maandag 28 april 2008

De moestuin in april

De moestuin in aprilSlaKnoflook
LavasPeultjesGisteren in de brandende zon nog vanalles gezaaid, vandaag na de zoveelste plensbui wat foto's genomen.
Zoals ge ziet...niet veel te zien eigenlijk.
Maar de sla komt uit, de knoflook doet het goed, de worteltjes die tussen de knoflook gezaaid zijn komen hier en daar al piepen, de lavas is precies na een dag regen 10 cm gegroeid -Ooooh wat ruikt lavas toch hemels- en de crosne die rond de lavas staat, is ook weer talrijk aanwezig. Ik zaaide een maand geleden peultjes en ondanks het feit dat het bijna elke dag geregend heeft zijn ze toch allemaal uitgekomen, straf.
Nu wachten op: pastinaken, tuinbonen, erwten, bietjes, rapen, spruitjes, koolrabi, warmoes, enz.

12 opmerkingen:

  1. Lieve Mme, zeg me alstublieft dat u geen fulltimejob buitenshuis heeft. Anders zou ik me echt heel erg slecht gaan voelen. Succes met de moestuin, ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tijdtussendoor29.4.08

    Mijn schamel pogingen om te tuinieren vallen in het niets bij deze foto's...:-( Maar we blijven proberen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het altijd zo'n prachtig plaatje zo'n moestuin. Alles netjes aangeharkt. De plantjes allemaal even hoog en straks oogsten uit eigen tuin. Heerlijk lijkt me dat.Ben altijd een beetje jaloers als ik andere mensen hun moestuintje zie.Vind "moestuin" ook zo'n leuk gezellig woord.Heb het zelf wel eens geprobeerd maar door de zware kleigrond is het niks geworden. Zelfs na 25 jaar vind ik het nog steeds jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve29.4.08

    Mme, ik word al moe als ik al die keurige tuintjes zie. Waar oh waar haalt u de energie?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL Miss Puntkomma, uiteraard werk ik voltijds en daarnaast doe ik nog gemiddeld 12 uur per week aan vrijwilligerswerk in het asiel, maar toch vind ik elke dag nog een half uurtje om in de tuin te werken, dat heb ik wel nodig nadat ik met mijn bejaarde buren naar de winkel geweest ben. ;-)

    Nicky, in Gent noemen ze een moestuin een lochting, ook schoon hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, Mme Zsazsa, ik had ook altijd gedacht/gehoopt dat je om welke reden dan ook, meer thuis was dan andere mensen... Als ik zie welk een leuke dingen je allemaal doet: jef-broekskes maken, wortels oogsten, ikea-stoelen pimpen, ... Er kan maar één verklaring zijn: je leeft in een andere tijdsdimensie, waar de dagen dubbel zo lang zijn :o).
    Maar doe zo verder, het geeft andere mensen ook extra energie of toch ten minste veel goeie voornemens :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. alé jon madame zsazsa ... je drijft mensen tot zelfmoord ;-)

    nee, ben blij dat ik weet dat jij niet voltijds buitenshuis werkt, anders had ik waarschijnlijk ook al een schuldgevoel tot in mijn tenen...

    Het jaloers zijn neem ik er graag bij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mor mannekes, ik doe helemaal niks van werk, zelfs geen liefdadigheidswerk of wandelen met zielige hondjes en de bejaarden in mijn straat doen helemaal zelf hun boodschappen.
    Oef dat dit rechtgezet is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Barbara5.5.08

    Super leuk, zo'n moestuin.
    Waar leer je zoiets? Ik ken er niets van, maar het lijkt me wel erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je vindt heel veel informatie op de site van Velt www.velt.be. Ze hebben een geweldig boek waar alles in staat, dat heel dik is en er heel ingewikkeld uit ziet, maar ze hebben ook dit boekje http://www.velt.be/Joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=780&Itemid=288wat een super boekje is om te beginnen, je kan dan nog altijd het echte werk kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovebites19.5.08

    Goh ik had ook al zoiets van Mme Zsazsa kan meer als ik. Ik heb 2 kleine kinderen, 4/5 job en zie mij de eerste jaren ook nog niet met mijn handen in de aarde woelen. Alhoewel ik het wel graag zou willen, kan toch zo ontspannen.

    BeantwoordenVerwijderen