zondag 16 mei 2010

Twee schapekes in mei

Vestjes voor de zonen

In februari ging ik bij Vermiljoen op bezoek, zij en haar dochter droegen iets gelijkaardigs, ik zette het bij op mijn lijstje.
Maar het werd maart en april en het was zo den tijd van het jaar niet meer voor schaap, maar toen werd het weer maart dus ik dacht, snel toch zo'n pelske maken want subiet komt februari er weer aan en ge moet u daar toch tegen kleden.

En toen ik vorige week nog zoiets zag passeren op het internet moest ik er wel aan beginnen, vandaag was het zover, eerst Abel zijn exemplaar en toen dat goedgekeurd werd door Jef "mocht" ik ook voor hem een vestje maken.
Hij koos de autostof van het Vermiljoenwinkeltje die ik met dat doel al wat weken in de kast had liggen en ik tekende een tweede patroon en naaide het tweede vestje, twee patronen tekenen en de dingen ook nog eens in elkaar steken, met twee kinderen in huis, dat zal eens geen superefficiëntie zijn zekerst!

de vest, de zoon
Deftige foto's konden er wel niet meer vanaf.

29 opmerkingen:

  1. Wat voor een sluip-poze is dat?
    schoon vestekes, wel jammer dat nu de zomer begonnen is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh, Abel zonder potske! Schone vestjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LEUK HOOR DIE VESTJESen juist lekker al t even wat koeler is. denk dat je ze nog best gebruiken kan komende maanden als het even afkoelt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och vertederend! 't Is al een hele natuurmens jong!

    Echt mooi gemaakt, zoals gewoonlijk. Zou ook wel zoiets willen voor mezelf, eens naar op zoek in Siberië komende winter. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en geen voor de moederkloek?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem17.5.10

    Nee!!!

    Hij kruipt al of wa???
    Mijn dochter is denk ik dezelfde leeftijd en die rolt nog niet eens om ...
    Vrouwen zijn lui van aard, ik zeg het je.
    Schoon vestje trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. grappig geschreven en super mooie vestjes... al hoop ik stiekem dat ze ze niet teveel meer zullen moeten aandoen de komende weken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie vestjes ... en dat olifantenbroekske, wat een leuk stofje ! Waar heb je die teddystof gehaald? Ben er ook naar op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tante Hilde, ik mag het hopen


    Vermiljoen, zou ik nog?

    Anoniem, hij sluipt, of zet zich af of zoiets, in ieder geval, hij komt gestaag vooruit, maar niet al kruipend.

    Lila, het is fleece dat ik vijf jaar geleden kocht, ik vrees ervoor of je nu nog zoiets gaat vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk vestjes! Ik had ook zo iets op planning staan van de winter wat er niet van is gekomen (maar ik bewaar het tot het najaar, ik zit nu helemaal in zomerjurkjes/rokjes fase:-).

    Ik ben wel benieuwd hoe dat strikje voor bij Jef staat, is dat wel stoer genoeg nu met zijn cowboy-fase.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dat zulke vestjes altijd van pas komen. Ook in de lente en zomer kan het flink fris zijn. Hij is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat nou ik nu eens anticiperen op het weer, seh! Al die rokjes en zomerjurkjes die al maanden over de schermen dwarrelen...
    (sarah zonder blog :))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Abelke is heel een schaapke, in die poze.
    Supertof, die vestjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha! Is dat uw nieuw grasmachien! Schoon zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooohh en zie wat een schoon pakske den abel draagt

    de schaapkes zijn iets minder mijne tic ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach, je zou hem toch zo knuffelen, niet? Wat een lief menneke in zijn mooie vestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh zo leuk !
    En Abel is toch zo'n schattig ventje, met een leuk olifantenbroekje aan ;)
    Hoeveel maanden is hij eigelijk al ?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Abel de geitenwollensok euh 't schaapke ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh zeg, dat wordt daar helemaal 'ranch' en 'cowboy'dorp bij u. Dringend een cowgirl nodig, me dunkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pia heeft ook zo een schapenvestje. Een van mijn favorieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Anoniem18.5.10

    Geweldig, die olifantenbroek!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh nostalgie! Ik heb dat van mij van vroeger nog en Aldo heeft het ook gedragen vorig jaar. Volgend jaar is het voor Lou-ke!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beste Mme Zsa Zsa,
    ik heb u gelinkt aan mijn site, aangezien ik het luierzakje heb nagemaakt en het maandverbandzakje. Als 't niet goed is hoor ik het graag! Lieve groet, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een droppie, zomers kan het trouwens (zo in de morgen) best wel fris zijn.

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. oh zeg, dat is echt schoon. Die foto trouwens ook.

    BeantwoordenVerwijderen