schijn met je lichtje hoe klein het ook is.

    Liedje van Elly en Rikkert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, ik hou van kleuren maar ik vier dit jaar oud en nieuw bij mijn lieve vriendin en haar 2 kindjes zijn STAPELGEK op kleuren. Misschien kunnen we samen kleuren tijdens het apperitieven ;)

      Verwijderen
  18. Ik gebruik verschillende wensen, zodat mensen die bij elkaar op bezoek komen en mijn (vaak zelfgemaakte) kaartje zien staan, niet dezelfde boodschap lezen :)
    1. Laat je in 2016 ontroeren door de kleine momenten. Want een klein moment, wordt vaak een grote herinnering.

    2. Laat 2016 een jaar vol liefde, passie, geluk, plezier, vrienden, lekker eten... worden. (ik schrijf nogal groot, dus dan is de kaart meestal vol ;) )

    3. 2015 is nog niet helemaal gedaan en toch komt 2016 er al aan. Geniet van elk moment!

    Ik verzin het meestal terwijl ik de kaartjes schrijf. Vaak komt er nog iets persoonlijks achter, maar niet altijd. Soms is de inspiratie op ;)

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder (ramses shaffy) vind ik wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. vaak iets persoonlijks dus het kan nogal verschillen. maar meestal blijft het toch wel traditioneel;
    wij wensen jullie gezellige en mooie kerstdagen,
    vol liefde, gezelligheid en plezier.
    en een liefdevol, gelukkig en gezond 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit jaar op de kaartjes gezet: Vrolijk kerstfeest en een vre(ug)devol 2016 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. uit gemakzucht omdat ik ook nooit weet wat schrijven: ik wens je alles wat je jezelf zou toewensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb op pinterest wat rondgekeken. Lach, feest, koester, wens, heb lief, verwonder... Die vond ik het mooist en heb ik gebruikt. Met erbij een lichtsnoer getekend waarbij de lichtjes mijn vingerafdrukken zijn in verschillende hevige kleurtjes verf. (idee ook van pinterest)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb op pinterest wat rondgekeken. Lach, feest, koester, wens, heb lief, verwonder... Die vond ik het mooist en heb ik gebruikt. Met erbij een lichtsnoer getekend waarbij de lichtjes mijn vingerafdrukken zijn in verschillende hevige kleurtjes verf. (idee ook van pinterest)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mijn kroezelwens dit jaar:
    Onze wens voor jullie is eenvoudig,
    evenveel gelach als vorig jaar in 2016.

    Wat natuurlijk een beetje sneu is voor diegene die niet zoveel gelachen hebben dit jaar... maar dat heb ik maar achteraf beseft en nu zijn mijn kerstkaarten al gedrukt! De dochter en ik zijn hevige fan van kleurrijk jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een jaar vol verrassingen, genieten van elkaar, vriendschap in leuke en in moeilijke momenten, ... Laat ons daar opnieuw voor gaan!
    Kaartje is voorzien van foto's die er bij passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Anoniem24.12.15

    Ik wens u/jullie het komende jaar veel vreugde en zonneschijn
    zodat jullie elke dag opnieuw tevreden en gewoon gelukkig kunnen zijn.
    kleur, i love it

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Merry everything and a happy always!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Merry everything and a happy always!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het geheim van kerstmis... Focus niet op wat niet is. Geniet van al wat is en blijf dromen... Zolang de sterren fonkelen en blinken is er hoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een scheetje hier een boertje daar. Na die ellenlange feestdis lijkt het me zonneklaar, ook dit moeten we het komende jaar weer verdragen van elkaar. Maar we spelen dat wel klaar dus een gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. 2016 = schrikkeljaar dus wij schrijven iets als:
    Hoera, in 2016 krijgen we een extra dag om te genieten / samen pret te maken! Een fantastisch nieuw jaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jarissa24.12.15

    Als Kerst en Pasen samen vielen,
    zouden we voor de paashaas knielen
    eieren in de kerstboom hangen
    en met Pasen veel cadeautjes ontvangen
    Gelukkig is dit allemaal niet waar
    Een fijne kerst en een heel gelukkig nieuw
    jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik wens jullie een 2016 waarin de momenten met familie en vrienden vaak, fijn, gezellig en grappig zijn, en de moeite waard om te onthouden in 2017 en verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Bewonder, verwonder en maak 2016 heel bijzonder!
    Miscchien ook wel cliché, maar het past wel bij ons!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, van kleuren word ik helemaal zen!

      Verwijderen
  36. Oh, leuk! Op mijn kerstkaarten zette op de voorkant: 'ik wens je liefde, licht en leven' of 'ik wens je lichtjes als het donker is'. En binnenin schreef ik meestal iets als: 'Ik wens je een heel mooi nieuw jaar, zo eentje met veel slingers, glitters overal en confetti uit de hemel.' (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Checklist 2016

    () Doe eens gek
    () Wees verliefd
    () dans
    () doe iets wat je niet durft
    () wees creatief
    () doe iets wat eigenlijk niet mag
    () geef




    BeantwoordenVerwijderen
  38. ik hou zelf wel van korte wensen, (als t lange zijn dan print ik het uit met een mooi lettertypeke); deze is dus wel wat lang, maar toch misschien wel echt iets voor jou :-) :
    "als mijn wensen voor jou groenten waren, dan had ik een hele grote moestuin nodig ...
    en aha, ik heb een grote moestuin dus mijn wensen voor jou zijn vers en heel divers
    maar altijd lekker, gezond en goed"

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Maak 2016 BIJzonder en er dan een bijtje bijtekenen of een strijkkralen-bij :) En er zaad van stinkertjes uit je tuin bijdoen. Want iedereen kan wel wat extra kleur in de tuin gebruiken! En ik kleur graag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Anoniem24.12.15

    Hou van kleuren in kleding en op papier. Weet niet, of dat potentieel gekleur is. Op alle kerstkaarten zou ik zetten: Vrede op aarde is vrede in Uw hart, lief zijn voor elkaar, zorgt voor een mooi nieuw jaar.
    MiekeR

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lach
    Feest
    Koester
    Wens
    Heb lief
    Verwonder

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lach
    Feest
    Koester
    Wens
    Heb lief
    Verwonder

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Aan kerstbosjes
    Groeien knuffeltrosjes
    Vol met zoete wensen
    Voor jullie speciale mensen
    Gezellig knus bij elkaar
    Voor alle dagen van het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik wens je glitter
    zoals tierelantijntjes in de boom.
    Ik wens je werkelijkheid
    van je allermooiste droom.
    Ik wens je vreugde, geluk en zonneschijn.
    Moge 2016 jouw ultieme jaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Een BieWonder 2016!

    Ook voor jou en je beloved trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Iets om te kleuren....voor in mijn handtas....dat zie ik wel zitten
    Op mijn kaartjes met wensen komt :
    een afbeelding (of zelf tekenen) van vuurwerk,
    het tekstje : Heb je het gezien? Ik wens je een spetterend 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Onze kerstwens voor groot en klein, een wereld waarin iedereen gelukkig kan zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Op onze wenskaartjes staat dit jaar:
    "Niets wat je in de winkel koopt,
    maar iets wat je stilletjes hoopt,
    dat wensen we jou voor 2016"

    Ik kleur of teken elke avond voor ik aan mijn avondritueel begin om mijn piekergedachten los te laten, dus ja, kleurcadeautjes zijn altijd welkom :)

    Prettige feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah, die wou ik ook zetten; dat heb ik jaren geleden al eens op mijn kerstkaartjes geschreven en ik zag het nu op het kerstkaartje van de buren staan :-)

      Verwijderen
  49. Ik had ook nog geen inspiratie, deze blogpost komt als geroepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik had ook nog geen inspiratie, deze blogpost komt als geroepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Geniet in 2016 van de kleine dingen, zij verbergen soms groot geluk!
    (net ff uit mijn duim gezogen)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik vind "Feestige Geluksdagen !" een hele leuke. Maar helaas wordt die al door de Nationale Loterij gebruikt... Als de loterij hem niet meer gebruikt, dan pik ik hem ;-)

    Dan maar deze:
    Wij wensen jullie
    iets goeds, iets lekkers,
    iets geks, iets gekkers,
    iets aardigs, iets liefs...
    hoe dan ook
    iets positiefs!

    Bij deze dan ook een gelukkig 2016 aan jou en je mooie gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Anoniem24.12.15

    Wij wensen u:
    Kriebeltjes in de buik
    Engeltjes om je heen
    Knuffeltjes in bed
    Kaboutertjes in de keuken
    Eendjes in het bad
    Roze olifantjes op het behang
    Maar vooral een fantastisch mooi,
    Gezellig en schitterend jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Anoniem24.12.15

    Wij wensen u:
    Kriebeltjes in de buik
    Engeltjes om je heen
    Knuffeltjes in bed
    Kaboutertjes in de keuken
    Eendjes in het bad
    Roze olifantjes op het behang
    Maar vooral een fantastisch mooi,
    Gezellig en schitterend jaar



    Ons leven zou muziek zijn
    Als we op elk moment
    De juiste tonen zouden vinden
    Dat 2016 een jaar mag zijn waar veel muziek in zit!


    Alle sterretjes rijgen aan elkaar
    Speciaal voor ‘t nieuwe jaar
    Allen fonkelen ze zeer blij
    Eentje lacht knipogend naar mij
    Een sterretje met een wens voor Jou:
    Een spetterend en gezond 2016

    Elien


    BeantwoordenVerwijderen
  55. ik hou van kleurtjes en van warmte en zette op ieder kaartje die ik dit jaar stuurde " een warme kerstgroet " in deze soms o zo verwarrende tijden kan iedereen wat warmte gebruiken !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Marieke Desendere24.12.15

    Mijn wens voor jou:
    Dat je liefde steeds rijker mag worden
    aan inzicht en fijngevoeligheid,
    om te kunnen onderscheiden waar het op aankomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ook hier voor het eerst op elke kaart dezelfde tekst...

    de slappe lach waardering pure ontspanning een open haard op een koude avond het groenste gras de kortste rij aan de kassa ambiance met vrienden stilte een goede gezondheid onverwacht bezoek de eerste lentebloem zien opengaan volgehouden goede voornemens jezelf zijn mooi weer stralen van geluk tijd een knuffel op het juiste moment creativiteit de durf om je dromen na te jagen een compliment, of twee, of drie een oprechte dankjewel vrede een helpende hand passie doen wat je graag doet liefde gezelligheid een grote verrassing een feest fijne herinneringen goede buren kriebels in de buik kijken naar iets moois tevredenheid familiemomenten een paraplu als het regent iemand waarop je kan bouwen vertrouwen zingen onder de douche niet te snel groot worden een goed gesprek een spannend avontuur warmte wereldwijd

    GENIET in 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Anoniem24.12.15

    Leef intenser dan voorheen,
    je hebt elkander slechts te leen!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Van op het kerstkaartje dat we dit jaar versturen:

    Onze wens voor allen
    is eenvoudig en klein
    gelukkig te leven
    gewoon er voor elkaar te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ik heb dit jaar een tekstje van gewoon JIP gebruikt (en een klein beetje aangepast afhankelijk van de ontvanger/ster in kwestie):

    'Het allerleukste is familie
    altijd dichtbij
    ja, ongeacht

    Het allerfijnste is de steun
    de gezelligheid
    de kracht

    Dus dankjewel meme en pepe
    voor alle mooie momenten
    die jullie gaan brengen
    al hebben gebracht
    voor jullie liefde en aandacht'

    Het is eerder een bedanking dan een wens :) Op de site van 'gewoon JIP' staan nog heel wat leuke dingen (zoals over dromen dromen en doen).

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Dat
    2 helpende handen / lieve kinderen / ...
    0 zorgen
    1 liefde van je leven
    6 dagen per week (maandagen zijn nooit leuk)
    een lach op je gezicht mogen toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Deze kreeg ik ooit toegestuurd:
    "Elke dag begint er een nieuw jaar, het hangt er maar vanaf wanneer je begint te tellen."

    Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. We wensen je een jaar vol warmte. Warmte van de zon samen met warmte van de mensen rondom.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Hopelijk worden al je dromen waar in een goed, beter, best nieuw jaar! Happy 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ik wens voor 2016 iedereen een uitstekende gezondheid, veel vrolijkheid en voldoende kwali-tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Deze zou ik even printen:
    AFRIKAANS geseënde Kersfees, ALBANIAN gëzuar Krishtlindja
    ALSATIAN gleckika Wïanachta, ARABIC ميلاد مجيد (miilaad majiid)
    ARMENIAN Shnorhavor Surb tsnund, AZERI Noel bayraminiz mubarak, BASQUE Eguberri on ,BELARUSIAN З Божым нараджэннем (Z Bozym naradzenniem), BENGALI subho baradin
    BOSNIAN sretan Božić,BRETON Nedeleg laouen. BULGARIAN весела коледа (vesela koleda), BURMESE Christmas nay hma mue pyaw pa, CATALAN bon Nadal , CHEROKEE ulihelisdi danisdayohihvi, CHINESE 圣诞快乐 (shèng dàn kuài lè),CORNISH Nadelek lowen, CORSICAN bon Natale, CROATIAN sretan Božić
    CZECH veselé Vánoce, DANISH glædelig jul , DUTCH vrolijk Kerstfeest, ENGLISH merry Christmas, ESPERANTO gojan Kristnaskon, ESTONIAN häid jõule, FAROESE gleðilig jól
    FINNISH hyvää joulua, FRENCH joyeux Noël, FRISIAN noflike Krystdagen, FRIULAN bon nadâl, GALICIAN bo Nadal
    GEORGIAN Gilotsavt Shobas, GERMAN frohe Weihnachten / fröhliche Weihnachten, GREEK kala christougenna / kala xristougenna, HAITIAN CREOLE jwaye Nowel
    HAWAIIAN mele Kalikimaka, HEBREW חג מולד שמח (hag molad saméa'h), HINDI Krismas ki subhkamna, HUNGARIAN boldog karácsonyt, ICELANDIC gleðileg jól, IGBO annuri Ekeresimesi
    ILOCANO naragsak a paskua, INDONESIAN selamat Natal
    IRISH GAELIC Nollaig shona, ITALIAN buon Natale / gioioso Natale, JAVANESE sugeng Natal, JAPANESE merii kurisumasu
    KABYLIAN assegass amegass, KINYARWANDA Noheli nziza
    KIRUNDI Noheli nziza, KOREAN 메리 크리스마스, KURDISH Noela we pîroz be, LAO souksan van Christmas,
    LATIN felix dies Nativitatis, LATVIAN priecīgus Ziemassvētkus
    LIGURIAN bón dênâ / bón natâle, LITHUANIAN su Kalėdomis / linksmų Kalėdų, LOW SAXON vrolik Kersfees,
    LUXEMBOURGEOIS schéi Chrëschtdeeg,
    MACEDONIAN среќен Божиќ (srećen Božić),
    MALAGASY tratry ny Krismasy / arahabaina tratry ny Krismasy / arahaba tratry ny Krismasy, MALAY selamat hari natal
    MALAYALAM Christmas ashamshagal, MALTESE il-milied it-tajjeb / milied hieni, MANX Nollick ghennal, MAORI meri Kirihimete
    MONÉGASQUE bon Natale, NORWEGIAN god jul
    OCCITAN bon Nadal, PAPIAMENTU bon pasku, PERSIAN کریسمس مبارک (Christmas mobaarak), POLISH wesołych świąt bożego Narodzenia, PORTUGUESE feliz Natal, ROMANI baxtalo Krečuno
    ROMANIAN un Crăciun fericit, RUKIGA Noheiri nungi / webale Noheiri, RUSSIAN С Рождеством Хрисовым (S rozhdestvom Khristovym), SAMOAN ia manuia le Kerisimasi, SARDINIAN bona pasca'e Nadale (logudorese) / bona paschixedda (campidanese).
    SCOTTISH GAELIC Nollaig chridheil, SERBIAN Срећан Божић (srecan bozic), SHONA krisimas yakanaka, SINDHI Chrismas joon wadhayoon, SINHALESE suba nattalak wewa, SLOVAK vesele vianoce, SLOVENIAN vesel božič / vesele božične praznike,
    SOBOTA dobro dedek,SPANISH feliz Navidad, SRANAN switi Krisneti , SWAHILI heri la Krismasi, SWEDISH god jul,
    TAGALOG maligayang pasko, TAHITIAN 'ia 'oa'oa e teie Noera,
    TAMIL Nathaar thina vaalthukal, THAI souksaan wan Christmas
    TURKISH Noeliniz kutlu olsun, UDMURT Shuldyr Ymuśton,
    UKRAINIAN З Різдвом Христовим Z Rizdvom Khrystovym,
    VIETNAMESE Mừng Chúa Giáng Sinh,
    WALOON ("betchfessîs" spelling) djoyeus Noyé,
    WELSH Nadolig llawen, WEST INDIAN CREOLE jénwèl
    YIDDISH אַ גוטע ניטל (a gute nitl) , ZULU Khisimusi omuhle

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Ik wens je 365 feestdagen in 2016.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Een zacht en kreukvrij 2016 ..... Die vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Op onze kerstkaart dit jaar stond: "wij wensen je glitter, zoals tirlantijntjes in de boom. Wij wensen je werkelijkheid van je allermooiste droom. Wij wensen je vreugde, geluk en zonneschijn. Mag 2016 jou ultieme jaar zijn. Prettige feestdagen". Helemaal zelf van Google geplukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Onze wensen voor jou

    Genoeg tijd om stil te staan
    Genoeg stil staan om te dromen
    Genoeg dromen om waar te maken
    Genoeg waar maken waarin je gelooft
    Genoeg geloof in anderen
    Genoeg anderen om je nabij te zijn

    Mijn zoon houdt van kleurtjes :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. 366 dagen in 2016. Maak van elke dag een feest als het kan op welke manier ook. Hou toch maar vol...elke dag want het is toch de moeite. Ondanks af en toe de bijhorende shit.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Ik wens je

    Een winter met veel sneeuw en ijs
    Met sleeen en schaatsen
    Daarna een lentezonnetje
    Genoeg voor blote benen
    Warme zomer lekker lang
    Even op vakantie misschien
    Herfst met felle kleuren
    En een knus huis tijdens de storm.

    Geniet het hele jaar rond en blijf gezond.
    Maak er een fantastisch 2016 van!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Geef er een lap op in 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Hoop is een lichtje in je hart dat vandaag moed geeft en morgen kracht...

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Quidam25.12.15

    Het Schone, het Goede en het Ware in 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Jessica25.12.15

    Kruis aan naar wens, want zeg, wensen hebben we allemaal genoeg en deze Kerstman/vrouw kan niet alles weten he.

    Ik wens jou dus een..

    ( ) zeer gezellige-chaotische-drukke-je-zal-blij-zijn-met 27dec
    ( ) ijspegel-koude-sneeuwpret-zonder-uit-te-glijden
    ( ) tot-je-broekknoop-open-springt van al het lekkere eten

    KERST!

    Oja, en een zeer plezant 2016. Met veel rust, veilige stoeptegels en gezond eten. Dan maakt het ook niet uit wat je hierboven gekozen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. helena25.12.15

    een jaar is niet zo lang, maar een toertje rond de zon
    zeg nu en dan maar eens goed "foert"
    we zijn toch zo weer waar het begon

    genieten maar dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

  79. Ik wens jou
    en hen die jou omringen
    het allerbeste voor het nieuwe jaar
    geluk in grote en in kleine dingen
    maar bovenal :
    gelukkig met elkaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  80. een lach, een traan
    hoe zal het ons vergaan ?
    kan voor u
    in een tijd van duizend wensen
    een simpele zin volstaan ?
    “veel geluk in 2016 !”

    BeantwoordenVerwijderen
  81. wat een pret
    wat een jaar
    het was leuk
    wat ben ik blij
    maar…’t is voorbij

    een nieuw getal
    een nieuw jaar
    dezelfde vreugd
    als voorheen
    wens ik iedereen

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Kies een spar
    omdat je houdt van het leven
    Stop in de kerstballen
    je mooiste herinneringen
    van het jaar
    Hang aan de slingers
    je vurigste verlangens
    Schik de lichtjes
    vol goede gedachten
    en hef het glas
    op het feest met elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Een bloeiende lente
    Een zonnige zomer
    Een kleurrijke herfst
    Een gezellige winter

    Voor elk seizoen
    Wensen we jullie
    Kleine dingen die
    gelukkig maken

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Dit kerststerretje
    Schijnt helder en klaar
    Dat het de weg mag leiden
    Naar een gelukkig nieuwjaar

    Frisse vooruitzichten
    De pit om ze aan te pakken
    De kracht om ze waar te maken
    En heel veel tijd om ervan te genieten

    Onze kerst en nieuwjaarswensen voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Een vrolijk eind
    een goed begin
    Een jaar volledig
    naar jullie zin


    Een nieuwe lente
    Een nieuwe herfst
    Een nieuwe Pasen
    Een nieuwe Kerst

    Een tof 2016!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  86. ZsaZsalig nieuwjaar …
    Een wens, een zoen en ik ben klaar!
    Feesten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. lialia25.12.15

    Veel geluk samen, en vooral een goede gezondheid in 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Het zijn de kleine dingen die het doen. Blijf ze tellen.
    Fijn 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Het zijn de kleine dingen die het doen. Blijf ze tellen.
    Fijn 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Anoniem26.12.15

    Ik wens je GROOT geluk in KLEINE dingen!!!!!
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Ik dacht dit jaar een rendier gewei te tekenen, eronder een rood snoepje als neus te plakken, en erboven "sweet 16" te schrijven. Alleen heb ik meer fantasie dan schrijf-of tekentalent, dus die ideeën zitten dan te springen in mijn hoofd maar geraken er daarom nog niet uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Anke T26.12.15

    Wij wensen jullie een bruisend eindejaar en spetterend fanZsaZsastisch nieuwjaar!
    Dat 2016 bol mag staan van de knuffels, gezelligheid en groot jolijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Deze vind ik persoonlijk nen hele mooie:

    Ik wens je het allermooiste,

    en de goesting om er onvermoeibaar naar op zoek te gaan...


    Groetjs en nog fijne feesten gewenst!

    P.S.: Mijn grote zus houdt van kleuren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  94. 'Ik hoop jullie zo vaak te treffen dat ik dit niet helemaal vol moet schrijven.'

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Dat het nieuwe jaar voor jou beter mag eindigen dan dat van de kalkoen op je bord.

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Anoniem27.12.15

    122 dagen om te dromen, 122 dagen om te genieten, 122 dagen om te feesten: het recept voor 366 dagen puur geluk!

    Voilà, het resultaat van een slapeloze nacht...
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Hou het hoofd koel en de voetjes warm en duik in een prachtig nieuw jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  98. als het oude jaar verdwijnt
    en het nieuwe jaar verschijnt
    wenk ik je heel veel fijne dingen
    en duizend liedjes om te zingen
    en zijn die liedjes om te huilen
    dan breng je ze maar gauw hier
    watn je mag ze bij mij ruilen
    voor duizend liedjes van plezier

    zo zegt mijn zoontje dat (en schaamteloos pik ik dat in!)

    BeantwoordenVerwijderen