vrijdag 23 april 2010

Cursus boekbinden/stripteken door Jef.

Het boekbinddeel bestaat uit slechts één les.

Boekbinden door Jef
Samenvatting: Teken het boek op een cursusblok en knip uit.


Deel twee, het striptekenen.
Kan als volgt samengevat worden:

Pagina 1
1. Zorg voor een spannende opener:
Bergen, wie zou daarachter zitten? Cancellara?
Een flapje, zelfde vraag!


Pagina 2
2. Zorg voor interessante hoofdpersonages, twee piraten bijvoorbeeld.


Pagina 3
Neen drie!
Breng nog wat spanning in het verhaal: Weer een flapje!


Pagina 3
3. Zoek een boeiende omgeving, een ruimteschip bv, of neen neem eens een boot.


Pagina 4-5-6
4. En zorg voor een verassend einde, mss zelfs een open einde?

18 opmerkingen:

  1. zou mijn moeder mijn boekjes nog hebben. Het antwoord kan pijnlijk zijn, ik denk niet ik 't vraag...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Kunstenaar in de dop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow wat heerlijk, zo jong en dan al zo'n creatieve geest....
    Genieten!

    Fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. madelief24.4.10

    Hahahaha, briljant.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fieoew, ik begaf het bijna van de spanning.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zooooo herkenbaar... maar Sterre plakt dan ook nog eens alles aan mekaar met rolletjes ( jaja ééntje is meestal niet genoeg) plakband. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een talent! En gaat ie het ook uitgeven? ;) Leuk verteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. *applaus voor Jef*

    Hoe oud is dat talent?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha, je wilt niet weten hoeveel bloknotten erdoor gaan bij ons, want hier gebruiken ze dezelfde manier van boekbinden :(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. creatieve zoon &
    leuk verteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha ha, leuk zeg. Maar ik had toch wel een verhaal over cowboys verwacht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geweldig boek hoor! mag ik t isbn nummer? oh wat super om te bewaren voor later!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die zee... Wat een spannend einde! Ik krijg er meteen allerlei verhalen door in mijn hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een grijpgrage vingers, die piraten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nimsa26.4.10

    pasop! ze zijn verdronken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar allé, wat zit er nu achter die flapjes????

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een ver-assend einde? Met al dat water?

    Ah nu snap ik hem, 't is bluswater.

    BeantwoordenVerwijderen