maandag 30 november 2009

Sinterklaaslijstjes

Piraat
Niet alleen Meisjesmama was druk bezig Sinterklaas te spelen maar ook hier werden (zij het kleinschaliger) Sintkadootjes zelfgemaakt.
Op Jefs Sinterklaaslijstje stond een piratenpak, omdat die dingen meestal erg synthetisch zijn heb ik zelf iets samengesteld en samengesteld is wel het thema, het broekje is een te kort broekje van Jef waarvan ik de zoom lospeuterde en waar ik lusjes aanmaakte. Daardoor gaat een gouden riem van de Kringloopwinkel die een heel stuk ingekort werd. Het bloesje is een oud t-shirt van mij bijgesneden tot Jef-formaat, hier ben ik niet echt tevreden over want de hals is nogal breed, maar ik kan u garanderen dat er in geen enkele winkel een rood met wit t-shirt hangt voor jongens, en rood met witte stof kon ik ook niet meteen vinden.
Het ooglapje is een stukje vilt gestikt op een soortement bh/haarbandje (ja dat was ooit mode mensen) en de hoed is gekocht in een echte winkel voor de prijs van één volledig synthetisch pakje.

Ahoy!

24 opmerkingen:

  1. wel, dat is heel schoon!
    enne, dat bh-haar-bandje, ik vrees, dat ik dat een paar weken terug en masse zag in een hip café aan de tafel naast me..gecombineerd met van die grote oma-brillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap! Hier zou Thijs ook wég van zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, Jef gaat er veel plezier aan beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik heb evt. nl wel rood-wit gestreepte tricot? Ik zou het morgenochtend op kunnen sturen? Ik hoor wel of het wat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of zet een soort kraagje bovenaan de t-shirt, ik bedoel zo een kraag met veel gerimpeld kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook altijd een hekel aan die synthetische troep. Dit pak is echt de bom!

    Yarrrr!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh, dat haarbandje! Had ik dat maar bijgehouden :)

    En streepjes: hebben ze niks bij petit bateau?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie jef-piraat al helemaal voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik durf wedden dat Jef hier weer een hele tijd zijn fantasie zal mee kunnen uitleven. Zoals jij naar een wit en rood gestreept Tshirt heb zitten zoeken heb ik bij Halloween naar een oranje Tshirtje voor onze kleindochter lopen zoeken om toen tenslotte in ons kleine grootwarenhuis in het dorp eentje te vinden! Volgend jaar zal ik vroeger op zoek gaan naar de juiste spullen ...ik ben eigenlijk nu al aan het uitkijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk!
    Witte t-shirt onder handen nemen met rode textielverf kan ook, gewoon wat streepjes zetten met penseel. Heeft nog een leuk effect, niet helemaal "effen".

    www.minini.be

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Awel tante Hilde, ik dacht ook zoiets, maar waar moet ik dat weer vinden?

    Joyce, bedankt voor het aanbod, maar ik ga niks meer maken denk ik, waar heb je die stof gekocht, want ik vind rood met wit altijd wel leuk om in huis te hebben?

    Ik ben niet bij Petit bateau geweest, dat zal dan de enige winkel zijn.

    Petra, ook aan gedacht, maar dat was precies toch niet hetgene ik wou beogen.

    Popedijne, bij rainbowbabies ed hebben ze altijd effen t-shirten in alle kleuren.
    Ze zouden beter eens streepkes indoen begod!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ferre riep al van ver bij het zien van deze foto: kijkisch mama, da's piepiraat!
    dus nu willen we het natuurlijk ook gevuld zien, dat pakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi! En vooral heel bijzonder ook omdat je het zelf hebt gemaakt! (Ook stukken beter dan die rommel die ze in de winkel verkopen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 't Is allicht wat laat, maar toch dit: http://www.bretons.nl/

    P.S. Waar is meneer Zsa Zsa in de nieuwe banner?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja, als ik nog wist waar ik het vandaan had, zou je het mogen weten. Ongetwijfel van 1 van de stoffen webwinkels (stoffenkraam.nl, lapjesschuur.nl of stoffenstunter.nl). Geen idee of ze nu nog iets hebben. Als ik eens iets tegen kom zal ik je een seintje geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hmm, vind net tricot bij de stoffenstunter.nl (zoeken bij tricot najaar) en bij de lapjesschuur.nl (gestreepte tricot, maar dat is meer gebreid)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. en het Abeltje, wat brengt de goedheilig man voor het boorlingske?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is er leuker dan een info-avond op school hebben en nadien naar huis snelle omdat ' er een pakje in de bus gaat zitten'. Jippiejee!!! Onze prijs: het pietenpak. het is wonderschoon!. En amai, jij kan echt wel stikken , zo nauwkeurig... Ben nu al een beetje beschaamd voor mijn bedankt pakje. Houd je even in je achterhoofd " ach, t meiske kan nog maar een dikke maand stikken" aub??
    BEDANKT!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sunnymoon, Abeltje is spijtig genoeg niet braaf geweest.

    Mr Zsazsa kon er net niet meer op, maar hij mag wel mee-eten van de stoverij.

    Anne, merci voor het compliment, ik kan dus nog altijd in een naaiatelier terecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi, Jef zal content zijn! Maar wat ik me de laatste tijd afvraag als ik op je blog kom: hoe zit het met het hofke?

    Groetjes,

    Els (het rokske - the sequel: de neepjes zitten er in, de mama vond dat ge ze beter kon naaien dan stikken en ik heb ze niet tegengesproken want ze heeft het ineens nog gedaan ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zag laatst een perfect ooglapje: Het glas van een (plastic) piloten-zonnebril. Twee gaatjes erin geboord (vandaar plastic), elastiekje eraan en klaar!
    Beuker is in de wolken, want met dit ooglapje kun je nog gewoon met beide ogen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, maar dat is een geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen