woensdag 1 juli 2009

Bruschetta ofte broesketta

Bruschetta
Mm, ik hou van dit soort eten, simpel en lekker, ideaal voor bij het aperitief.

Nodig:
-brood: ciabatta, stokbrood of ander lekker brood
-tomaten, in blokjes gesneden
-rode ui, gesnipperd
-basilicum, gesnipperd
-lekkere olijfolie, peper en zout
-teentjes knoflook, gehalveerd

-Meng de tomaten met de basilicum, ui en olijfolie, kruid met peper en zout.
-Zet in de koelkast
-Snij dikke plakken brood af, toast, bak of rooster ze zodat ze knapperig zijn vanbuiten maar nog mals binnenin.
-Wrijf ze in met het gehalveerde teentje knoflook
-Beleg royaal met de tomaten

Smakelijk!

7 opmerkingen:

  1. Mjam! Dit ziet er erg lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mjam!!!! weet je wanneer het nog lekkerder is? als één van je beste vrienden italiaan is en het speciaal voor jou klaarmaakt met echt pizzadeeg-stokbrood en echte italiaanse ingrediënten... mmm wat ben ik toch gezegend met italiaanse vrienden met een restaurant hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. awel, dat gaat er bij mij ook vlot in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook heerlijk met nog een schijfje mozzarella... Het water loopt me in de mond als ik het zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vind ik ook superlekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik haddit gisteren al lunch.... past perfect bij dit weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo simpel, heerlijk zomers.

    ...trouwens wat stond je er prachtig op bij vermiljoen :)

    BeantwoordenVerwijderen