donderdag 30 december 2010

Week 52, maar toen ...

week 52
Dit was het plan, bijna een hele week gezond en vegetarisch om wat tegengewicht te bieden aan de zware feestmaaltijden.
Tot dinsdag zaten we perfect op schema.

fotoToen wou ik een glas wijn bij mijn pasta en was het naar de botten. De volgende dagen werd er door de meerderheid afhaal en op restaurant gegeten, ik at al liggend ziekenhuisbokes met lauwe koffie.













oog
Voor degene die corneaperforatie niks zegt maakte ik een tekeningske, niet evident als ge niet precies kunt inschatten wanneer uw pen het papier gaat raken.
Ah ja, het linkse ding is een oog, dat had ik er precies beter bijgezet.
En uit dat oog hebben ze de lens gehaald en ook op dat oog hangt momenteel een ooglapje, jaja gelijk bij de piraten.
Wie is de coolste moeder aan de schoolpoort??

In het ziekenhuis viel het trouwens best wel mee, blijkbaar is het niet de tijd van het jaar voor oogdingens want ik lag bijna alleen op de gang, een heel leger verpleegsters voor mij alleen, ge kunt in het Hilton niet beter af zijn.
Een hele lieve nachtverpleegster ook, dat lief zijn is waarschijnlijk gekomen omdat ze bij het inschrijven zei:"Vult de papa de papieren in of bent u al meerderjarig?" Ik vind dat wel plezant als er iemand is die zich nog slechter voelt.

ipatch
Gelukkig is er nog ons Elza om de sfeer er in te houden.

84 opmerkingen:

  1. ai aai ai, dat moet pijnlijk zijn. veel beterschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pech....wat een glaaske wijn niet kan veroorzaken...Beterschap!!!!
    Liefs Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jee! Wat heftig, heel veel beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een scherf in je oog, da's echt dikke pech :( Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uw lens eruit gehaald? En euh... kan je dan nog iets zien met dat oog?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Auw! Maar...de lens eruit gehaald? Krijg je die nog wel terug of hoe moet dat nu verder?
    Ik hoop dat het weer helemaal goed komt met je oog. En dat je straks niet teveel vuurwerkgrappen aan moet horen...
    Veel beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Binnen zes weken plaatsen ze een nieuwe lens.
    En neen, ik zie niet bepaald veel voor de moment. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, dat klinkt heel eng! :(
    Heel veel beterschap en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, dat valt tegen. En ik dacht nog toen de link naar "aftellen met de zsazsa's" niet werkte dat je dat deed om te tellen hoeveel keer dat werd aangeklikt ofzo. Heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vraag me trouwens ook héél hard af hoe je dat doet: zo'n scherf uit een glas in je oog knallen. Respect.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. itisi leclerc30.12.10

    Lol, seg, gij zijt toch echt geweldig, hoe gij uw goed humeur kunt bewaren, met dat tekeningske erbij en het verhaal over de nachtverpleegster (dat laatste zou ik ook nog kunnen voorhebben). Al kreeg ik ook wel even kiekenvel toen ik uw tekening zag, ik voelde ineens ook iets in mijn oog. Nogmaals: beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet niet hoe gij wijn drinkt, maar 't is precies niet goed voor uwe gezondheid. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lol, man, meerderjarig!
    Voor de rest: sterkte, he..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Brrrr... Ik wil mij zelfs niet voorstellen hoe dat accident in de praktijk is gebeurd...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mevrouw Zsazsa toch, veel beterschap en in't vervolg: take it easy met de vino he!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jakkes, wat eng! Heel veel beterschap!
    (gelukkig kan 2011 nu alleen maar beter worden!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. aaaauw. maar wel erg stoer. maar toch nog meer aaauw lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel beterschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sja, en met een geperforeerde lens hebt ge geen moederkeszalf of calendulazalf vandoen natuurlijk!

    Ik hoop dat dat daar allemaal goe terug geneest. Als ge jong zijt, gaat dat allemaal sneller dan dat ge een ouw méke zijt hé. En aangezien de minderjarige indruk zou dat toch mogen lukken, nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En dan zeggen ze dat scherven gelukt brengen,... Leugenaars! Ik wens u voor het nieuwe jaar een schoon nieuwe lens toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Auw... ziet er heel pijnlijk uit!
    Veel beterschap, en mogen de scherven uit 2010 u geluk brengen in 2011!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En als ge het beu wordt van met ooglap rond te lopen, dan breit ge gewoon een zsamask met maar één ooggat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ojee, véél en snel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. geen pretje, lijkt me, dat het allemaal maar goed mag komen in het nieuwe jaar, dat lijken me meer dan voldoende nieuwjaarswensen. Fijne avond morgen met je mannen, en dus een gezond nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zot van alle operaties op teevee...mee dokteren vanuit mijn zetel. Hoe meer bloed en werkmannengereedschap hoe liever!
    Maar een oog, een oog...neen! Dan zap ik weg, zo rap ik kan. De tekening kon ik zo rap niet wegzappen.
    Ik wens je veel lekkers toe en eet genoeg wortels voor je oog! Toitoitoi!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. LOL voor de verpleegster, voor al de rest eerder Brrrrr. Courage manneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Autch! Veel beterschap en moed de komende weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oei, mme Zsazsa, zo eng! Dikke beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. inZICHT gekregen in het probleem van de "tekst-naast-de-foto"?
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oeh, das niet fijn! Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Autsj jong! Dank voor de extreem duidelijke tekening trouwens :)

    Heel veel beterschap! Kan me voorstellen dat je pas beseft hoe handig dieptezicht is eens je het tijdelijk moet missen...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Brr, zeg, ik heb eens een klein stukske trein in mijn oog gehad en dat volstond wel al. Veel minder ernstig, wel ook een piraat en i. die me kwam uitlachen. Tss. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Aiaiaiai ... meiske toch ... wat steekt gij allemaal uit!! Heel veel beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Meis toch, wat erg zeg! We hebben oudjaarsavond nog niet eens gehad en nu al oogletsel! Wat moet dat pijnlijk zijn...Zijn de kindjes en manlief erg geschrokken? Ja wel stoer zo'n piratenmama maar dan toch liever wat minder stoer hè ;)
    Heel veel beterschap !!!
    liefs van Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Na ja, hoef ik niet meer te zeggen dat je voorzichtig moet zijn met het vuurwerk, zeker?! Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Sterkte ermee! Dat zal wel schrikken geweest zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  37. arré LAP zeg. beterschap en veel schoon ooglappekes gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik liet dat glas gewoon vallen hé, Mr Zsazsa heeft niet achter mij gezeten ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hopelijk heb je geen pijn meer ... de rest zal over een paar weken ook wel weer in orde komen! Courage Mme!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. howjong ...

    worteltjes voor dat "nieuwe" oog ? gaat niet pakken zeker ... vertel dat maar aan prins Charles :

    http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=17891&tx_ttnews[backPid]=626&tx_ttnews[cat]=238

    zelfs niet uit de eigen plot;-)

    Ik had je liever succes gewenst met je nieuwe Carl Zeiss op de kodak, maar kom, het volgend-jaar-kan-alleen-beter cliché dan maar

    hoddugoe K.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ja zeg, dat is hier wel geen goed nieuws show! Ik kan me niet inbeelden dat ik daar zou kunnen aan wennen om met slechts 1 oog te zien. Is dat niet kei-ambetant?
    Sterkte jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Shit zeg, ik wil het mij niet inbeelden.. Hoop dat het snel betert, allemaal goed komt, het niet te veel zeer doet en je even ijzig rustig bent als je klinkt.
    Courage!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ma jongske toch, pijnlijke dinges. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Octavie31.12.10

    Oh nee, madame ZsaZsa! Wat heeft u nu gedaan... Beterschap zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dat is schrikken zeg ! Mme zsazsa in het ziekenhuis ! Veel beterschap en dat alles vlot verloopt binnen zes weken !

    BeantwoordenVerwijderen
  46. maar madame toch, beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Misschien krijg je over 6 weken een lens van een arend. Straks wil je dat ook nog voor je andere oog...

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Nu ik de tekening wat beter bekijk, zie ik dat je lens in de vuilbak is verdwenen. Je krijgt dus een nieuwe. Kan dat dan een andere kleur zijn. Heel bijzonder, dat wel.
    Nog maar eens een oproep dat iedereen zich als donor moet laten gebruiken. Zelfs met een ooglens kan iemand heeeel blij zijn.Prettige feesten. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hoe in vredesnaam krijg je dat voor elkaar??? Een stuk wijnglas in je oog!
    En auw,.. ongelofelijk auw lijkt me dat.

    Beterschap!

    Gr Mir

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Het is misschien de moment om iedereen uit te dagen om het allerleukste piratenlapje te bedenken voor jou ;-). Mijn moeder heeft twee nieuwe lensen en echt waar soms ziet ze te goed ;-). Oppassen met de alcohol vanavond of klinken met plastiek glazen is ook eens iets anders.Een spetterend 2011 voor een spetter van een madam!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Joke Klein31.12.10

    heel veel beterschap! hopelijk begin je het nieuwe jaar beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. AAUW! Veel beterschap in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Anoniem31.12.10

    dat is echt heel naar. vorig jaar zat ik op 4 januari met zo'n pleister op mn oog. je hebt recht op heel veel zieligheid van jezelf en medeleven van anderen. bij deze: sterkte! (en val niet van de trap met 1 oog, anders breek je ook nog n been)

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Jeetje, dat lijkt me pijnlijk. Beterschap!
    Paletje

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Klinkt nogal pijnlijk en lastig. Maar zo te lezen kan je nogal goed relativeren en zal het allemaal wel in orde komen. Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ach meid...lees ik dit nog juist voor het feestgedruis hier. Het allerbeste hoor... met oog en al!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. ieuew!!!ik krijg er de kriebels van als ik er nog maar aan denk...
    Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Een goed oog voor 2011 gewenst!!! Met al die goede zorgen in 't ZH komt dat wel in orde!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. toch een plezant en gelukkig 2011 voor jou en de hele kroost. En nog eens merci om langs te komen.

    Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Hahaha die verpleegster, zei die dat echt?! Moehaha!

    Maar even serieus: héél veel beterschap in 2011!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Arme jij, ik hoop dat uw schoon ogen rap weer in orde zullen zijn. Veel sterkte en laat u maar eens goed in de watten leggen !

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Geen al te best begin van het nieuwe jaar. Hopelijk is dit het ergste wat je in 2011 overkomt. Sterkte, het komt vast wel goed. Ondertussen kan je toch Piet Piraat spelen met je zonen...

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste ongelukken in en om het huis gebeuren! Maar dit is wel een heel byzonder verhaal. Hadden ze dit in het ziekenhuis ooit eerder meegemaakt? Ik wens je een spoedig herstel en een mooi en creatief 2011!! groeten petra
    www.nofliknifelje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Het is ni schoon om te lachen met een ander zijn leed, maar ik kon mijn lachspieren toch niet onderdrukken bij het lezen van uw verpleegster-historie, noch bij het relativerings-talent van sommige 'becommentariseerders' :)
    Ik hoop dat je deze spirit erin kan houden de komende weken, want leuk is wel anders!
    In elk geval heel veel beterschap en veel succes met de operatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Anoniem2.1.11

    Amai, Mme, dat is echt wel niet om te lachen! Allez ja, blijkbaar doe je je best om dat alsnog te doen, waarvoor hoedje af, maar intussen hoop ik toch héél erg van harte dat je helemaal herstelt en dat je met die nieuwe lens weer goed uit je ogen kunt kijken!
    Gelukkig maar dat dat allemaal al kan tegenwoordig, zo floep een kunstlens erin. Straf.

    Veel beterschap!

    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Maryvonne2.1.11

    Wat een ellende!! Heel veel sterkte! En ik zou wel graag iets grappigs erbij schrijven maar weet zo snel niks te verzinnen!!
    Wel evengoed de allerbeste wensen voor 2011!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. brrrr!
    veel beterschap en in elk geval een geweldig 2011!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Je oog is minder leuk maar je blog is wel héél plezant om te lezen!
    Groetjes van Vivke; een oma van 58 (allé bijna 59)

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Anoniem5.1.11

    en ge hebt zo'n schoon oogskes...

    BeantwoordenVerwijderen
  70. oej oej, pijnlijk! maar veel beterschap ;-)
    nu heb je zelf een Ipatch :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Ach nee wat erg, goed herstel gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Oei, oei. Veel beterschap, dat je je oog weer snel kan gebruiken want dat kan je echt niet goed missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Au, dat lijkt me pijnlijk! Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen