dinsdag 24 maart 2009

Ik verdien een dochter!

Slofjes

Ik zei ooit dat ik een dochter verdiende, dat is helemaal waar, maar ten huize Zsazsa zijn we niet kieskeurig.  Wel heel blij dat er in augustus nieuw leven in ons huis zal verschijnen. Zoon of dochter, dat is om het even. 

Nu nog een naam vinden.

Als en indien in het onwaarschijnlijke geval een van jullie dé naam vindt dan verdient die, behalve een standbeeld en een gereserveerde plaats in de hemel, een Zszasapakket.
Want alleen kom ik er niet uit en ik drijf niet alleen mijzelf tot wanhoop maar ook De Huisvrouw is al klaar om zich van een brug te werpen om te ontsnappen aan deze schier hopeloze kwestie.

Merci.

253 opmerkingen:

  1. Joehoe! Ik wil een Zsazsa-pakket!
    Dus voor een jongen: Cis of Lou, voor een meid weet ik zo nog niet...maar jij vast wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat! Zo'n leuk nieuws!

    Namen die ik mooi vind:
    Toon, Willem en Martijn(ik wilde eerst een jongen en deze waren onze jongensnamen)


    Stella en Lotta en Noor natuurlijk.Ook "Jitske" (zo'n pittige naam vind ik),maar klinkt wel wat hollands

    BeantwoordenVerwijderen
  3. annelies24.3.09

    Lol, en de andere 99?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat.
    Voor een meisje wens ik je een Mies of Ise (en als je wil mag je ook een Liv). En voor een jongen Kas, Gus of de naam van onze nieuweling die voorlopig nog even onbekend blijft.

    Nog een leuke zwangerschap toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat dacht je van
    meisje: Meinse, Rune, Coloma
    jongen: Bas, Dieter of Axel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet nog heel erg hard van de komende maanden!
    Neen, ik breng geen suggesties aan... Die naam die vind je vanzelf wel - die komt als ie komen moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. of Billie of Lola...

    Voor onze jongste wist ik alleen dat ik een naam wou die begon met een "L". Gewoon een namenboek opengeslagen bij de L, Lotta ingetikt in google en we kwamen op de site van "Lotta Jansdotter" terecht. Toen was het direct beslist voor mij!
    Maar die site ken je zeker al wel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele dikke proficiat! Onze jongens heten Thijs en Klaas en een meisje zou een Marte geweest zijn. Maar idd. die naam komt wel... Ik wens je een leuke zwangerschap toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen ik 16 was, wist ik zeker dat mijn eerst-geborene een Jo(ke) zou zijn. En aldus geschiedde 11 jaar later. Joke is ondertussen een flinke jonge vrouw van 25.
    Geniet ervan !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. alleen de huisvrouw?? LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat leuk, een baby Zsa Zsa!!
    Gefeliciteerd, of 'ne dikke proficiat en een hele goede zwangerschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, leuk nieuws! Dikke proficiat!

    En uiteraard vind ik (net zoals elke moeder) de namen van mijn eigen kinderen leuke namen: Fien, Klaas en Trijn.

    Maar wat er bij uw Jefke past, dat gaat gij het beste weten en voelen! Véél succes met de zoektocht.
    Ik vond het elke keer een ware queeste... een naam voor uw kind zoeken. 't Is niet iets waarvoor ge over 1 nacht ijs gaat hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd!!
    Morrison is een leuke jongensnaam!
    Maar ik denk dat het een meisje wordt:...Livia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij verdient vooral iets gezonds!
    Proficiat.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vooreerst proficiat en geniet ervan.
    Namen: onze dochters heten Rune en Luna, vooral de laatste is aan te raden omdat die ook heel erg goed gaat in het Engels en Frans! Of wat dacht je van Moria?
    Milo van't zelfde, is mijn persoonlijk voorkeur voor een jongen. Veel lol met kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw een Dikke Proficiat, wat heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat leuk!
    Gefeliciteerd.
    Ik denk een korte krachtige naam;
    Bob voor een jongetje en
    Sarah of Emma voor een meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Octavie25.3.09

    Oooh wat leuk! Proficiat! En een naam... het wordt een meisje natuurlijk... Lena, dat vind ik wel bij Jef passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Anoniem25.3.09

    wij 'verdienden' ook een dochter, na Stan, Wout en Cis werd het .... Lene

    BeantwoordenVerwijderen
  20. proficiat.
    Ik zou gaan voor een Tuur of een Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik weet niet meer welke ik al allemaal heb gezegd ondertussen, maar Mingus en Pepijn zaten er nog niet bij, dacht 'k.
    Schoon sloffen, by the way

    BeantwoordenVerwijderen
  22. euh, "alleen" geraak je er niet uit? Helpt de wedehelft niet mee kiezen? Of heb je vrijspel? Waaw, hier heb ik een dwarsligger op vlak van namen...
    Wies, wietse

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jef wordt grote broer! Proficiat!!

    De 'word verification' code van het spamfilter bij de commentaren alhier suggereert 'Parivit' als naam. Niet mis hé? En zowel voor een jongen als voor een meisje bruikbaar lijkt mij! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja! Billie voor een meisje. Vind ik een supernaam! Toen ik zwanger was van Lili vonden we dat ook al mooi, maar we hadden het gevoel dat er een klein poppemieke in mijn buik zat en dat klopte niet echt met Billie. Lili is ook echt een poppemieke, maar toch hebben we soms een beetje spijt dat het geen Billie is.
    Stella is natuurlijk ook de max!
    Lola en Lou zijn ook héél mooi voor een kleine mme zsazsa! Of Selma? Alma? Ava?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk nieuws! Dikke proficiat!!

    Ik weet echt niet welke smaak je hebt van namen, maar Nina vind ik wel mooi klinken...
    Voor een jongen heb ik geen idee.

    Geniet van je ronde buikje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Els S25.3.09

    vooreerst dikke proficiat! als het een dochter wordt, zal ze zeker genieten van al het moois dat je maakt, als het een jongen wordt, dan weten we ook al dat geen uitdaging te veel is voor jou om creatief uit de hoek te komen. Wat het ook wordt, dit kleine mensje komt sowieso in een warm en creatief nestje terecht met een flinke grote broer om het te beschermen, te helpen, te plagen, mee te spelen etc etc
    onze kleine meid kreeg na veel piekeren en zoeken uiteindelijk de naam Maya toebedeeld. we dachten dat ze hiermee wel alleen zou zijn in de klas maar neen hoor, net in haar klasje zit nog een naamgenootje maar ze kunnen het uitstekend met elkaar vinden en dat maakt het wel grappig.
    Geniet met volle teugen en ik wens je alvast een echt zonnekind!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Proficiat! Khoop dat je niet te veel last hebt!

    voor een jongen: Mattis en Loic
    meisje/ Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hé, gefeliciteerd!!! En als het zondag te lastig wordt bij ecoflora, zal ik je in mijn kruiwagen rondvoeren, ok? :-)
    Speciale momenten, namen kiezen. Bij Jef past Marie vind ik. Voor een jongen Jules, maar dat is dan twee keer dezelfde beginletter. Als Jef een indicatie is van 'oud Vlaams' dan kan jij volgens mij veel inspiratie opdoen bij de schaapjes van Buikberg :-) Daar heb ik ook al eens Arthur en Rosalie gesuggereerd. Verdikke, zo'n Zsazsa-pakket is wel hééééél aanlokkelijk hoor! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Vooral heel erg genieten...de naam komt vanzelf ;)
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. XX: Billie, Nona, Lola, Liv

    XY: Cis, Cas, Nand, Finn

    Voilà!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Proficiat! Ik wens je een dochter om je creativiteit op uit te leven. Wat dacht je van Leonie of Marthe?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Proficiat!
    Wel nog een goed idee om hier namen te vragen. Ik weet er geen, het spijt me. Wij moeten tegen september een naam vinden en ooooooh, dat vinden wij zo moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Waauw ! Proficiat ! Ik verheug mij al op alle meisjesmodelletjes die je gaat naaien en waarvan je natuurlijk de patroontjes gaat delen...Ik zou zeggen, begin er al maar aan, want eens de baby er is, heb je toch "niet meer zoveel" tijd ....
    Ik heb een Jef van bijna 3 en ben heel gelukkig dat we ons meisje van bijna 6 maanden Roos genoemd hebben !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Grappig onze Cis is bijna twee en die naam wordt hier tot drie keer toe vermeld...blijkbaar gaat hij hip worden de komende jaren. Ben nu ook zwanger (8maanden) en heb zelf veel moeite gehad om een meisjesnaam te vinden...en tja de onze blijft nog eventjes geheim!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuk nieuws! Proficiat!
    Ik ben er ook van overtuigd dat die naam wel komt. Geniet ervan, van de zwangerschap én van de zoektocht naar een mooie naam! (Wel jammer van het Zsazsapakket dat ik nu zeker misloop...)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. OOOOH! PROFICIAT!!

    Goh, namen zijn zo moeilijk te kiezen, en voor iemand anders is het al helemaal moeilijk! Ik kan je alleen maar zeggen welke namen ik mooi vind: Anna, Josefien / Viktor, Otto!

    Nog veel geniet gewenst! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Remi! Al jààren mijn lievelingsjongensnaam en een 1,5 jaar geleden schaamteloos afgepikt door mijn schoonzus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. P'Lile25.3.09

    Proficiat!!! Ik hoop op een gelukkig kindje voor je!

    Die naam komt vanzelf, bij ons kwamen ze ook ineens op ons pad.

    Toch een suggestie:
    Mina of Nele
    Theike

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Van harte! Onze koters heten Bram en Philine, dat vind ik natuurlijk heel leuke namen. Philine heeft als tweede naam Pom, en dat staat wel goed bij Jef naar mijn mening! Geniet van de zwangerschap

    BeantwoordenVerwijderen
  40. zelf heb ik twee dochters : aiko en ilah, maar ook liv en rozanne heb ik altijd mooie namen gevonden.
    voor een jongetje : briek of wies

    BeantwoordenVerwijderen
  41. hoera voor jullie! geweldig goed!

    enne je kunt jef geen beter kado "geven" dan een lief broertje of zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. karenL25.3.09

    proficiat mme zsa zsa, ook aan meneer zsa zsa!

    namen die ik mooi vind:

    MEISJES: floor, floore, flo, fie, lana, ella, nona, nora, kaate, Noore, janne

    JONGENS: oscar, emiel, kamiel, ewout, corneel, otto, lou, izaak, tobe, victor, felix, mattis

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Proficiat! Wij hadden voor een meisje Nora(h) Ann in gedachte ('t is een jongen geworden). Vincent vind ik nog altijd een mooie jongensnaam.

    Groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Saskia25.3.09

    Voor een meisje:

    Marin (net iets zachter dan Marit)
    Luna, Vera of Nova, of een samenstelling van die namen (Vera Luna, Vera Nova, Nova Luna)

    Voor een jongen (passend bij Jef):
    Luuk, Tim, Cas(par), Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Een dikke proficiat! Ik zal er eens over peinzen, een zsazsa pakket zien we wel zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Proficiat. Lang wachten wordt altijd beloond.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Trouwens, als ik je deze stuur (via mail, is excell) dan win ik denk ik: ALLE namen die in 2007 minstens twee keer in belgië, vlaanderen of brussel gegeven zijn aan jongens en meisjes. Als je daar je keuze niet tussen vindt heb je een groot probleem! ;-) (met dank aan de Belgische dienst voor statistiek :-))
    Als er nog geïnteresseerden met naamproblemen zijn, google eens op 'firstnames2007.xls'
    Het leukste is als jij en meneer zsazsa de lijst onafhankelijk van elkaar overlopen en in kleur aanduiden wat je leuk vindt, geeft geestige discussies!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Buikberg, PEUP ik heb die lijst al drie keer overlopen.
    Ik had toch gezegd dat het niet gemakkelijk ging zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Proficiat!

    Otis of Vital?

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws.

    En wat de namen betreft. Mijn favorieten, Reza voor een jongen en Roosmarijn voor een meisje. Maar de perfecte naam komt vanzelf.

    Geniet van je zwangerschap!

    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hoe lepe?
    Ik heb die toch voorgesteld of niet soms. Hehehe?

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. demaffe25.3.09

    Lap, ik had een voorgevoel en dat komt altijd uit. Hoera, proficiat en jochei dus. En voor de contest: Britanyke en Napoleon. Zonder dank en weinig ziekte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik hoop van harte dat het voorgevoel van de naam niet klopt dan deze keer.
    Merci hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Gefeliciteerd! Ik lees je al een tijd, in stilte. Maar nu ga ik toch reageren: Gefeliciteerd!!!

    Ik vind voor een meisje Puck mooi, maar dat past niet zo goed bij Jef, of misschien wel.. Mies dan, of Pien.
    En voor een jongen of een meisje Robin.

    Succes, maar voor het einde van je zwangerschap valt de naam je wel in!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wannes, Tristan, Lucas, Arthur, Remi...

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ik doe ook nog eens mee

    meisje: jaja Lili is heel mooi en ook Eva en Saar, Liv, Lot

    Jongen: Lou (woehoe), Arne, Stan,en ik ga mee met Elmo voor Otis en dan nog Bas en Kas.

    Valla

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Katrien25.3.09

    Wij zijn nog altijd heel blij met de naam van onze zoon: Abel.
    Dat die 'naam wel komt', is niet altijd waar. Ons dochtertje heeft wat moeten wachten op een naam en het is dus niet de naam geworden waar ik naar op zoek was. (Ik heb hem nog steeds niet gevonden.)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. madam arabelle25.3.09

    ook van hieruit nog eens nen dikke proficiat.

    Ik blijf bij rob trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. als je geen naam vindt in die lijst van 2007, dan stel ik voor dat je gewoon terugvalt op je duim. Zuigen op je duim, tot er een naam uitkomt.
    en dan nog een paar suggesties: Olmo, finn

    de max om al die reacties hier te lezen, als je hier niets vindt ben je gewoon een moeilijk mens en wens ik dat jong het allerbeste toe, ofwel heb je gewoon last van je hormonen. By the way, het staat redelijk adelijk om pas een week na de geboorte met een naam op de proppen te komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Rafaela en ik weten dat we dezelfde smaak hebben als het op namen aankomt. Maar ik had je al verteld zeker dat Stella ne Cas was geweest als ze een piemeltje had gehad. En Otis vind ik ook zooo geweldig super! Net zoals Ides en Astor, maar dat wist je al...
    Het kan gewoon niet missen dat dat Zsazsapakket naar Gent wordt gestuurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Mijn broerke van 5 heet Finn, hij heeft wel wat weg van Jefke moet ik zeggen. Heerlijk ventje overigens!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Gefeliciteerd met de blijde verwachting! Spannend. Natuurlijk zou ik graag dat zsazsa-pakket in de brievenbus vinden, dus hierbij ook een paar opties voor de namen:
    Meisje: Neeltje, Esmee, Madelief, Sofia
    Jongen: Mels, Maas, Maes
    Succes met de keuze en een fijne zwangerschap toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. welwel25.3.09

    Myrhte .... myrtille ... bosbesje
    Wanneer wordt ze geboren ? Of wordt het toch een Viktor ?

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Het wordt toch een meisje (dus niet teveel tijd verliezen aan die jongensnamen, misschien net genoeg om de omgeving 'bezig' te houden), dus je mag Lieselotte 'hebben' (wij gaan er voorlopig mee stoppen en hebben hem dus niet meer nodig) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Gefelictiteerd! De naam moet je helemaal zelf weten, maar ik heb wel een zoekidee. Onze eerste kreeg vrij toevallig een unieke naam, gewoon omdat ik die in een boek vond dat ik las. Voor onze tweede wilden we weer iets unieks, dus moesten we zoeken. We ontdekten dat er in het Nederlands enorm veel in onbruik geraakte namen bestaan, vaak prachtige, en we besloten er een te recycleren. Het werd Otger. Maar in encyclopedieen en heiligenlexicons kun je er nog veel meer vinden. Van Willibald to Plechelmus, maar ook volstrekt bruikbare.

    BeantwoordenVerwijderen
  66. demamavanmarie25.3.09

    Joepie een baby ZsaZsa! Wij krijgen in september ook een babyjongen of -meisje bij. We hebben al een dochter die heet Marie, maar we zeggen Mies tegen haar. Onze opties zijn:

    voor een jongen: Senne of Lex (van Alexander)
    voor een meisje wordt het zeker Donna: nu de radio niet meer bestaat is die naam eindelijk weer beschikbaar, of Sou

    Namen kiezen is moeilijk! Maar wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Proficiat!! Leuk, een zomerkindje :)

    Ben benieuwd of er al een naam-kanshebber vermeld is ondertussen.

    Leuke jongensnamen vind ik Léon, Ferre en Menno. De laatste naam is wel 'eigendom' en gepikt van annava, wiens zoontje zo heet :)

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Voor een meisje : Renée of Mila
    Voor een jongen : Lou

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Lou,Ben,Stef,Levi,Stief,Staf,Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Annette25.3.09

    Proficiat!! Mmm, ik zou zeggen Marieke of Lis voor een meisje of Lowie of Gust voor 'ne jongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Proficiat!!!
    Een naam... Goh moeilijk hé? Dat vond ik toch ook bij ons eerste kindje. We hebben haar Aine genoemd. We hadden nochtans eerst een hele andere naam. Maar plots was die naam er en waren we er allebei heel content van. Na toch wel heel wat maanden sputteren.
    Nog wat inspiratie?
    Kadin betekent vriend
    Tan betekent nieuw
    Eleanor betekent God is mijn licht
    Tade betekent teder

    BeantwoordenVerwijderen
  72. ik heb het voor de moment voor U-namen: onze jongste zoon heet Ubi en voor een meisje mag het Suzie zijn :-)

    Ubi ging eigenlijk een Titus zijn, maar werd op het einde dus ubi als ie een vrouwtje was geweest werd het Lilli

    Mauro was voorbestemd een Bas te worden, maar helaas voor al het gepieker in het begin: ik verander nogal eens van gedacht op het einde. Hij zou een Nina'tje zijn geworden indien vrouwelijk.

    Geniet ervan.... tis zo mooi, tis zo wonder en toch wel formidabel dat je zoveel fans hebt die je willen helpen en feliciteren. Tof! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Fantastisch en proficiat! Augustus-kindjes zijn de max :)

    Net bij Lien gelezen: Jef en Briek klinken wel leuk, voor een meisje Jef en Marie, Jef en Riet, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Heel hartelijk gefeliciteerd met de aanstaande baby. Ik wens je die dochter van harte toe...Ben zelf ook zo'n meisjes mama.
    Naamsuggesties...Ben tegenwoordig nogal voor de Lili, Milli en zo'n dingen maar ook voor hele gewone namen zoals Anna en Josefien.

    BeantwoordenVerwijderen
  75. nanka25.3.09

    Waarom ver zoeken als 't gewoon voor onze neus te vinden is?
    Een dochter gaat uiteraard Zsazsa heten! Of Zaza, om het iets makkelijker te maken qua schrijfwijze.
    Voila, ... zal ik mijn adres doorsturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Elfje25.3.09

    Proficiat Mme Zsasa! Weinig kans dat ik iets win, maar je weet nooit. Kort, niet veel voorkomend, krachtig en mooi; voor een jongen: Jort en voor je zo verdiende meisje: Tylia
    Fijne zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Proficiat Zsazsa!!! Geniet van de rondingen. Wat vindt Jef ervan?

    BeantwoordenVerwijderen
  78. ook van ons een dikke proficiat. En namen? Dacht hier nog een beetje inspiratie op te doen: Warre, Thor, Sebbe voor de jongens en Ayla, Lena, Eva voor een meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Hier is twee weken geleden een Liv geboren. Geen enkele naam die me op dit moment mooier klinkt dan deze, uiteraard!

    Al is Jef en Liv misschien wat te veel ge-fffff op het eind. Maar dat zie ik, volledig in mijn melk-en-honing-periode, graag door de vingers.

    Fijn trouwens, een baby op komst. Nog meer 'blogstof' in de maak dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Hoera! Gefeliciteerd!

    Ik heb even bij de huismoeder gelezen wat het allemaal niet mocht zijn.
    Ik vind Jef en Levi wel mooi bij elkaar passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  81. onze jef heeft een broer, Jules, en ik vind het niet oud klinken! en had hij een zus (niet dus, snif), dan was het een Lena!

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Ha, gefeliciteerd! Wat heerlijk zeg....

    Namen, nou ja ik ben nog steeds gelukkig met de gekozen namen voor mijn eigen kindjes: Merijn Helge en Sterre Rianne.

    Groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  83. 'k ben in vorm, op Myarn haar schoo: heft nog een jongen gezeten die Bosse heet.

    BeantwoordenVerwijderen
  84. mme chichi25.3.09

    ge-fe-li-ci-teerd Mme!
    namen veroorzaken hier altijd felle discussies...
    bij ons is het Merlijn & Sterre geworden (ik heb gewonnen hihi)
    Merlijn z'n dikste vrienden (hbb ook leuke namen) zijn : Arthur, Ciriel, Noah, Tobias, Mauro, Robbe, Milan, Milo, Sid (cool hé), Arent (ja met een 't'), Astor (superschattig), Armin, Marcel (dat wou monsieur chihchi) en Sterre haar vriendinnekes zijn : Amelie, Mare, Merel, Flore, Vita, Violet, Lola.
    Merlijn wil zelf later een Guust (van Guust Flater) en Sterre wil een Vlinder...

    veel succes (en sterkte) met namen kiezen.
    bisous, chichi

    BeantwoordenVerwijderen
  85. heb net zitten lezen bij de huisvrouw. Met niets content, als het zo zit, hou me tegen. Wat dacht je hier van: Kenji, kianu, regi, joni, taifoon, radju. En als je er hier een van kiest dan ken ik u niet meer, of ga ik in alle geval geen speeltuinen met jou frequenteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  86. mme chichi25.3.09

    rel hier thuis...
    ben nog Winter & Tijl (mijn favoriet) vergeten alsook Lotus en Roos.

    enfin, je retourne à mes oignons,

    Chichi

    BeantwoordenVerwijderen
  87. ah, nog vergeten
    mocht je er nu echt niet uit geraken dan verstuur je gewoon meerkeuze geboortekaartjes met 1 zelfkiesoptie die je laat afvinken en terugsturen
    leuk en spannend (geen blinde die het merkt als je chipoteert)

    BeantwoordenVerwijderen
  88. proficiat,

    wij hopen een naam te mogen kiezen tegen december.
    voor iemand anders vind ik het gemakkelijker kiezen.
    sterre is leuk voor een kleintje maar vind ik niet geloofwaardig in een succesvolle carriere.
    vlinder is ook zoiets maar wel zeer mooi, verder zijn teun en sam mooie meisjesnamen voor iemand anders en magnus en otto voor jongens, wolf heb ik altijd zeer mooi gevonden maar tegenwoordig lijkt iedereen zijn gebroed zo te noemen.
    veel hangt natuurlijk af van de familienaam, t moet wel een beetje goed bekken vinden wij hier
    ge vindt wel een goeie, heb je niet van die verhelderende dromen?

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Kato
    Lola
    Ella
    Lukas
    Hebe
    Kobe

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Joepie, een kleine zsa-zsa erbij! Van harte proficiat!

    Mijn favoriete namen zijn Ebe voor een jongen en Robin voor een meisje, maar misschien vormt het geen perfecte combinatiue met jef. maar misschien ook wel :o).

    Huphup, op naar augustus!

    BeantwoordenVerwijderen
  91. marta en lou zekers?
    proficiat en schoon sloefen.

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Ventje: Briek, Warre
    Wijfje: Blanche, Lola, Marthe

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Wat leuk weer zo'n kleintje op komst! Gefeliciteerd. Ik heb geen idee wat gangbaar is in Belgie maar in het Nederlands vind ik de volgende namen mooi:

    Meisje: Fieke, Jara, Rosa, Evanne, Fenne en Fenna
    Jongen: Cas, Niek, Lars, Leon en Kay (of Kai).

    Ben benieuwd of je er wat aan hebt. Ons geduld voor het pakket wordt nog even op de proef gesteld! Fijne zwangerschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Oh proficiat zeg! Geniet ervan. :)

    Mijn favorieten
    Jongen: Iben, Otis, Milo, Sem of Lars
    Meisje: Nora, Skye of Jules

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Jef en Menno (zoals mijne zoon)
    Jef en Mia (zoals mijn dochter)
    Of Mira, Minne, Doris (allemaal namen van mijn kinderen of van die van mijn lief)
    Beetje reclame maken voor mijn eigen keuzes kan geen kwaad toch.
    Al vind ik Jef en Mia echt wel geslaagd. Als ik ooit nog een zoon krijg... (wat wel zeker niet gaat gebeuren)

    BeantwoordenVerwijderen
  96. en zo onbeleefd, ik wenste je niet eens proficiat. Ik ben helemaal into the game, vandaar ;)
    Maar bij deze, een heeel leuke zwangerschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  97. mor allee dat is nu toch niet zo moeilijk: OTTO !

    -met zo'n grafisch perfecte naam kan je alvast heel mooie stempeltjes maken ;-)

    en ondertussen een fijne zwangerschap en een onwaarschijnlijk vlotte bevalling gewenst- (ik dacht trouwens eens gelezen te hebben dat je dat NOOIT meer ging doen?)

    BeantwoordenVerwijderen
  98. van harte!!
    op mijn lijstje stonden ( houd het bij 3 ) Levi en Suus.

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Wat leuk om te lezen.
    Onze meisjes heten Minke en Aukelien en onze jongen Tiemen.
    En ook Siebe en Jerrel zijn voor hem in de running geweest.
    Maar van zodra je dé naam hoort of leest, zal je het wel weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Hier nog een lurker, sinds een jaartje of zo. Van harte met je zwangerschap, ik wens je mooie maanden en een fijne bevalling! Namen: Imke of Marthe en Imre of Mart.

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Anoniem25.3.09

    Proficiat met je tweede kindje.
    Om je wat inspiratie te geven hieronder namen van kinderen in mijn omgeving:

    Linus
    Sterre
    Finn
    Hakon
    Wim
    Susanna
    Armando
    Keijen
    Binck
    Abel
    Oona
    Roos
    Merlijn
    Lotus
    Parel
    Mooshe
    Fien
    Staf
    Berfien
    Aeneas
    Firas
    Istar
    Skye
    Teun

    De namen van mijn kinderen staan er ook tussen. Mocht ik een meisje gehad hebben, dan is Soetkin favoriet. Gelukkig kreeg ik drie jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  102. PROFICIAT!
    Geniet van het wonder, ik wens je een energieke zwangerschap.
    En de naam zal wel komen wanneer hij moet, maar omdat ik zoals iedereen natuurlijk ook wel een zsazsa pakketje wil: Ada voor een meisje en Oliver voor een jongen.
    Trouwens, laat het wedstrijdreglement dat wel toe, zo direct een hele resem namen??

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Voor jou gehoord en onthouden, Mme Zsazsa:

    Job!

    En proficiat natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Een jongensnaam die niet bij Jef past, niet al te vaak voorkomt, er zit geen S of K in, eindigt niet op een doffe -e en is niet grappig: Reinout.De naam van mijn zoon. De naam van de oudste van de 4 heemskinderen. De andere 3 heten Ritsaart, Writsaart en Adelaart (kan je misschien ook op ideeën brengen).

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Proficiat met de zwangerschap. 'k Heb ergens gelezen dat je namen die eindigen op een doffe 'e', mijdt maar Jef en Lomme vind ik nochtans mooi klinken ;-) Twee krachtige namen bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Proficiat! Al bijna een jaar lees ik mee en ik denk dat ik toch ook een duit in het zakje ga doen.... zeker voor zo'n zsazsa-pakket
    Als het een meisje is stel ik Fieke voor en Raf voor een jongen... om maar eens wat te noemen! Ik heb ze zelf ook rondlopen! Doen het erg leuk samen!
    Succes met het kiezen:-) gelukkig heb je nog even.

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Ik had al een sterk vermoeden ... vandaar die 'blogluiheid' begin januari
    (ben ik de enige die iets in de gaten had, toch niet?)
    Ik vind Roos goed bij jou passen en Pepijn is een favoriete naam van mezelf:
    Jef en Roos?
    Jef en Pepijn?
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Lol ja, dat was idd een stevige heel-de-dag-door-misselijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  109. ik begrijp je dilemma. Ik heb een Lenne (j) en een Roos (m) en moet tegen volgende vrijdag nog een naam hebben voor mijn derde kindje. Ik vond het ook een verschrikkelijk moeilijke keuze. Heb uiteindelijk de knoop doorgehakt, maar twijfel soms nog steeds:). Maar aangezien het kaartje klaar ligt bij de drukker en ik de doopsuiker zelf in elkaar heb gestoken is er toch geen weg meer terug. Veel succes met je zoektocht! Wat je zeker NIET moet doen is meningen vragen aan andere mensen, want dan weet je het op het einde helemaal niet meer.(heb ik dus gedaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Aaahhh stoooop Evy, zegt zo'n dingen niet, ik had er net vertrouwen dat ik deze week de naam wou vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Anoniem25.3.09

    Marjolein, Fiorelle, Hermien

    Guust, Willem, Jaap

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Foutje bij het aanmelden...

    .. ook een foutje in de naa: Fiorella ipv Fiorelle

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Anoniem25.3.09

    Otte of T(h)ias voor een jongen...

    BeantwoordenVerwijderen
  114. wauw zeg wat een fantastisch nieuws een dikke proficiat....mss een Lily of Lola???

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Eerst en vooral nog een dikke proficiat... toen je blogte 'ik verdien een meisje' dacht ik ook even...zou het zover zijn (of toch bijna). Ik vind het wel geweldig voor jullie,ééntje is maar weinig hé (wij hebben er zelf 4) en de Jef gaat dat geweldig vinden!

    Onze kids heten: Mariken, Geike, Nine en Lennert

    Ik wil je graag volgende namen nog meegeven:

    jongen: Tanne, Jokke, Witse, Seb, Tiebe of Tibbe,

    meisje: Emmelie, Lonneke,

    En nog een heerlijke zwangerschap toegewenst...na de eerste drie maanden kreeg ik weer veel energie, hopelijk is dat bij jou ook zo; Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  116. tante Nie25.3.09

    jules

    Jef en Jules :)

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Proficiat!!
    Heel leuk nieuws, benieuwd naar al het creatiefs dat de zwangerschap in je naar boven zal halen.
    Simpel: bij Jef hoort Kato. Verder moet je het niet zoeken.
    Voilà, je bent er uit. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Ik had het echt al in het snotje, maar das natuurlijk belachelijk om zoiets nadien te zeggen. Een welgemeende hele dikke proficiat aan de heer en mevrouw zsazsa! En van namen kiezen, daar heb ik verstand van, want ik heb het zelf ook 5 keer moeten doen! Mattijs zal het zijn voor een jongen en Aline voor een meisje, voila!

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Smirnoffke26.3.09

    Proficiat!!!

    Jongensnamen: Toon, Staf,..
    Meisjesnamen: Cato, kaat,..

    BeantwoordenVerwijderen
  120. wow vanaf hoeveel comments zou blogspot tilt slaan?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Aafje26.3.09

    Mijn zoontje heet Loek, geboren 4 november 2008. Geweldige naam vind ik. Jef en Loek. Helemaal goed lijkt me. Voor een meisje: Lieke (in Nederland wel heel populair, Reva, Hanna, ooooo daar van zijn er zoveel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  122. demaffe26.3.09

    Voor een jongen toile en voor een meisje siree, kan niet mislopen.
    PS: begin al maar draagdoekskes te kopen, de nieuwste trend is zijde, lijkt me heerlijk voor een zomerkindje.

    BeantwoordenVerwijderen
  123. Pepijn of Lieven?
    Ik heb 2 dochters en heb me nooit in jongensnamen verdiept maar deze 2 kwamen spontaan in me op....

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Paasei26.3.09

    Ik blijf bij Sil, schone naam en past bij Jef.

    BeantwoordenVerwijderen
  125. Proficiat!! 'k Hoop echt dat het een meisje wordt!
    Madelief, Diete en Lucas vind ik mooie namen.
    Geniet nog van je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Mme ZsaZsa, PROFICIAT....,
    En het is waar, je verdient een dochter.....
    (hihi,'k zou er zelf ook wel eentje willen)

    Wat denk je van Fran of Frie?, voor een meisje(kort, krachtig en Vlaams)
    EN Nand voor een broertje (past ook wel bij JEf)....
    ENfin, Heel veel geluk en plezier met jullie nieuwe bby!

    BeantwoordenVerwijderen
  127. louk voor een manneke

    en alst een meisje is is het pakket sowieso voor mij, die naam heb je me al afgetroggeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  128. helder26.3.09

    ik stel natuurlijk Helder voor! Bij ons is het een jongen, maar er zijn ook meisjes die zo heten.
    Binnen een week of 5 komt er bij ons ook eentje bij en de namen liggen pas sinds deze week vast! Dus nog geen paniek ....

    BeantwoordenVerwijderen
  129. Proficiat!
    Ben ook benieuwd wat Jef er van denkt.
    Er zijn er al heel veel gezegd maar op mijn lijstje stond nog:
    (Jef) Roel, Toon en Staf.
    Een Jef is het niet geworden maar wel Lena.

    Nog een hele fijne zwangerschap en inderdaad nieuwe draagdoeken! De zijden voelen fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  130. nog een addendum:

    XY: Eppo

    XX: Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Girl on the Moon26.3.09

    Proficiat Mme en Ms Zsazsa! Ik krijg er ook eentje in augustus. De meisjesnaam was supersnel gekozen. Een jongensnaam hebben we nog niet. Hier het lijstje:
    XX: Norah, Nina, Nadia

    voorlopig in de running voor een jongen: Noah, Lucas, Han, Mats

    Hopelijk heb je net zo weinig last van de zwangerschap als mij :-) Ik loop op wolkjes en ben druk aan het breien en naaien geslagen (ook al weet ik niet wat het word, uniseks dingetjes dus).

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Onze zoon heet Miel. En ik vind de wat langere namen met historie (wij hebben ook een "koningin" Emma) ook leuk. Dus Floris, Maurits, Michiel (maar dat zijn Nederlandse historische figuren). Wij "moeten" ook weer wat verzinnen want wij worden eind september met een gezinslid uitgebreid.

    Emma was Thijs geweest als het een jongen was.

    Nu vind ik Onno ook leuk, Menno..

    BeantwoordenVerwijderen
  133. kaatje26.3.09

    Yske, kan zowel voor een meisje als een jongen. (spreek uit: ieschke)

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Gefeliciteerd!!!
    jongensnamen kiezen vind ik ook uitermate problematisch. daarom (en alléén daarom) was het opluchting alom toen de gynaecologe ons verloste uit ons lijden met de boodschap dat het een meisje was.
    mijn 'schoonnichten' hebben een Edgar en een Magnus (de laatste wordt zelfs mooier met de maanden, die naam krijgt gewoon patina! en al)
    en vriendinnen noemden hun zonen Dorian en Gabriel.

    ik kan/mag daar dus niet uit kiezen mocht de gelegenheid zich ooit voordoen.
    maar gij wel. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  135. Om te beginnen, zeker al een dikke proficiat!!

    Ik ben erin geslaagd een meisjes naam te vinden die niet op de 2007 lijst voorkomt...
    Maar bij de "K" regel gaat die wel de mist in . Ik laat hem toch maar volgen ook al staat hij al lang niet meer in mijn top 3: "Ilonka"

    BeantwoordenVerwijderen
  136. al aan andreas gedacht?
    als hij er dan nog wat jeffig uitziet klopt t plaatje helemaal
    jef en andreas, komen eten!
    roep dit eens door je huis...

    BeantwoordenVerwijderen
  137. YIPPI
    ik had ook een vermoeden in januari
    een succesvolle zwangerschap en bevalling gewenst
    jongen:
    CHIEL
    TIL
    MIEL
    SIEM
    SEM

    meisje
    VIRZE

    ons dochter heet Mille maar dat is met een doffe E
    op ons lijstje stond nog TEILE TILE en OTTE

    qua jongensnaam hoort mijn man ook graag JEF
    maar ik hoor liever de iets minder voorkomende namen

    BeantwoordenVerwijderen
  138. YIPPI
    ik had ook een vermoeden in januari
    een succesvolle zwangerschap en bevalling gewenst
    jongen:
    CHIEL
    TIL
    MIEL
    SIEM
    SEM
    meisje
    VIRZE

    ons dochter heet Mille maar dat is met een doffe E
    op ons lijstje stond nog TEILE TILE en OTTE

    qua jongensnaam hoort mijn man ook graag JEF
    maar ik hoor liever de iets minder voorkomende namen

    BeantwoordenVerwijderen
  139. ik dacht al een hele tijd 'wanneer gaat ze het zeggen?'. En toen ook 'wat beeld ik me toch altijd in'.
    Blij dat de misselijkheid over is.
    De naampjes, die spaar ik voorlopig voor ons.
    gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Amai zoveel suggesties!!!

    Keuze genoeg maar ga je kunnen kiezen?

    Gelukkig heb je nog tijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Wij hebben hier een Willem, een Wout, een Jurre en een Jelle. Lijkt mij allemaal wel te kunnen in combinatie met Jef.

    En voor een meisjes was het hier Ti(e)ne of Saar.

    Proficiat in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  142. Anoniem26.3.09

    hoi,

    Hieronder volgt een lijstje met namen uit de school van mijn kids. ze zijn niet allemaal mijn smaak, maar origineel zijn ze wel!

    meisjes: arunya, gien, bess, gieze, lizze, lusie, wiete, nyla, lois; alyx, carlotta, julia, gloria

    jongens: yothin, sigi, berre, sverre, kaan, huub, lens, inias, sepp, tjen

    succes ermee!
    grtjs
    katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  143. Anoniem26.3.09

    Dag ZsaZsa

    voor een jongen : Nelson ( maar dan krijg je gegarandeerd zo'n stout jongetje;-) ), Mil, Stan, Antoon( Toon)

    voor een meisje : Nel, Josje, , Esmée ( mijn dochter, maar past niet zo bij Jef vind ik)
    Leuk als je zo'n eenlettergrepige namen kan zoeken..... bij ons was dat geen optie....
    Een Dikke(?) proficiat!
    Cindy ( waar waren mijn ouders met hun gedachten toen ze die naam voor me kozen......)

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Anoniem26.3.09

    Allereerst gefeliciteerd.
    Ik ga winnen want op deze site ga je zeker een passende naam vinden:

    http://www.voornamelijk.nl/

    Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  145. amai veel reacties! proficiat!!!! ik vind ook dat je een dochter verdient, maar een zoon erbij zou toch ook leuk zijn! den enige vrouw in huis zijn heeft zo zijn voordelen.
    Mijn zoontje heet Tadeusz (uitspraak Tadeejus) en ik ben daar heeel content van. Voor een meisje zou ik voor Lou gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  146. Amber26.3.09

    Gefeliciteerd!! Wat betreft namen vind ik de volgende erg mooi:
    Jongen: Joach, Ruben, Thomas en Boaz
    Meisje: Sarah, Jasmijn, Ruth, Eva en Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  147. Hei madame, mijn tweede kleintje komt er ook bij in augustus.
    Vruchtbare tijden blijkt... De namenwedstrijd sla ik maar over. Ik denk dat ge best bij toeval op iets stuit en dan voelt dat het dat helemaal is. Wil je 't geslacht weten? In elk geval dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  148. Anoniem27.3.09

    Allereerst een dikke proficiat!

    Mijn zoontje zijn namm voldoet aan jouw eisen denk ik... REINOUT
    Als mijn dochter aan jongen was geweest was het een ARENT (nu heet ze MARIT)

    Geniet van de zwangerschap!

    Lot

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Daphné27.3.09

    PROFICIAT! de moosite en uitputtenste maanden komen er voor je aan! Ik zal jou mijn favorieta namen geven (want zo'n pakket zie ik wel zitten)
    jongen: Warre,Siebe en Mattheo/Matt
    meisje: Fee,Finn,Jade,Fauve[fove] en Juno

    maar als het op namen aankomt zou ik zeggen: volg gewoon je BUIKgevoel (hih)

    groetjes en geniet ervan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  150. Gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws. Jongensnamen zijn inderdaad moeilijk, maar deze ben ik nog niet tegengekomen bij de suggesties. Wat dacht je van Ivo?

    Een goede zwangerschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  151. PROFICIAT!
    Ik vind Jef en Jutta fantastich klinken!

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Proficiat Zsa Zsa!
    Je eigen blognaam is anders ook niet mis maar ik ga je geen tip geven, er zijn zoveel mooie namen, als vroedvrouw heb ik er honderden gehoord, de geboortekaartjes liggen nu bij een student vroedvrouw en eerlijk gezegd ben nog meer benieuwd naar de naam van mijn eerste kleinkind in september... : )

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Anoniem28.3.09

    ... "Zege" ... ?

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Anoniem28.3.09

    "Lou" voor zowel meisje als jongen!

    BeantwoordenVerwijderen
  155. Ik wil wel een gokje wagen.
    Ben zelf mama van Arne, Mats en Nand.
    Lene en Mette waren in de running mocht er een meisje tussen hebben gezeten en ook mooi vind ik:
    Vic, Tuur, Nette, Janne, Marie, Marieke

    Proficiat en een vlotte zwangerschap gewenst ...

    BeantwoordenVerwijderen
  156. proficiat, mevrouw!
    geniet van de voorbereiding en laat je kop niet te zot maken.
    ik heb 4 grote dochters, die soms luisteren naar Anaïs, Saskia, Laurie en Nina. de enige juiste échte jongensnaam is dus niet van pas gekomen.ge moogt hem hebben. Bruno.

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Anoniem29.3.09

    Mariette, Juliette
    Jos, André
    ?

    BeantwoordenVerwijderen
  158. ik denk dat je... een inventaris maakt van alle namen die hier verschenen zijn... en die zeker NIET neemt...
    nog een leuke naamzoektocht!!
    :-)

    nogmaals een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  159. Allereerst dikke proficiat!
    Mijn tips:

    een meisje: Stien
    een jongen: Lewis, Lowie, Boris

    BeantwoordenVerwijderen
  160. Dominique29.3.09

    Cedric. Take it or leave it.

    Zelf 2 dochters dus nooit deze jongensnaam kunnen kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  161. Sandra29.3.09

    Tijs
    of
    Mattijs



    Succes nog en dikke proficiat met je zwangerschap !

    BeantwoordenVerwijderen
  162. Titine29.3.09

    Proficiat allereerst.
    Wat ik altijd al leuke jongensnamen heb gevonden zijn:
    Tuur, Mattis (nog keuze in de schrijfwijze, Matis, Mathis,..), Loic en Tristan. En een leuke dubbelnaam, Poppe-Louis
    Een aangename zwangerschap gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Yvonne Crea29.3.09

    Allereerst van harte gefeliciteerd met de zwangerschap, geniet ze.

    Voor een meisje vind ik de naam Zillah heel mooi en voor een jongen Boyd.

    Groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  164. Thank you for linking to my page - happy sewing!
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  165. Proficiat met je zwangerschap!
    Ik zou gaan voor WIM, kort, krachtig,past bij Jef, is eveneens verstaanbaar en in de 2e kleuterklas kan hij dan al moeiteloos z'n naam schrijven en ook later zal hij zijn naam niet te vaak moeten spellen!
    Succes en geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  166. Gefeliciteerd! Dat vind ik ook (de kop). Namen: Jorinde, Jasper.

    BeantwoordenVerwijderen
  167. meisje: Julia Martha Ella Mila

    jongen: Gust, Ferre, Boris, Leon

    BeantwoordenVerwijderen
  168. Joepie een zusje of een broertje voor de Jef!!!

    Die van mij heten Max en Ella, maar Lola vind ik ook héél mooi. Rosie ook!

    Geniet ervan!!!

    Stiekem kijk ik wel uit naar meisjes-knustels... maar een nieuwe jongen is ook héél leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  169. Proficiat met jullie aankomend geweld!

    Voor jongens stem ik Nant en Axl
    Voor meisjes stem ik voor Inte of Wolin

    BeantwoordenVerwijderen
  170. Awel? Hoe zit 't? Ik lees bij de huismoeder dat je al een naam hebt?
    Zo'n explosie van namen-tips hier zeg, kunde nog kiezen?
    Vraag anders gewoon het geslacht aan de dokter, veel gemakkelijker en oh zo plezant!

    BeantwoordenVerwijderen
  171. Anoniem31.3.09

    Hé Mme Zsazsa,

    Dikke proficiat met je zwangerschap. Natuurlijk krijg jij een dochter!

    Ik vind Siska, Zoë en Cato mooi (in die volgorde)

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  172. Anoniem31.3.09

    super, wat ben ik jaloers op je, vond het super om zwanger te zijn...
    jef die zit natuurlijk in de keuken met tina =)
    maar misschien vind je kasper, julia, julius, of stien ook wel leuk
    wedden dat je een leuke naam vindt voor een zsazsa-pakket?

    BeantwoordenVerwijderen
  173. kwam ik gisteren nog tegen (broertjes): otto, faust en flavio

    BeantwoordenVerwijderen
  174. Wat dacht je van Evert of Manten?

    BeantwoordenVerwijderen
  175. Proficiat! Geniet samen van het nieuwe groeiende leven.
    Hopelijk kan je de zwangerschap zonder al te veel kwaaltjes ten einde brengen ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  176. buitenskamers1.4.09

    Er heten veel te weinig jongetjes Felix. Dus dat moest het maar worden. Voor een meisje is Stella heel mooi, maar twee keer met een S beginnen is niet zo handig missschien. Enfin, je komt er vast wel uit. Van harte gefeliciteerd in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  177. proficiat, en je hebt hier je eigen namenboek zie ik wel!
    Ik hoorde laatst en vind mooi:
    kobe en odin

    beide voor jongens. voor meiden is het moeilijker vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  178. Leuk, terug nen bébé in huis!
    Ik kan enkel maar de namen van mijn eigen kinderen doorgeven want dat zijn uiteraard nog steeds mijn persoonlijke favorieten. Leon en Colette.
    geef toe...."Jef en Leon" of nog beter "Jef en Colette"!
    toch schoon è.

    pas op...mijn verkreukt lijstje met alternatieve namen zit nog steeds ergens in mijn sakoche...'k wil 't altijd eens opgraven en nog wat tips geven hoor.
    Ge weet, alles voor mama's te steunen in zulke moeilijke beslissingen (...mmmzsazsa-pakket, come to me..)

    BeantwoordenVerwijderen
  179. Seg Eef en zeg je dan Leoooo (allee niet Leoooo van de reclame) of Leon?

    Graaf die alternatieve namen toch maar op want ik ben er niet uit.


    Aaarrgghhh

    BeantwoordenVerwijderen
  180. awel, wij zeggen Leooo (op ze Frans) maar in't school zeggen ze Leonnnn. in't begin deed ik soms nog moeite om te zeggen dat't Leooooooon is, maar dan was't: ah, Leo! GRRRR
    en nu kan't mij eerlijk gezegd nog weinig schelen want uiteindelijk is Leonnnn ook nie lelijk. bovendien internationale naam...zowel gekend in Frankrijk, Nederland en Engelandersland.

    soit, 'k heb mijn lijstje gevonden
    jongen: Romain, Baptiste, Aubert, médard, Maurice, Gaspard, clément, Emilien, Julien, Jules, Jef (jaja)...zoals ge al aan uwe kleinen teen kunt voelen, zijn't allemaal Franse namen....
    meisjes: Florence, Odile, Delphine, Alice, Denise (Denise), lucie, constance, madeleine (tweede naam van ons Colette trouwens), renée,...

    chit, sebiet wil ik ook nog nen bébé...neeje Geneviève (nickname Eef) ge moogt nie.

    BeantwoordenVerwijderen
  181. Anoniem3.4.09

    Dacht ik ook net aan....
    Violette voor een meisje!!!
    Succes Zsazsa!!!
    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  182. Gefeliciteerd! Wat geweldig! Ik hoop dat je zwangerschap goed en voorspoedig gaat verlopen en dat er een kerngezonde, nieuwe zsazswa ter wereld komt! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  183. Oh! Gefeliciteerd! Een nieuw zsazsa'tje!

    Mijn zoon heet Kiet nog steeds een supernaam (al zeg ik het zelf). En voor een meisje vind ik op z'n oud-Vlaams Lieve nog steeds heel leuk, maar ja ik kom uit Holland...

    En Meiske maar ja dat moet je maar durven!

    BeantwoordenVerwijderen
  184. Anoniem5.4.09

    Marie voor een dochter en Ibe voor een zoon ?
    Vind dat wel iets hebben bij jouw Jef.

    BeantwoordenVerwijderen
  185. Anoniem5.4.09

    Stonden ook op ons lijstje...

    ventje: Adhemar, Amic

    meisje: Lou

    Geniet ervan!!!!!!!!

    Zalige blog trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
  186. Alison7.4.09

    Avelyn (met lange ij uitgesproken, met y geschreven... wordt Aaf(je)). Leuk én stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  187. Wat een leuke blog !
    Ok hier gaan we dan :
    meisje : Milou - Pernille - Ruby - Lio
    jongen : Elliot - Zavier - en ik weet het niet meer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  188. Anoniem8.4.09

    Berendien. Een oude naam, maar nog wel mooi!
    Veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  189. dan wil ik het toch ook nog even proberen.... wij hebben 2 jongens: Moek en Abel! als het meisjes waren.... Bloem of Pleun!
    Veel geluk!
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  190. Anoniem9.4.09

    Ik weet er nog eentje voor een meisje, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  191. Ok, hier nog eentje voor een jongetje: Sooi
    groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  192. Ok, hier nog eentje voor een jongetje: Sooi
    groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  193. Anoniem11.4.09

    Wij hebben ons dochtertje Lumi genaamd, sneeuwvlokje in het fins en lichtje in het roemeens; als dat geen mooie betekenissen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  194. Proficiat! Ik duim voor een dochter en als die dan bij Jef moet passen denk ik ook meteen aan Marie. Maar nog meer aan Fie zoals onze eigen oudste dochter. Nel, Lieze, Kato, Antje
    Voor de jongens: Felix, Staf, Tuur, Emil...
    Op een dag springt die naam vanzelf in je gedachten. Da's bij ons toch vier keer goed gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen