zaterdag 16 augustus 2008

Oo Oranje

Limonade met koekjes
Oo wat lijkt het alsof je ge-wel-dige mama bent als je zelf limonade maakt én er ook nog eens koekjes bij bakt. Maar wanneer de kinders slapen vreet je in één keer al de resterende (veel, want je wilt niet dat de kinderen te veel koekjes eten) koekjes in één keer op. Waardoor je volgende week uit schuldgevoel weer koekjes moet bakken.
Enz.

De limonade is wederom eentje uit Alle smaken van de regenboog en echt lekker, de koekjes zijn de havermoutkoekjes.

Voor de limonade
Nodig:
-60 gram fijne kristalsuiker
-1 lang stuk sinaasappelschil, zonder het wit
-sap van 4 sinaasappels (350 ml)
-500 ml ijskoud bruisend water

-Doe suiker, sinaasappelschil en 3 eetlepels water in een kookpot.
-Breng aan de kook en laat al roerend de suiker helemaal oplossen
-Kook nog enkele minuten om de siroop de smaak van de schil te geven.
-Voeg het sap toe en laat al pruttelend 5 minuten indikken.
-Laat de siroop helemaal afkoelen.
-Vul de siroop aan met het bruisend water, schenk in glazen en serveer met ijs.

12 opmerkingen:

  1. Annette16.8.08

    Niks schuldgevoel, je bakt ze gewoon nog eens omdat ze lekker zijn. Maar dat zelf opeten omdat de kinderen niet zoveel koekjes mogen, dat ken ik..........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de maffe17.8.08

    Ha,dat heb ik toevallig ook gemaakt dit weekend. Heerlijk die limonade!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem17.8.08

    je hebt me overtuigd: ik heb het boek net besteld...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook zo'n geweldige mama die de voor zoon gebakken koekjes durft opeten als hij in bed ligt.
    Helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's maak jij ook, mme Zsasza. Echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat kookbek heb ik ook! Fantastisch zijn die kookboeken van Tessa Kiros. De siroop had ik nog niet gemaakt maar dat ga ik binnenkort ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ik zei nog dit weekend over een glazen kan die op mijn aanrecht stond: 'dit is nu eens een kan om zelfgemaakte limonade in te doen! Net als in de film...'

    We love Mme Zsazsa!
    De appelsienen liggen al klaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank u, dank u!

    Ja die boeken zijn echt geweldig hé, de beste kookboeken die ik ooit gehad heb denk ik.

    Cathy, ik heb ok van die kannen, en kommen voor sla en borden voor spaghetti en dozen voor koekjes en en en :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarom staat er hier 'blog zonder reklaam' terwijl er telkens 't een en 't ander mijn scherm ambeteert als ik jouw blog open???!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, ja dat is wel belachelijk natuurlijk.
    Hoewel ik nooit reclame te zien krijg dankzij mijn Mac.

    Maar eigenlijk is BZR tegen reclame op blogs, zoals je nu overal de add's van Google hebt.
    Ik verdien niks via deze blog en jullie mogen dat allemaal weten, zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bezoek jou blog sinds enkele dagen op aanraden van een vriendin...Ik ga binnenkort ook eens 'teen en 't ander uitproberen. dat regenboogboek moet ik ok eens aanschaffen. By the way Madame : ken jij de boeken van Peter Bauwens (Een tuin om van te smullen...)met bvb oerprei (nooit meer preiplantjes kopen)paarse boerenkool, Alle tinten groen met roze krullerige franjes en dan die tomaten...en bij ons in 't dorp staat een superprachtige, originele selfmade serre die je absoluut in jouw tuin zou passen. Als je eens in Merksplas zou komen, laat het even weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, nu ben curieus seg.
    Trek eens wat foto's? :-)

    Ik heb een paar boeken van hem en ik heb er ook al zaad gekocht, maar oerprei heb ik nog nooit geprobeerd, is het een aanrader?

    BeantwoordenVerwijderen