Zelf, snel broches maken.

IMG_3591.JPG
Ik moest al een eeuwigheid zakjes maken voor vriendinnen, omdat ik niet graag drie keer hetzelfde doe en genoeg had van het standaard Lottezakje moest ik weer iets anders verzinnen. Zakjes met broches dus, broches die van het zakje naar de trui, naar de haarband, naar de jas gaan, enfin u snapt het, een broche dus. Véél broches ook, heel veel. U begrijpt wat ik bedoel: maak in het vervolg uw broches zelf, hier is de manier hoe het te doen.

IMG_3569.JPGNodig: vilt en speldjes, speldjes met een platte kant zijn handig maar niet echt noodzakelijk.
U kan in de plaats van vilt eender welke stof nemen, doordat het afgerond wordt zal het niet erg gaan rafelen.


Knip uit een dikker papier wat rondjes, de kleinste is ongeveer 3 cm.








Kies je kleuren vilt en teken de cirkels over op de vilt of stof en knip uit. De cirkels moet niet perfect rond zijn.







Maak bloemetjes van de cirkels (of teken geen cirkels maar meteen bloemen op het papier), ik doe het als volgt: zet op regelmatige afstand stipjes op het rondje, knip de stipjes eruit door twee knipjes te geven, u knipt er een driehoekje uit. Rond de scherpe hoeken af en voila, u heeft een bloem. Ik doe het liever zo dan met een papieren-bloemmal want dan zien al de bloemetjes er allemaal hetzelfde uit.

Leg de bloemen van groot naar klein op elkaar.









Stik alles op elkaar, je moet het niet vastspelden, vilt kleeft wat op mekaar, stik heel traag kleine rondjes, dat hoeft helemaal niet deftig te zijn, we maken namelijk geen broches voor de C&A. Als je klaar bent, knip dan de bovenste draad af tot tegen de broche maar laat de onderste draad een 30 cm lang.

Naai met de loshangende draad het speldje tegen de acherkant.
Voila, zo moeilijk is dat.