Herfstbezigheden

Met dit weer is het de moment om het herfstgevoel op te roepen, dat heb ik vandaag gedaan door warme chocolademelk te maken en mijn zaden te sorteren. Regen en koude zijn immers ideaal om klassementen aan te leggen, lijstjes te maken en dingen te sorteren vergezeld van een kop thee, koffie of chocolademelk. Omdat ik regelmatig iets vergeet te zaaien omdat mijn huidig klassement zich los in een tas, samengeperst in een emmertje en ondersteboven en door elkaar in een grote enveloppe bevindt en omdat ik telkens heel die boel doormoet om te zien wat ik nog moet zaaien vergeet ik elke keer wel iets.
Dat is bij deze verleden tijd, mijn organisatorisch vermogen schoot met scherp, dus alle zakjes zijn zijn gerangschikt per perk én ik heb een lijstje gemaakt met wat wanneer moet gezaaid en geoogst worden.
Zal ik u even meedelen wat er nog moet/kan gezaaid worden?
Chinese kool, ramenas, ijsbergsla, kropsla, snijsla, pluksla, tuinkers, venkel en worteltjes.
Voila, dat weet u ook alweer.