maandag 2 juni 2008

Spaghetti met rucolapesto en citroen

Pasta met ruccola en citroenO, dit is heel erg lekker, en heel erg snel, als je net als ik niet zelf de pesto gaat maken maar vertrouwt op het vakmanschap van uw delhaize. Let dan wel op dat je rucolapesto koopt en geen basilicumpesto.
Ik vind deze pasta pesto lekkerder dan degene met basilicum, veel frisser en de verrassender met de rucola.

Nodig voor 4 personen:
-150 gram rucola
-3 tenen knoflook
-70 gram pijnboompitten
-50 gram parmezaan, geraspt
-zout en peper
-Olijfolie

-500 gram spaghetti
-50 gr parmezaan, geschaafd
-de schil van 1 biologische citroen geraspt

-Kook de spaghetti
-Pureer ondertussen 120 gram rucola in de keukenmachine met de knoflook, 50 gram pijnboompitten, de gerapste kaas, zout en peper. Voeg steeds een klein scheutje olijfolie toe, tot de pesto smeuïg is.
-Rooster de overgebleven pijnboompitten.
-Meng in een kom de spaghetti met de pesto, pijnboompitten, citroenschil, parmezaanse kaas en de overgebleven rucola.

Lekker, fris en gezond!

9 opmerkingen:

  1. Aaaargh, ik verga hier van de honger en dat ziet er weer eens veels te veels te lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tijdtussendoor2.6.08

    We weten weeral wat eten morgen...
    thank you:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem5.6.08

    ik geniet ook heel erg van jouw blog en je recepten en handleidingen. Wat me opvalt bij je foto's is dat je heel wat soorten toile cirée hebt. Wil je daar niet eens een blogje + fotoreeks van maken?
    als ik Toile cirée en Gent Google, dan krijg ik trouwens deze link:
    http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=g7td9vkc
    Ken je het winkeltje? Toffe naam ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaja, ik ken het winkeltje.

    Ik koop regelmatig nieuwe toille ciree omdat ik daar ook dingen mee maak, maar eigenlijk bebruik ik het niet als toille ciree.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. scopinario6.6.08

    Ik heb het gemaakt maar vond het nogal grassig smaken. Groetjes en bedankt voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LOL, een beetje paling in het groen meets citroen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem8.4.10

    Gisteren uitgeprobeerd en het was lekker! Trouwens heel snel gemaakt, alles in de keukenrobot zwieren et voila, pesto is gereed!
    Khad meer werk om mijn keukenrobot terug proper te krijgen ;-) dan het maken op zich!
    Kheb wel 100g rucola gebruikt en 2 soeplepels olijfolie. Ik doe ook graag wat tomatensaus bij de pasta omdat ik pestosmaak snel beu ben.

    Een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe lang blijft die pesto goed denk je? Eens het geprepareerd is en in de frigo gestoken..

    BeantwoordenVerwijderen