vrijdag 20 november 2009

Mme Zsazsa staat onder druk

Haa haaaaa haaaatsjoeEr is echt veel dat ik u wil vertellen, geen Belangrijke dingen uiteraard, daarvoor komt u niet naar hier ook Meningen gaat u hier trouwens niet terug vinden, die krijg je wel als je mij uitnodigt voor een tas koffie met een stukske cake (als u mij uitnodigt veronderstel ik dat ik u mag tutoyeren) zoveel meningen zelfs dat u mij denkelijk niet rap nog eens op de koffie vraagt, geen erg ik heb thuis toch dingen genoeg te doen en Abel zit toch niet zo heel graag in de auto.

Dingen dus met een kleine d, die grote staat er omdat ik een nieuwe zin begon, over verrassingen voor de klas, het pakket dat ik beloofd had voor degene die een naam vond voor de baby, babypakjes, overtrekjes, ingenieuze boekenrekken, Sinterklaascadeaus, zelfgemaakte knopen, nieuwe broeken, tassen, een deze-rok-past-iedereen enz, de helft is in de maak, een stuk is al af en nog wat dingen zitten alleen nog maar in mijn hoofd, de dingen die af zijn zou ik graag tonen maar daar knelt het schoentje, om al die dingen af te krijgen heb ik mezelf internetrestricties opgelegd want eigenlijk is dingen maken plezanter dan zitten te verstoffen achter de computer, een geweldig plan en ik word hiervoor door machtige krachten bijgestaan want van de slag scheelt er iets met het scherm van mijn laptop, ik probeer het weekend nog door te komen met een bloempot stevig aangedrukt tegen de achterkant van mijn scherm en dan ben ik vanaf maandag officieel laptoploos, een lapstop dus. (hilarisch!)
Dus bij deze neem ik afscheid maar niet voordat ik u nog in de rapte deze sjaal laat zien.

Sjaal
Neem een lap stof (iets gebreid niet geweven) van 1.20 op 1.20m en knip vervolgens franjes van zo'n 20 cm lang, op de vier hoeken blijft er dan een lapje stof over van 20x20, knip wel iets fijner dan wat ik gedaan heb, ik was zo enthousiast over het idee dat ik als test nogal bruut geknipt heb in een minder goede lap stof, nu het af en goedgekeurd is, vind ik een echt exemplaar niet meer zo dringend, enfin, dat kent u vast wel.

Zo vrienden, tot in betere laptoptijden!

26 opmerkingen:

  1. Trek het u allemaal niet aan, leuke sjaal trouwens!!! En een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke sjaal! Ik heb ze al voor fortuinen in de winkel zien hangen, maar ik denk dat ik een Tshirt haal bij de zeeman (XXXXXL) en die ervoor ga gebruiken.. Wel een leuk ding om dit weekend te doen, straks ff langs gaan!

    (Ooh wat ben ik een na-apert!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kennen jullie 'de zeeman' eigenlijk wel in Belgie? Ik bedoel dus een grote, goedkope, textielsuper.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb nog een idee waarover je het kan hebben: een schone handleiding voor een zelfgemaakte bloemenbroche. Er staat er hier misschien één, maar ik vind ze niet..
    En dat ging ik nu juist doen zie, deze namiddag, een bloemenbroche maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eindelijk nog eens wat inspiratie van uwentwege! Dank u zeer Mme!
    Zowat een jaar geleden klikte ik dagelijks door naar uwen blog, om dan hopend op een naaipostje kwijlend over het computerscherm te hangen! Gij bent echt mijn idool!

    Soit, even nuchter nu, dat strikske...beeldig jom!

    Ik zit ook alweer enkele dagen te vegeteren achter mijn computer. Terwijl er zoveel to do's op mijn lijstje staan én mijn naaikot is opgeruimd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Minkeltje: natuurlijk, we hebben wel een president he! Wat zouden wij nu geen zeeman hebben...tsss!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een toplaptop die zo je gedachten kan lezen.
    Veel naaiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, als de bloempot en de laptop TE dicht bijeen komen staan, moet je ingrijpen. Veel fun met je blogstilte...
    En in de wibra vind je ook zo'n t- shirts... hebben de nederlanders dat (de wibra)?
    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel herkenbaar madame..
    ik denk dat zowat de helft van blogland tegenwoordig hetzelfde gevoel heeft. 't zal misschien iets met de winterachtige herfstdagen te maken hebben, wie zal het zeggen.

    geniet van de internetloosheid, lijkt me ook wel effe leuk! tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Awel, ik wil ook altijd zo van die leuke, creatieve dingen doen, maar overdag kom ik er niet aan toe(hoewel ik thuisblijfmama ben!!) En dan zit ik heel de dag plannen te maken wat ik 's avonds ga doen, en als de kinderen dan eindelijk in bed liggen, heb ik nog net genoeg energie om in de zetel te hangen en te zappen...
    Misschien ligt het aan het aantal kinderen (tweeling van 3 en kleine patat van 14maanden), of aan mijn organisatietalent, of... En ik vraag mij écht af wanneer gij uw huishouden doet, Mme...(sorry voor deze directe en misschien wat indiscrete vraag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Barbara20.11.09

    Begrijpelijk, maar wel erg jammer.
    Ik zal je postjes missen.
    Maak al je naaisels maar snel af en dan terug achter die laptop, zenne! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh!
    Een laptopstop, en dat juist nu we gezien hebben dat je zo'n schoon ogen hebt. WAT een anticlimax! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zal je maar niet uitnogigen voor een kop koffie. Abel zou het je vast niet in dank afnemen als je 'm in de auto naar het noorden van Nederland liet zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. nu nog een cowboyhoed en je kan gaan line dansen , jiihhaaaaa ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. als niet autobezitster en fanatiek voorvechter van een beter milieu weet ik je zonen steeds meer te waarderen!!!!
    Mijn kinderen ( o ironie) worden WILD als ze nog maar DENKEN dat ze in een auto mogen meerijden ;-)
    Enfin,
    ik ga je even missen : ik geniet ervan om zo af en toe te komen kijken, en dan te dromen over alles wat ik zou kunnen maken...als ik tijd had ;-)
    Groetjes
    Toon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, spijtig... Krijg ik dan nog gauw dit weekend een antwoord op mijn mailtje (rok - elastiekvraag)? (kwestie van uw prioriteiten te stellen, h ;-)

    Heeft u lief u al gezegd dat ge wree schoon ogen hebt? Echt hele mooie kleur.

    Tot later!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Na lang nadenken of ik niet beter mijn tijd steek in dingen maken dan een blog beginnen ben ik toch maar geplooid. Want dingen tonen is toch ook wel leuk. En nu zie ik dat tijdsgebrek ook in blogland een gekend probleem is, ZELFS bij madame Zsazsa. Die me ondertussen toch maar schoon aan het knutselen heeft gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hopelijk kom je snel terug! Met veel nieuwe ideeën en knutsels waar wij dan gezamenlijk kunnen van gaan kwijlen!
    @Ingrid. IK KEN DAT! Ik heb een tweeling van net vier en ik heb nu pas weer wat tijd voor mij. Het heeft de volle vier jaar geduurd...
    Groetjes,
    Griet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja ik ken dat ook wel, te verslaafd aan de laptop.. Veel knutselplezier en tot snel hopelijk! En leuke sjaal trouwens!

    @Anne: ja wij blijven wel Hollanders he, natuurlijk hebben wij de Wibra ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Els was me voor, maar dit wou ik dus ook wel kwijt: wat heb jij mooie ogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O, en Bart ook blijkbaar (hij was me voor, of hij mooie ogen heeft weet ik niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oesje zsazsa neemt een "sopbad" ? toch maar niet te lang he, daar gaat het velleke van rimpelen, enneuh bloggers inspireren bloggers, maar ook zichzelf ... you'll be back ;-) (soon we hope)

    geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb net je blog ontdekt! ERG leuk en inspirerend. Ik ben zelf vrij nieuw in bloggen (en ontdekken van die hele creatieve wereld:-))
    Ik zal zeker vaker komen lezen.
    Bedankt!

    Lilian (mamaayanna)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 't goddomme 't lelijkste ding dat je ooit gemaakt hebt... Maar voor de rest jammer hé zeg van die laptop, maar leuk, dan krijg je een nieuwe, of moet je wachten tot kerstmis?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hela Vermiljoen een beeteken kalm hé!
    Zou het niet door de kleur komen dat het niet geweldig is, ik had ook wel het cowboygevoel zoals Jipie, maar ik denk dat het in een andere kleur wel tof is, maar allee, ik heb het nog niet gedaan dus mss zullen we het nooit weten.

    Nimsa, er staat hier idd een handleiding voor een broche, moment ...
    1. http://madamezsazsa.blogspot.com/2007/12/zelf-snel-broches-maken.html
    2. http://madamezsazsa.blogspot.com/2008/06/les-vacances-de-madame-zsazsa_18.html
    Alstublieft.

    Ingrid, ik besteed uit. ;-)
    En ik speur niet nauw, dat scheelt ook.


    Allee morgen gaat hij binnen de laptop, hopelijk heb ik hem snel terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mijn versie van de sjaal staat op mijn blog! Haha..

    BeantwoordenVerwijderen