vrijdag 26 juni 2009

't Is net een sprookje

Jaap en de bonestaak
Telkens ik dit raam passeer moet ik denken aan het sprookje van Jaap en de bonestaak. Stokrozen zijn toch mooie bloemen, zo authentiek en nonchalant, allee ja, zo echt hé.

Verder wil ik u nog even duidelijk maken dat het nog twee dagen school is, één dag eigenlijk want dinsdag is maar voor de show, de tekeningen gaan halen en wat babbelen met de juf en andere ouders, nog één dag rust dus.
En dan hé, dan hé, meer dan drie jaar geen rust meer, kunde dat geloven en dat allemaal vrijwillig en al.
Dus ik heb genoten van de afgelopen dagen, zo weinig mogelijk gedaan zodat de dag zo lang mogelijk duurde en nu is het om, gedaan. Eerst twee maanden vakantie en dan als kers op de taart een bevalling.
O o oh, ik weet niet naar wat ik eerst moet uitkijken.

17 opmerkingen:

  1. stokrozen zijn prachtig! Ik laat dan ook nooit meer een tuinman komen die niet weet wat er in de tuin staat en alle mooie stokrozen weghaalt! Grrrrrom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oja, ik ken dat. Als ik Huisvrouw zie, moet ik ook altijd aan Rapunsel denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oja, ik ken dat. Voor mij is de rust al voorbij en ik heb er wel van genoten, maar ik heb net het omgekeerde gedaan: zoveel mogelijk doen op mijn laatste 2 dagen zonder 5 kinderen in mijn kielzog en dus heb ik zelfs lijstjes en planningen gemaakt van wat ik moest-wou-en zou doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh, wat lijken sprookjes lang geleden...maar die stokroos bij het raam doet me wegdromen.
    Droom maar lekker van wat komen gaat, ook al is dat zonder rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ongetwijfeld heb je tijdens die dagen vol rust dé naam gevonden...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. stokrozen zijn mijn favorieten! Vooral de 'zwarte'. Ik heb er ook staan, in mijn geveltuintje maar ze bloeien nog niet. Ik heb roze en zwarte, een van de 2 planten doet het minder goed en ik hoop zo dat het de roze is! Zou het komen omdat ik ze nog maar een jaar heb dat ze nog niet bloeien? Er staan knoppen aan dus het zal wel komen maar overal zie ik al van die heerlijk bloeiende stokrozen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gullie Belse dames hebben geluk, wij Hollandse maamaas hebben de kinders minstens 4 jaar in huis.
    Máár hier is het wel nog 4 weken te gaan tot de vakantie, hiephee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Enig idee waarom de vakantie 2 volle maanden moet duren. Ik vrees dat mijn 3-jarig zoontje dat echt niet wijs vind en hij is nog wat te jong voor vakantieplein (gaat hier maar vanaf 5 jaar) grmbl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gniffel, mag ik dan even heel gemeen /mrgreen/ bovenhalen?

    Sabine, ik heb de afgelopen dagen net hetzelfde gedacht. Volgens mij zouden die kleuters eigenlijk veel liever helemaal geen vakantie hebben (en de mama's zouden daar misschien ook niet echt over klagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. vorig jaar hield Myarn niet van de vakantie, maar nu heeft ze er zin in, en ik ook helemaal. Die meisjes zullen me dwingen minder te werken, en dat is eigenlijk maar goed ook. En even een andere toon, Zsazsa, het zal gewoon weer ge-nie-ten zijn van zo'n kleintje in huis. Je hebt het al eens allemaal gedaan, en het gaat allemaal een stuk vanzelver dan de eerste keer. Kijken, genieten en leren van je kind, en de rust zal zo over je nederdalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Meisjesmama, ik geloof dat stokrozen pas vanaf het tweede jaar bloeien.

    Vermiljoen, rust heb ik, dat is geen probleem, ik kijk er naar uit, maar die bevalling, voor mij mogen ze toch iets feestelijkers bedenken als begin van een nieuw leven in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. bestaat er niet zoiets als zelfhypnose bij een bevalling, misschien moet je zoiets overwegen. Sowieso, je gemoed daaromtrent moet dringend opgekrikt worden, want angstig daaraan beginnen is vrees ik niet zo'n goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah, maar ik ben niet angstig, ik heb er gewoon to-taal geen goesting in.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha, dees Hollandse dame boft maar met haar kindjes op een Vlaame school, nog 2 dagen en dan 2 maanden zaaaaaaaalige zomer!

    Hiep Hoi!

    de stokroos is inderdaad een sprookje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. staan ze al zo groot jouw stokrozen, amaai! Dat zullen die drie graden méér in de kempen zijn! Ze zijn jullie deze week gegund..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn stokrozen zijn bijlange nog niet zo ver. Er zijn een hoop voordelen aan een kroost die al min of meer voor zichzelf kan zorgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen