donderdag 5 april 2007

Werkbank met de puntjes op de i.

WerkbankDe jaarlijkse werkbankschoonmaak is weer achter de rug, al de potten zijn leeggemaakt, afgeborsteld en netjes gestapeld.
Nu wachten op de ijsheiligen om alles weer vol bloemetjes te zetten. Omdat volgend jaar van voorafaan te beginnen.


In het nestkasje links in beeld huist een solitaire bij (of hommel of zoiets) heb ik gemerkt, je kan speciale insectenhuisjes kopen voor solitaire bijen maar bij mij zien ze het groots en palmen een nestkastje in.

3 opmerkingen:

  1. En wat komt er allemaal in die pottekes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mme,
    op deze zonnige zondagmorgend, met een sjatteke kaffe in de zon genieten van uw schrijfsels, 't is plezant. Ik lees hier over uw solitaire bij. Ge hebt ook plezante aardhommeltjes...een kapot/half kapot potje, half/gans/met een hoekske in de grond en ze nemen daarin hun intrek...geweldig in de zomer als ze gezellig rondzwalpen (die vliegen precies dat ze een bekke zattekes zijn, vind ik) in de buurt. Ik hou van hun zwoel zoemen, ik denk dat ze enkel als decoratief (misschien educatief voor Jef?) element kunnen ingeschakeld worden (en ze zullen ook wel bestuiven en passant), maar bon...'t is maar een ideetje uit mijnen hof...
    grtzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah dat is een leuke tip, gat ik sevens eens doen sé, merci!!

    BeantwoordenVerwijderen