De ochtend met Mme Zsazsa

Lezen in bed

Een van de favoriete momenten van de dag.
Versta me met niet verkeerd, opstaan is nog steeds de hel en als iemand mij een paar jaar geleden had verteld dat ik ooit blij zou zijn om tot acht uur te mogen slapen had ik gillend weggelopen.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die zo slecht uit hun bed kunnen als ik.
Maar.
Eens goed wakker en uit bed, valt het meestal allemaal wel mee.

In de vakantie is het nog minder erg, Abel wordt wakker, drinkt en houdt zichzelf dan wat bezig met strategisch geplaatst speelgoed op de grond, terwijl lees ik en word wakker, wanneer ook energieke Jef wakker is, staan we op.
Opstaan is een pak minder erg als je wakker bent.

Ochtendkoffie

Dan volgt het favoriete moment van de dag, ik stap met mijn tas koffie in de hand -zonder kind, dit is zeer belangrijk- door de tuin.

Ik struin door de tuin.
Zonder kinderen.
En ik nip van mijn koffie.
Stilte.
Aaaahhh.

Onbijt
Dan begint het allemaal, douchen, tafel dekken en iets zoeken om te eten, en op van die mooie dagen is dat dan zoiets als dit.

Al bij al valt het allemaal nogal mee.