vrijdag 25 september 2009

Revival of de beenwarmer

BeenwarmersIk ben een grote fan van beenwarmers (en van rood met witte bollekes precies), tja, opgegroeid in de 80's hé.
Na Jef (oohh kijk wat een schattig klein manneke) moest ook Abeltje er aan geloven, met als geldig excuus dat het binnenkort winter is en dat beentjes altijd bloot komen te zitten in een draagdoek en dat is dus echt waar!

Voor en na
Je kan dat met een muisklik kopen, maar je kan dat ook makkelijk zelf maken, heel makkelijk, ik maakte vandaag twee paar op de tijd van één telefoontje.
Koop knie- of broekkousen in een kleutermaat, knip de voet eraf en eventueel het broekje. Rol een cm om en nog eens zodat de gerafelde kant onzichtbaar is en naai met de hand vast.

Deze kniekousen komen uit de Hema, maat 23/26.

Je zou het kunnen vaststikken met een naaimachine maar dan gaat het lebberen, en lebberen is niet goed.
Of, bedenk ik me nu (na deze nogal gecompliceerde handleiding bekeken te hebben) je kan uit het voetje een zoom halen en die er tegen zigzaggen, dat ga ik morgen eens testen.
Wie zei er dat een zwangerschapsverlof niet spannend was?

Beentje

25 opmerkingen:

  1. Héhé ... de tutorial is me te ingewikkeld, ik ben na enkele foto's al afgehaakt (zou ook met het late uur kunnen te maken hebben). In elk geval, als ik me er ooit aan waag (maar ik denk niet dat de papa ervoor te vinden is... gelukkig trekken we ons daar niet al te veel van aan) doe ik het wel op uw manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, mijn dochter loopt met die kousen rond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superschattig!
    zalig gewoon. Leve de bollekes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alba mag er zich ook weer aan verwachten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieke26.9.09

    Mme Zsazsa, ik lees je blog al lang en knutsel je vaak na en dit is de allerbeste tip die je ooit hebt gegeven! Ik ga na het slaapje van mijn baby subiet naar de Hema!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zeg en de rode met witte bolletjes is ook van de HEMA? Want die willen de dochters (en de mama) hier wel als gewone kous.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem26.9.09

    hey,
    mogen we abeltje eens zien in zijn draagzak?
    en wat zie jij er al weer plat uit zo vlak na de bevalling!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jacomien26.9.09

    Nee toch, die tutorial is heus niet ingewikkeld: het is mij zelfs gelukt. En ik kwam niet verder dan vierkante kussenhoesjes voordien.

    Maar rood met witte stippen zijn geweldig: ik ga snel naar de Hema!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een superdepuper schattige beentjes! Polkadots rock!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mie, al de kousen komen uit de Hema.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ook ik ga naar de Hema rennen voor die bolletjes! (op flickr staat trouwens een omschrijving van jouw optie 2 denk ik: http://www.flickr.com/photos/babyhopes/sets/72157594274454468/ misschien inspiratie voor morgen?). ik ga kijken welke optie jou het beste bevalt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ubercute! Opnieuw spijtig dat ik niet handig ben op dat vlak, mijn zoon had er anders ook al een paar.

    Enneeuh, waar is die postnatale buik van jou?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, nooit gedacht dat het zo simpel kon zijn (uw manier hé). Ik koop dat gewoon. Inderdaad handig in de draagdoek. Volgende keer maak ik ze zelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooooooooooo die zijn heel erg schattig. Ik wilde al heel graag een tweede kindje, maar nu gezien die beenwarmers natuurlijk helemaal..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zou dat voor mijn 1 jarige dochter ook nog groot genoeg zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leura26.9.09

    haha wat een scheetje is jullie Abel in dat groene rompertje, net een klein kikkertje ;)
    Leuk idee van de kniekousen! En nog een prettig zwangerschapsverlof gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Is dat eigenlijk ook interessant voor meisjes? Allez, ik bedoel: ik doe de mijne altijd al broekkousen aan. Of is het dan voor als het echt megawinter is en je over de broekkousen beenwarmers doet?

    Wel goed van die handleiding - hoe omslachtig ook. Nu kan ik eens zien hoe ik zo'n tricotonderstukje aan bv. een joggingbroek zou kunnen naaien..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De, dan koop je mss beter een grotere maat, of broekkousen ipv kniekousen.

    Eva, beenwarmers kunnen altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Merci voor de tip! Kwas mij gisteren al aan het afvragen hoe ik dat in de winter moet doen, met de draagdoek. Trouwens, nog een vraagje, knopen jullie de baby onder of boven jullie jas vast als het heel koud is?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ge kunt ze ook gewoon breien natuurlijk. Alweer een schone doek. Symphuo gok ik. En natuurlijk ook hele mooie bolle(n) beentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Katrien27.9.09

    Ik ben tot nu toe gegaan voor de simpele muisklik, maar ga het eens op uw manier proberen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. super. en lekker vrolijk die beentjes zo.
    Voor mijn schoonzusje maakte ik een soort overal voor in de draagdoek: lekker warm van heel dunne fleece en nicky velours binnenin. Ze zag het helemaal zitten vooral omdat ie heel weinig naden heeft en dus niet ongemakkelijk gaat zitten en sluit met een soort wikkelsluiting: makkelijk aandoen. Het is wel een meisjesversie he, maar met andere stofjes... (kijk maar effe op mijn blogje op datum 25 september)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een werkelijk super idee van jou zeg. En het staat ook weer super schattig die kleine babyvoetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Enorm bedankt voor de tip! Ik ben een grote draagdoekenfan en ben dus in de wolken met m'n beenwarmers. Ik heb er 3 verschillende gemaakt, maar de bollekes blijven toch mijne favoriet!
    Het resultaat kan je zien op http://www.saarmaart.be/pia/category/zelfgemaakt/

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen