Couscous met lam


Couscous met lam, originally uploaded by zsazsa.be.

Heerlijk receptje, makkelijk ook en snel.

Ik maak mijn couscous iets anders dan op de doos staat, ik vind hem anders nogal droog.
Hij wordt natuurlijk nooit zoals bij de marokkaan maar deze heeft er toch dicht tegen gelegen.
Ik strooi wat couscous in een kom, doe er wat boter bij en een bouillonblokje en laat het even staan tot de boter mals is, dan meng ik alles door elkaar met mijn handen en giet er kokend water bij, afdekken en klaar!

Nodig:
-Lamskoteletjes
-Griekse yoghurt
-Komijn
-Ajuin, in grove stukken

-Couscous
-Wortelen in plakjes
-Look
-Boter
-Kippebouillonblokje.

Meng de yoghurt met de komijn en de ui.
Doe dit over de koteletjes en zorg dat alles goed bedekt is met de marinade.
Laat een paar uur in de koelkast marineren.

Stoof de wortelen met de look tot ze beetgaar zijn.

Maak ondertussen de couscous klaar op gelijk welke wijze en doe de wortelen bij de coucous.

Heel lekker met houmous.
(Die van de Delhaize is zaaalig)