maandag 4 mei 2009

Ik draag, jij draagt, ....

Sling
Een van de dingen waar ik mij het meest op verheug is weer gaan dragen, draagdoekdragen dan.
Buiten knoopdoeken kan je best veel zelf maken en dit is zo'n doek, heel makkelijk en snel zelf te maken, maar je moet een goede stof gebruiken en daar knelt vaak het schoentje want vergeet vlot dragen met een ringsling als je te dikke of te stugge stof gekozen hebt. Maar vorige week zag ik geweldige stof liggen op de markt en samen met wat paarse stof waar ik ooit een zsazsa in maakte werd het een hele mooie doek.
Nu het (nog steeds naamloze aaaahhhhh) kind nog.
Kijk eens hautain
Wil je ook een sling en ben je graag zeker van een goeie stofkeuze, kijk dan eens bij: Annelies, Jipie of Lien en bekijk de geweldige filmkes van Eva.

28 opmerkingen:

  1. Awel en toch vind ik het een schoon groen biezeke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mme Zsazsa incognito!
    Mooie zonnebril!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er al heel gezellig uit! Wij hebben net op de Koninginnemarkt onze BabyBorn-baby's verkocht, volgend jaar ga ik er gewoon weer één terugkopen. Want om na 3 meiden nóg eens zwanger te raken, stel dat het een jongen wordt ;)!

    Het grootste probleem is dan dat het babietje 'Marco' zou moeten heten volgens mijn man... brr.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat is het paars van "mijne" zsazsa!

    en zucht, hier is het dragen bijna gedaan. Mag ik bij jou komen dragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het een mooie geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem4.5.09

    Waauw ... mooi buikje al!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Idd, wauw wat een buik al! En dat terwijl je toch nog niet op de helft bent (?) Mooi, en paars staat je goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het toch vooralsnog wat minder praktisch, zo een ringsling. Heb er nochthans een hele mooie van Annelies.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie draagdoek! Ik kom hier af en toe stiekem meelezen via Guusje en zag gisteren nog die namenkwestie van jou. Da's me ook wat, als de goeie naam maar niet wil komen.
    Hier dus nog maar wat suggesties:
    voor een jongetje: Boas of Joachim (namen die ik graag aan mijn jongens (Jip en Nisse) had willen geven, vond ze beide al jaren zo mooi, maar wat denk je, mijn man wilde geen naam die hij al kende van iemand anders, blijkt een jeugdvriend van hem Joachim Boas te heten...Arme ik.)
    Voor een meisje Lina Maria. Mijn dochter heet Neeltje, voluit Naleke Rinske Aukje, maar op de een of andere manier is er bij mij Neeltje Lina Maria ingeslopen. Tjonge wat bekt dat lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo! die is mooi!Mocht ik ooit weer zwanger zijn, dan weet ik waar ik moet zijn. Mooie buik trouwens! Op de eerste foto moest ik 2 x kijken of het nu een écht babietje was of niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Madame ZsaZsa, als je echt een gat in de markt wil vullen, kan ik je aanraden om te zoeken naar een model waarmee je twee babytjes tegelijk kan dragen. Draagdoeken zijn zalig, maar ik heb ze weinig kunnen gebruiken omdat we dan altijd met z'n tweeën moesten zijn. Ik garandeer je groot succes als je een dubbeldoek kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh, schone foto's, schone draagdoek.
    Nu nog een naam ja...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. als ik zoiets zie..krijg ik were goesting in dikke buiken(en neen niet vh eten :-) )baby's, knuffelmomenten....smelt smelt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Rietje5.5.09

    Mooie draagdoek! blinkt die stof een beetje?
    en een zeker even mooi buikje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooie draagdoek en mooie buik!

    ben dol op de sling, dagelijks in gebruik, topding!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. linsy7.5.09

    idd een ringsling is echt een superding he
    de mijne wordt hier ook heel vaak gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja ik lees dus ook altijd. En nu eindelijk een reactie. Met de vraag: tot welke leeftijd draag/droeg jij in dit model doek?

    Onze dochter heb ik tot 1j in zo'n tricot sleng gedragen. Maar dat werd echt te zwaar. Nu kan ze vaak bij pappa op de schouders, maar als ik zo'n doek zie gaat het toch weer kriebelen... Ze is nu 18mnd, zou dat nog ergens inpassen??

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooh je kan hier echt héél lang mee dragen, maar geen uren, dit is voor oudere kinderen een doek om korte afstanden te overbruggen, van huis naar school of in de winkel of gewoon even tussendoor, echt een geweldige doek daarvoor.
    Jef wou vanaf anderhalf niet echt meer gedragen worden, dus toen ben ik gestopt, maar hij zou nog altijd prima 'passen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat ben je mooi zwanger! en je hebt toch al een oefen'baby' voor je nieuwe doek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Anoniem11.5.09

    Mme Zsazsa weet je ook tot hoeveel kilo je mag dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Met deze doek tot zoveel kilo je KAN dragen, met de meeste doeken eigenlijk.
    Een sterke man kan gerust een kind van 4 jaar met een sling (of beter nog, want meer ergonomisch een mei tai of knoopdoek) dragen.
    Ik zou geen kwartier meer kunnen wandelen met Jef in de sling, maar dat is omdat ik het laatste jaar zo goed als niet gedragen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto! Ik droeg mijn kinderen ook altijd, en denk daar nog met veel genoegen aan terug.

    En mijn kinderen vast ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Anoniem29.5.09

    Hoi!

    Over de namenkwestie, ik zag dat er in de vorige post over de namen al heel veel suggesties gedaan waren, maar bij deze geef ik je toch nog eventjes de namen mee die ik heel graag aan mijn kindjes (ooit) zou willen geven:
    Meisje: Coralie, Anaïs, Fiona, Iona, Milá
    Jongen: Siebert, Cédric, Lou

    Misschien ben je er wel iets mee :) Enfin, ik zal het wel lezen ;)

    Héél leuke blog en héle mooie dingen trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo,
    Ik kwam via google toevallig op je website en wat ziet alles er prachtig uit. Mijn complimenten hiervoor. Deze draagdoek zou ik heel graag zelf ook willen maken. Kan je mij misschien vertellen hoe ik aan die ringen kan komen. En wat voor soort stof moet het eigenlijk zijn ? Alvast bedankt voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gewoon katoen, niet te dik, en de ringen kan je bv kopen bij ringslingshop.nl of googlen op ringslingringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bedankt voor je reactie. Ik was natuurlijk overenthousiast dus ging ik inderdaad even op google kijken. Ik ga er zelf ook een maken binnenkort. Ik ben er helemaal gek van geworden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Anoniem11.4.11

    Mooie draagdoek! ik kan er ook wel een gebruiken nu mijn tweede zoontje geboren is. I.v.m. jet stof: wat bedoel je met "niet te dik"? dikker dan bv. lakenstof, of net dunner?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo zeker geen canvasstof, eerder net iets dikker dan lakenstof, maar juistekes net hé, niet een pak dikker.

    BeantwoordenVerwijderen