woensdag 18 juni 2008

Les vacances de Madame Zsazsa

Bloemen in Saint-Cirq-LapopiebloemenbrochesAflevering 4: De bloemen in Saint-Cirq-Lapopie. Als dat niet de mooiste dorpsnaam ter wereld is!
De bloemen dus, wakker heb ik er van gelegen, geel op geel op geel is dat wel oké?
Awel, ik denk het wel, volgens mij is het niet truttig zoals ik eerst dacht.

Gele bloem.jpg
1. Strijk op de achterkant van de stof die je gaat gebruiken vlieseline, of neem stof die heel stevig is, bv vilt.
Door de vlieseline gaat de stof niet uitrafelen, wanneer je dit net wel wilt, neem dan een een extra laag stof ipv je stof te kleven.
2. Plooi het lapje dubbel, de goede kant naar buiten.
Stik rondomrond, kort bij de rand.
3. Teken op de achterkant de bloem met een afwasbare stift, potlood of krijt.
Stik één keer rondomrond op een paar mm van de lijn.
Draai om en stik nog een paar keer rondomrond, vergeet de binnenkant niet.
4. Knip de bloem uit.
5. Naai met de hand een speldje op de achterkant.

Variatie:
-Naai eens een knoop in het midden van de bloem.
-Voor kinderen is het leuker om niet toon op toon te werken maar net veel kleurtjes te gebruiken, zelfs de stiksels in verschillende kleurtjes garen.
-Je kan ipv een broche te maken ook de bloem meteen op het kledingstuk naaien.

Laat vooral zien wat u er van gemaakt hebt!!

11 opmerkingen:

  1. wat ik ervan gemaakt heb?? kan ik die rok hier niet bestellen dan? ;)

    ik vind het héél mooi, geel op geel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. welwel19.6.08

    Heel schoon ... en dat brullerke met -streepjes assorti aan zijn mama- aan je arm ook ... super !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, je zou mooi staan aan mijn omheining ;)
    Ik vind het heel knap gemaakt. Heel zomers, heel vreugdevol, net zoiets je zou willen meenemen op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi en origineel. Hoe verzin je het. Ik ben zelf ook wat rokjes aan het maken en vind dit een goed idee om een "saai" rokje op te fleuren.

    Heb pas geleden je blog ontdekt en ben er gecharmeerd van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem20.6.08

    Schoon rokskes, maar ge hebt precie slleen zwarte tshirts? *grijnssmiley

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi rokje, inderdaad!

    Alleen wat teleurstellend dat jefke ook een brulaapje kan zijn. Ik dacht nu echt eens dat hij een ventje was dat ALTIJD goed gezind was, want zo zag hij er tot nog toe uit op de foto's :o).
    Maar ik blijf fan van hem, no doubt 'bout that :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niks truttig. Als ik geen totaal absoluut twee linkerhanden had, ik begon er zelf aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ola ola Janina, correctie, hij was aan het brullen van kontentement hé, AHA!
    En anoniem, het is wel blauw hé, tsss zwart op geel, ik ben Maya de Bij niet hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Brullen van kontentement, dan is hij een beetje zoals ik :o).

    Nu ben ik zo mogelijk nog grotere fan van de Jef!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, helemaal niet tuttig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg leuke rok. Ik heb je bloemetjes ook gebruikt voor een eigen rok, maar dan paars. Zodra ik weet hoe het moet zal ik een foto plaatsen op mijn (kersverse) blogje

    BeantwoordenVerwijderen