zondag 21 november 2010

Echt erover is het niet hé, toch?

De binnenkantDe machodraagwijzeToe

Ofwel ben ik er al aan gewoon ofwel heb ik me er in mijn onderbewustzijn bij neergelegd, want ik vind dit best wel meevallen.
U hoeft uiteraard deze mening niet te delen.
Ik kan tegen een stootje en Jef gaat deze eigenschap ook aankweken door zo'n jassen te dragen.

Hij zei zelf: Ik denk niet dat er iemand dezelfde jas gaat hebben.
Ik denk het ook niet.

Voor woensdag was ik van plan om iets klassieks te doen met een klassiek stofke, aan dat plan kwam abrupt een einde toen hij deze stof uitkoos. Ik moest een ander patroon bedenken, het werd toch een klassieker, de bomber jack.
En ik vind het dus eigenlijk best te doen. Allee het is toch eens iets anders hé.
De kleuren passen toch goed samen, dat is toch al iets, niet?

De voering vond ik ooit in een kringloopwinkel en de band kocht ik hier in een winkelke.
Soortgelijke band kan je vanaf maandag hier vinden en omdat ik hier reclame maak geven zij iedereen 10% korting die de code "zsazsa" gebruikt, dat moet te onthouden zijn.
Mme Zsazsa is toch een beeteke gelijk de VTM, ik vind dat frakske er wel bij passen.

Jef

86 opmerkingen:

  1. Allee, smaak heeft hij, en een gedacht ook. Een mens kan niet meer wensen, toch. En ik vind het cool, en niet erover, en vooral origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. das toch neig voor zone stoere gast :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen Armeense pooier dus, wel een cool venteke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, ik zou hem ook zo aan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. awel, ik vind dat echt mooi geworden. Ik had mijn twijfels bij de stof maar nu met die boordjes in contrastkleur vind ik hem echt heel leuk. En wat vooral is: uwe Jef zal zijn jasje altijd snel terugvinden in den hoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. SU-PER! Ik vind het geweldig :).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uhm, ik vind het eigenlijk een geweldige jas geworden. Hd ik niet verwacht toen ik de tof zag, maar de kleuren zijn mooi en de jas staat hem geweldig. Mijn complimenten. Aan beiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een fashionicon extra-ordinaire, die zoon van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een wild dier in de bossen daar bij jou ?
    Eerlijk ? Ik vind hem dus wel geslaagd hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt jouw klasse weer getoond! Veel complimenten, dit is een prachtige jas. De uitdaging was groot, maar je hebt hem glansrijk doorstaan. Jef moest dat ook geweten hebben toen hij de stof koos.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. echt goed gedaan!ge kunt gerust concurreren met verschillende (dure) kindermerken...
    i like alot :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben misschien de enige, maar echt mooi vind ik hem niet hoor. Mooi gemaakt, dat wel, maar ik zou toch voor een ander stofke gegaan zijn... maar kleuters... ik weet hoe ze zijn, ga daar maar eens tegenin!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wel, moest mijn denkbeeldige zoon hem aanwijzen in de winkel, ik zou even slikken. Maar gelijk hij er met flair mee poseert is er inderdaad niks mis mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is hier mis mee, ik vind het een machtig mooie en stoere jas voor zo'n stoere vent. Deze gaat zeker niemand anders meer hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het simpelweg cool :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik had al van bij het begin geen twijfels over het resultaat... 't ziet er geweldig stoer uit...
    Me like! Zou willen dat ik het ook kon!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een heel mooie jas!
    misschien eens een uitlegje over hoe je zo boordstof aan een mouw kan naaien? dat zou tof zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Liesbet21.11.10

    Zalige jas, fantastisch gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik vind hem echt geweldig!!!
    uw jef en de jas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 't is op zijn Jefs. Lekker eigenwijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 't Is echt tof! 'k Vind het trouwens geweldig da een kind al zo zijn eigen idee heeft en echt durft kiezen wa hij tof vindt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wist wel dat mama er een pracht van een jasje van kon maken....hij is super vet!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh hij is echt keigoed!!!! Jullie zijn nogal een team he seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze jas past echt bij Jef. Vind hem gewoon weg zoals mijn jongens zouden zeggen " super mega cool"

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hij is supermooi geworden.En zo snel joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Appeltje21.11.10

    Hm, persoonlijk vind ik het niet zo geslaagd... Een van de mindere Zsazsa maaksels... Maar dat kan ook eens natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben er nu al van overtuigd dat de Jef u dit later allemaal gaat kwalijk nemen.
    En zoals ik al zei: ben ik blij dat mijn gasten content zijn met blauw en bruin en beige en een tikkeltje kleur hier en daar.
    OK het is een originele jas. Maar iedereen kleurt dat woordje origineel anders in ... ;)
    Ik vind hem mooi ... voor bij de verkleedkleren, maar die van mij zouden hier dus effenaf niet mee buiten mogen komen! ;)

    PS, ik vind het eigenlijk een beetje meisjesachtig zelfs ...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind jou ook een held van een mama omdat je je zoon zijn eigen keuze laat maken en er dan gewoon iets moois van maakt! Er zijn al keurslijven genoeg! Heerlijk toch, zo'n kind met een eigen smaak!!

    Groetjes,
    Silvana

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hélène21.11.10

    een superjasje voor een superventje
    ik zie hem niet direct in een "klassiek blauw of bruin jasje" rondlopen.
    mijn dochters droegen 20 à 25 jaar geleden ook zelfgemaakte rode en gele jassen, die toen "not done"waren. ik ging de stoffen voor hun kleding in nederland kopen omdat het hier in belgië zo stijf aan toe ging.
    en stiekem hoop ik op ooit zo'n Jefke als kleinzoon ... dochters als jullie dit lezen jullie weten wat te doen hé? (een kleindochter is ook welkom )hoor 't is maar dat ik dan weer kan naaien, breien en haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind de voering wel tof en fris.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind de buitenkant echt super! Denk dat er hier nog ene dit supercool zou vinden.. alleen voor de binnenkant zou ik dan wel voor 'n leuke jongensprint gaan met dino's of indiaantjes of coole monsters :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het is gewoon perfect, kleurcombinatie en al!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Super de combinatie van die stoffen! :) Awel ik vind hem meer dan geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. tante tee21.11.10

    De stof vind ik niet mooi en ik hield mijn hart vast, maar je hebt er toch wel heel wat leuks van weten te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik vind de jas ook heel mooi en het staat Jef nog prachtig ook !

    Net nog een artiketje over je blog gelezen in de Nina .

    BeantwoordenVerwijderen
  36. miljaar da's al klaar?!
    't is een grappig jaske :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Aha amai, ik vind em gewoonweg super. Hij gaat echt kunnen pronken met een unikum.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik zou mijn zonen hier nu toch ook niet mee durven laten buiten komen.
    De stof, tja...
    Het patroon, een bomber jacket is toch niet echt mijn ding ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dat ge uit zo'n stof toch iets draagbaars kunt maken, vind ik al een prestatie op zich... ik zou niet weten hoe ik eraan moest beginnen.

    Maar dat frakske is dan ook nog eens zo 100 % Jef! En inderdaad, in de wijde omtrek geen Armeense pooier te bespeuren, 't is niet dat ge er ne mantel van gemaakt hebt hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zelfs als het lelijk is, is het bij u schoon. Ge moet dat maar kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. amai neen, dat vind ik echt niet kunnen. ik had op zijn minst iets met veel bling en roos verwacht. en zelfs dan zou ik het lelijk vinden. nee, deze zsazsa-trend laat ik efkes aan mij voorbij gaan.... maar bon, ge hebt het toch maar gedaan en de boordstof is een schoon kleurke.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Gewoon het feit dat hij zich niks aantrekt van andere meningen, hij dat mag van u en ge daar dan nog zo iets moois van maakt is de max!
    't Is hier al zo grijs in herfst en winter, ik pleit voor kleur en gekkigheid. En originaliteit. Amen!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wauw zeg! Echt respect dat je van zo een marginaal stofke zo'n tof jasje hebt weten maken. Maar ondertussen verwacht ik ook al niets anders meer van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Awel, ik vind het schoon, mocht mijn zoon nog die leeftijd hebben, en het vestje hing in een winkel, ik zou het zo gekocht hebben! Alleen, ik vraag me af ... zitten er geen zakken in die jas?

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Anoniem21.11.10

    Heel tof, de voering past er perfect bij, net zoals de boordstof !

    BeantwoordenVerwijderen
  46. moet toch spontaan denken aan pekinees en dubbele porto en da's toch VRT ?

    BeantwoordenVerwijderen
  47. amaai, da's straf! Nog altijd niet mijn favoriete stof, ... maar dit jasje is echt wel cool geworden, nice job!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Anoniem21.11.10

    Amai, de Jef heeft goeie smaak zeg! En hij kan het echt wel hebben, dat gaat een hip manneke worden, zonder twijfel!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik vind dat jij een supermama bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Awel t is schoon!
    Jef zijn reactie: geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Geweldig frakske alweer! Hij staat er super cool mee. En als je daar nu eens geen tutorial van maakt blijft ie vast de enige met zo'n jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ha, 't is en blijft niet mijn smaak, maar als Jef ermee content is, is de missie geslaagd, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  53. JudithG21.11.10

    schitterende mama! Mijn kinders zouden het niet van me gedaan krijgen!
    Maar jij doet het maar en iets beters had je er absoluut niet van kunnen maken!
    Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik vind het een afgrijselijk stofke, maar vind het super van je dat je er iets draagbaars van gemaakt hebt!
    En vooral super dat je je zoon laat doen, en niet je eigen mening - zin - smaak doordringt. Jef gaat u dankbaar zijn! Niks zo erg dan kinderen in donkerblauw-donkergroen en donkerbruin!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. madelief22.11.10

    ben gewoon jaloers. wil ook zo'n jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. ja amai, dat is een keitof jaske!
    Ge moet het maar kunnen he, het juiste patroon vinden voor zo een mottig stofke ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Superjasje!
    Ga je hier een handleiding voor maken? Ik zou er heel graag een (proberen) te maken voor mijn kinderen!
    Al eens gedacht om workshops te gaan geven??? ik kom er graag voor naar belgië!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. De stof blijft wenkbrauwen fronsen, maar het model is wel geslaagd! En als de Jef content is, ist goed hé! Moet kunnen voor een kind vind ik!
    Wat ga je met de restjes doen? (of schiet er nikske over?)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. ik ga volledig akkoord met marie! echt schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. euh ja,

    Kan je hem ook binneste buiten dragen?
    alee, ik weet nie hé
    Het doet me een beetje denken aan de kermis, meerbepaald de botsauto's.
    Wel heel knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. euh ja,
    kan je hem ook binneste buiten dragen?
    Het doet me een beetje denken aan de kermis, alléé de botsauto's!?
    Wel heel knap gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  62. maar het is super geworden... keiferm!!!!!!!!

    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Hm, ik weet het niet echt...
    Ik vond die stof eigenlijk best tof.Het model is ook supertof. Alleen de stof in combinatie met da turkoois...Nogal erg opvallend .Nu over smaak valt niet te twisten. Ik hoop alleen dat ze Jef niet gaan uitlachen op school want kinderen kunnen erg hard zijn voor elkaar...en met zo'n flashy jasjes lok je dat misschien een beetje uit?...

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Anoniem22.11.10

    hang die maar in de winkelrekken, ze vliegen zo de deur uit!!! heel erg mooi, een mega manneke met mega coole ideeën, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Marijke22.11.10

    Super! en de streepjes lopen zelfs mooi door over de rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Ik vind 'm echt te gek! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Het was een stofke waar ik toch wel mijn twijfels over had toen ik het zag, maar ik moet eerlijk toegeven dat ge er echt iets chique van gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. haha, natuurlijk is het erover, maar wat een geweldig frakske!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Anoniem24.11.10

    Het is weer formidabel jou makelei.
    En het is zoals bij elke nieuwe trend.Het is soms maar één iemand die deze gaat lanceren.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Altijd gevaarlijk, de koters laten kiezen... :) Jef heeft smaak, een gevaarlijke en gewaagde weliswaar, maar toch. Je hebt er iets moois van gemaakt! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. to infinity and beyond !!

    voor mij is dit beyond ;-)
    er niet over maar er lossen door ;-)

    maar het verdient een medaille voor moed en durf !!

    en vermits ik toch geen smaak noch stijl heb.. zou ik vooral zeggen .. ga door !!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. wel, 't is een super frakske geworden! ik dacht dat ge iets ging maken met grote revers en een ceintuur, en epauletjes, maar 't valt goed mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Op de eerste foto (zonder dat hij het aanheeft) kan het mij niet echt bekoren, maar als hij het aanheeft vind ik het al veel mooier.
    Al zou ik het, als het ergens in een winkelrek hangt, absoluut nooit vastpakken.
    Uwe zoon is er content mee, dat is het belangrijkste, niet?

    BeantwoordenVerwijderen