Week 13

IMG_3043
Week 13, die met de beslissing.
De beslissing dat ik geen rapen wil, niet in mijn eten, niet in mijnen hof.
Geen probleem, dan is er meer plaats voor savooikool, iets wat hier geweldig in de smaak valt en dan ook nog eens met altijd hetzelfde recept wat ge hieronder terug vindt.

In de zak: wortelen, uien, meiraapjes, prei, paksoi, radijs en savooikool
Maandag: Witlooftaart met gevulde tomaten en zoete kropsla, dit stond eigenlijk zondag op het programma, maar een kater strooide roet in het eten, het werd eten bij de buren en de menu van zondag op maandag. De taart was die van Jeroen Meus en viel in de smaak, de tomaten daarentegen waren vreselijk flauw.
Dinsdag: Oriëntaalse wok met noedels en een slaatje van komkommer en radijs, ook lekker en dat recept staat hier ook al.
Woensdag: Savooiestomp met rookworst
Donderdag: Tongfilet met kappertjes, boter en natte polenta, maar hierover wordt nog druk gediscussieerd, de puber wil al weken afhaaleten en vindt dat hij dat verdient tijdens de examens.
Vrijdag: Aardperenslaatje met spekjes, dat stond hier al eens op de menu en afgelopen week zag ik dat -een pak smakelijker- passeren bij Photo-copy.
Zaterdag: Tapasavond
Zondag: Preitaart met een lekker slaatje, ik ga die taart maken met het traaggegaarde preirecept en dat gaat keilekker zijn, ik weet dat nu al.

Week 13