zondag 27 september 2009

En dan ... het geboortekaartje en den doopsuiker

bloemkool En hier ben ik wel bijzonder fier op, perfecte vondst, origineel idee, knap uitgewerkt, zelfs grappig, allee helemaal ik hé.
Ware het niet dat ik er totaal niks mee te maken heb, echt spijtig.
Alle eer komt Elza toe, die toevallig volgende maand een creatieve beurs organiseert, allen daarheen!

Maar goed, het geboortekaartje dus, ik expliceer efkes want het was niet voor iedereen meteen duidelijk, het betreft een bruin papieren zaadzakje, gevuld met bloemkoolzaad met daarop een plakkerke met een foto van een papieren bloemkoolke.
Maar dat had u uiteraard al wel door.
Ook de originele manier van geboortedatum plaatsen opgemerkt?
Oké, dan gaan we verder.

bakje
Den doopsuiker, hier dachten we wel samen over na, maar kwam ook weer Elza met het idee op de proppen, en weer kon ik niet meer dan dan bevestigend knikken en mij verheugen op het resultaat, wat ook weer geweldig werd.
Uiteraard.
Het bakske is wel van mijn hand, allee ik tekende hoe het moest worden en iemand anders heeft het in elkaar gezet, maar het verven deed ik dan weer wel.
Want daar vond ik niemand voor.

boon
Voor de grote mensen, hetzelfde bruine zakje gevuld met suikerbonen.

viooltje
En voor de kindjes, de keuze tussen viooltjes ...

aardbei
of aardbeien.

Zo, dat was het, en fier dat ik daar op ben jong!

64 opmerkingen:

  1. Hoogstorigineel! Helemaal u, allé Els, allé toch gij, allé 't is gewoon echt heel schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!
    Een mens zou kinders willen krijgen enkel en alleen om met zulke originele ideeën te mogen uitpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend origineel! Echt geweldig leuk en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig leuk !!!
    Het is héél lang geleden dat ik nog zoiets origineels zag, echt. En we zitten hier ook volop in de babyjaren, dus de kaartjes komen hier in gestage stromen toe.
    Ge moogt er terecht heel fier op zijn !
    En als 't hier nog ne keer zo ver is, hou ik die Els in mijn gedachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoooooooooon! (voor de nederlanders: Moooooooooooooooi!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met recht en rede. Helemaal u! Maar zit er nu bloemkoolzaad in of heb ik dat verkeerd begrepen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aha, ik zag al de site van die beurs en vroeg me al af of het werkelijk Abel Zsazsa betrof (want helemaal volgens de criteria lopen de Abels nu ook niet zo dik bezaaid, haha.) Ja dus! Dé Abel. Erg, erg knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. An, neen gij, bloemkoolzaad ofwat?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amaai, mooi! maar daar moet toch wel hoooopen werk in gekropen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai, ge moogt terecht fier zijn!!Superleuk idee, echt!
    En ook hier gaat die Els in favorieten voor toekomstig nr. 2!
    Ook nog proficiat met de flinke zoon met zijn mooie naam trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeh, dat is wel heel mooi, zeg. Ga ik daar nog overheen komen met mijn idee? Hm, ik gok van niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk! En die beenwarmers ook, die ga ik zeker proberen voor onze zoon (precies één dagje jonger als jullie Abeltje)!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ongetwijfeld het meest originele geboorte'kaartje' dat ooit in mijn bus is beland! Oe? Is dat dan geen bloemkoolzaad dat daarin zit? Wat is dat dan wel?!
    Anyway, ik heb genen hof dus zoek ik naarstig naar iemand die er wel een heeft, om dan voor mij zelfgekweekte bloemkolen te telen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zijn super!!!
    Origineel en mooi ontwerp.
    Zijn ze allemaal stuk voor stuk gesneden en geplakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helemaal af! (en ook wel geweldig leuk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ja helemaal prachtig! en ge gaat zo blij zijn met mijn kadoke voor abel, helemaal in stijl! nu zijt ge nieuwsgierig he?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal geweldig! Van A tot Z een enorm creatief kaartje: idee & uitvoering.. wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Maar komaan zeg! Zo een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. geweldige samenwerking zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is in een woord geweldig Mme!
    Wat origineel en mooi uitgewerkt. Iets om trots op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Patricia, ze zijn gesneden van de drukker gekomen, wij moesten alleen nog maar plakken en de zakjes vullen.

    Tante Hilde, dat is mijn geduld op de proef stellen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk gedaan!
    Onze buren stuurden gelijkaardige kaartjes bij de geboorte van hun 'spruit'... Al een geluk dat spruitjes de lievelingsgroenten van zoonlief zijn.

    Enne... geniet er nog van je kraamtijd hé!
    Mijn gelukwensen...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ons Els heeft dat weer goed gedaan.

    Cheerio

    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind het ook allemaal prachtig. En heel origineel. Ik ben benieuwd wat je de volgende keer zal bedenken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  25. LOL, scheidingspapieren denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Daar mag je gerust fier op zijn hoor! Ik vind ze fantastisch!!!
    heb je ook een fotoke van Jef zijn kaartje? Want nu ben ik wel benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. En terecht he, ben je fier, wat een mooie kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super en erg origineel...
    Ik ben zelf voor iemand de doopsuikerzakjes-versiering aan het maken. Nog wel even geheim. Eind oktober zal het op de blog staan.
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. les quatre mères28.9.09

    waaaw !

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Anoniem28.9.09

    het is echt prachtig!
    Die knutselwerkjes zijn ook mooi, is dat moeilijk of prutswerk?

    Lena

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lidewij28.9.09

    Heel heeeel hééél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ge hebt gelijk dat ge fier zijt

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jeetje ik sta helemaal versteld, wat een super knap idee. En zo ontzettend mooi uitgevoerd. Abel kan met trots later zijn geboorte kaartje tonen. Echt heel mooi en leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Anoniem28.9.09

    MOOI, mooi mooi!!!
    En de wereld is wederom klein Madame!! Ik heb vorig jaar illustraties gemaakt voor Els en nu kom ik haar weer tegen op uwen eigenste blog.Ziet er trouwens zeer interessant en inspirerend uit die beurs.
    daaaag Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  35. eens zien wat dat 'bloemkool'-zaad gaat geven in France la douce : )

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oooh! Wat een leuk kaartje! Erg origineel en ook nog eens mooi uitgewerkt.

    Echt heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ohhh! Geweldig! Superorigineel en zo mooi uitgevoerd ook!

    Potverdrie, daar valt niet overheen te komen joh! (niet dat ik dat hoef, maar geeft wel aan hoe super ik het vind!)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Anoniem29.9.09

    Heel, heel erg mooi.
    Heel goed bedacht, en heel mooi uitgevoerd.

    Peach

    BeantwoordenVerwijderen
  39. geniaal. gewoon geniaal... hebt ge toevallig geen exemplaartje op overschot? mijn baas spaart fanatiek geboortekaartjes. Het is erg leuk om haar blij te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Even melden dat de knutselwerkjes heel, echt heel arbeidsintensief zijn. Maar Mme heeft zich over de aardbeikes ontfermd (Ze wou alsmaar meer en meer maar haar krediet was op)
    Ze heeft dat goed gedaan hé.
    We zouden een goed team zijn, moest ze willen werken....

    www.elza-d.be

    BeantwoordenVerwijderen
  41. My god, die zijn gewoon echt TE GRAAF!!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel erg mooi! Tof en origineel. Ik wil ook zoiets vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Proficiat met de nieuwe prachtbaby! En met de 'geboortezakjes' ;-)
    Je mag er terecht fier op zijn! (zakjes en Abel)Supertofgeweldigfantastisch.
    We hebben het alvast gelinkt op onze 'woensdag, inspiratiedag': http://ideekids.blogspot.com/2009/09/woensdag-inspiratiedag_30.html

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Erg origineel, maar vooral ook mooi uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Amaai zeg, echt wel origineel gevonden, je moet er maar opkomen.
    Het is ne keer iets anders dan een doosje ;-)

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Supermooi!
    Waar heb je die viooltjes trouwens gevonden? Ben ik al een tijdje naar op zoek, maar kan ze nergens vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. http://www.snoeplandwinkel.be/N_frame.html?http://www.snoeplandwinkel.be/

    Hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Anoniem3.6.10

    Superleuk idee!
    Denk er ook aan om mijn geboortekaartjes in die stijl te maken...
    Waar haal je die zakjes of zijn dit enveloppes?
    groeties An

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Dat zijn zakjes, ik kocht ze bij de AVA, maar naar het schijnt worden ze niet meer gemaakt.
    http://elza-d.blogspot.com/ heeft alles ontworpen, mss kan zij je helpen?

    BeantwoordenVerwijderen