woensdag 17 december 2008

Koffiekoekjes met een tasje thee

Thee en koekjesMakkelijke, lekkere koekjes waar je vast alles voor in huis hebt.
Het deeg kleeft amper, ideaal om de balletjes te laten rollen door je kind, ik beweer wel niet dat het snel zal gaan.

Nodig:
-115 gram boter
-200 gram fijne rietsuiker
-1 ei
-1 theelepel vanille-extract
-200 gram bloem
-1/2 theellepel bicarbonaat
-1/2 theelepel bakpoeder
-1/4 theelepel zout
-1 theelepel instantkoffiepoeder
-200 gram pure chocolade, fijn gehakt

-Verwarm de oven voor op 190°
-Roer de boter met de suiker en voeg het ei en de vanille toe.
-Zeef de droge ingrediënten boven de kom en roer alles door elkaar.
-Schep als laatste de chocolade er door.
-Maak balletjes van het deeg van zo'n 2-3 cm doorsnede, leg ze op een bakplaat, ruim uit elkaar en druk plat.
-Bak ze 8 tot 10 minuten.

11 opmerkingen:

  1. welwel18.12.08

    bicabornaat ... vanille extract ... oploskoffie ... dingen die ge normaal gewoon in huis hebt ?????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat nu toevallig wel allemaal staan :o).
    Wil "Uw kind" hier ook eens de deegballetjes komen rollen? Of is dat kinderarbeid?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien kunnen we u met z'n allen nomineren?18.12.08

    Thuisblijfmoeders gezocht !

    Voor een nieuw televisieprogramma zoeken we vrouwen die hun bloeiende
    carrière hebben opgezegd om voor hun kinderen te zorgen.
    Als thuisblijfmama verdien je het wel om eens in de bloemetjes gezet te
    worden.

    Ben jij al een tijdje gestopt met je toffe job, heb je één of meerdere
    kinderen en wil je door ons eens in de bloemetjes gezet worden, stuur
    dan je contactgegevens door naar : kim.lenssen@masmedia.tv

    Of : ken je iemand die thuisblijfmama is en die vroeger een boeiende job
    had en die volgens jou wel eens op een voetstuk mag geplaatst worden,
    laat het ons dan gauw weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk niet dat we kunnen stellen dat ik ooit een bloeiende carrière heb gehad.
    En ik denk eigenlijk ook niet dat er één haar van mij op tv wil komen.

    Maar toch bedankt om aan mij te denken.

    Maar de eerste die mij nomineert vermoord ik.

    Dank voor uw aandacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien moeten we de huisvrouw nomineren :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mag ik bij u komen wonen aub?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tante Annie, willen we eerst beginnen met een midweek?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb zelfs de oven niet in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Zapnimf, als je de deegballetjes lang genoeg op de kast laat staan, worden die vanzelf wel hard. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb pas nog koekjes gemaakt en dat deeg was bestemd om uit te rollen en 't plakte nogal... Is deze versie daar zeer geschikt voor? Ik was van plan in 't kort nog eens 'kerstkoekjes' te bakken als klein cadeautje ( zo mooi verpakt...)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je ziet dat dat voor iets dient, hier, uw receptendatabase...
    Ik bakte net (met hulp van drie mini rollers) zo'n 200 koekjes voor de aanstaande communie, donderdag! Hoera!

    BeantwoordenVerwijderen