woensdag 11 november 2009

De zonen door de week

Abel op wandel
Het is niet omdat ik onzen Abel niet veel laat zien dat het geen schoon manneke is hé!
Er is gewoon niet zoveel te vertellen over boelekes.
Abel slaapt
Want meestal slaapt dat.

Abel vertrekt
Als hij niet naar de oude zaalshows van Jacques Vermeire kijkt tenminste.

Abel denkt
Of nadenkt, want dat doet hij ook veel, denken over later en zo, over wat hij wil worden.

Jef Travola
Misschien wel bokser/danser zoals zijn broer, die zo tevreden is over zijn zelf uitgekozen kostuumeke dat hij het dag en nacht zou willen dragen, wat niet mag, of toch niet 's nachts want ik wil ooit nog kleinkinderen.
De wanten die mag hij dan wel aanhouden.
Opvoeden, dat is niet meer of minder dan compromissen sluiten, toch?

31 opmerkingen:

  1. zo een smalle poep die Jef!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. how flash! 't is al potskes en poepkes, daar ten huize Zsa Zsa :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heeft abel altijd een mutske op, eigenlijk. ik heb hem gelijk nog niet zonder gezien.

    (en vooral: doe ik iets verkeerd? moeten baby's een muts aanhebben?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja altijd een potske, begrenzing en geborgenheid enz en het is gewoon lekker warm ook natuurlijk, ik zou precies ook wel een potske willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, Jef heeft inderdaad ambities voor het knapenkoor, blijkbaar. Valt geld mee te verdienen. Maar kleinkinderen, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ROFL wat kan een mens daar nog aan toevoegen, ik denk dat ik vannacht nog eens in de lach ga schieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jef lijkt precies op (Bassie en) Adriaan! Zaalig kostuumke!
    En amai, wat is Abel al groot zeg. In mijn gedachten is ie precies nog maar net geboren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. How jong! Wat krijgt dat manneke te eten? En hebt ge daar nog van over? Dan kan ik onze jongste eens wat extra doen groeien!!

    Om niet te zeggen... dat kind groeit gelijk (bloem)kool. Dat ziet er zo werkelijk een ventje uit om eens goed vast te pakken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ocharmskes, steekt gij dat kind in een koets? ;-)Die pakskes van duns zijn geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. An, jaja een koets, geweldige aanwinst!!
    Ik denk dat het een pakje van El Sjikke Lei is en niet van Duns, allee het is zeker al geen palke van Duns.

    Katrien, tja, dubbel A moedermelk hé. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ah kleinkinderen, dan moet ge uzelf ook in form houden he, wantik lees dat hij met u wil trouwen, ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo groot dat Abel al is!
    Lukt het om hem eens tien minuten niet plat te knuffelen?

    Klink ik pervers als ik "Lekker kontje" zou durven typen bij de foto van Jef?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je bokser wilt worden, moet je wanten dragen. Dat hoort.
    Gelukkig heb je dan een moeder die compromissen wil sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Octavie12.11.09

    Wat is die Jef 'ne sjmale perik, zoals we dat hier zeggen. Wel een leuke tuinbroek!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja en dat was een boeleke van 5 kilo, dat had dus niemand zien aankomen. (die sjmale perik én die 5 kilo)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. doet me spontaan denken aan Kevin van der Perren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. John Travolta eat your heart out ;-)
    ik krijg hier spontaan goesting om te gaan boogiën

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jef heeft 'Saturday night fever' zo te zien? Geweldige broek!
    En Abel, wat een mooike! Hij heeft echt een eigen gezichtje, prachtig manneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind dat de Jef nog een echt seventies hemdje verdient (zo eentje met lange tippen qua kraag) bij dat pakske.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ps. ons Poppeke heeft ook altijd een mutske op. Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohh wat een leuke foto's van jou Kiendjes. Ik moest echt lachen toen ik Jef zag. Geweldig gewoon zo'n pakje. En Abel z'n mutskes staan hem heel goed. Wat is zijn lachje toch schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. SUPER!
    Als ge zin hebt om Abel een keer met een vilten mutsje te begrenzen... ik wil wel eens ruilen voor één van die hippe broeken van de Jef ;-) (heb een zoon met smalle en één met gevulde poep)

    ps: merci om me bij uw 'inspiratie' te zetten, ik viel bijna achterover van contentement!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ohjee...
    ik dacht dat wij ongeveer even oud waren en dat ge van de kempen kwam,
    het felle kleur-gebruik doet hollands aan, en de stijl is precies uit vorige eeuw.. maar toch .. knap gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. gho, ik ben eigenlijk wel heel curieus waar je die potskes vindt, zeker de gekleurde. En dat gebreide mutske van de eerste foto: waar?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nimsa, vooral Scandinavische kledingmerken hebben die in huis, Ej Sikke Lej, Katvig, Plastisock, .... En hier bij ons koop ik ze bij Ba-ba babyware. Het gebreide potske is een truitje met kap.

    BeantwoordenVerwijderen