zondag 8 mei 2011

Moederdag, voor de profiteurs

Mama

Normaal zou ik al in mijn beddeke liggen met een goed boek, ik heb nogal wat keuze tegenwoordig, ik ben net in het boek van Celia Ledoux begonnen, heb nog een boek van mijn boekenclubje liggen (titel mag niet verklapt worden) en probeer wegwijs te geraken in de permacultuur met de hulp van dit boek, maar op vooravonden van uitslaapochtenden maakt het allemaal zo niet uit, nog tijd genoeg om te lezen.
In een jaar zijn er bij ons drie officiële uitslaapochtenden, één verjaardag en twee moederdagen, voor al de rest wordt zielig gedaan of ambras gemaakt.
Maar morgen heb ik dus een officiële uitslaapochtend mét ontbijt en een kadooke.
Jef: "Het begint met een Mie!" Keispannend!

Dus degene die zeggen dat moederdag in mei commercieel is en dat ze daar niet aan meedoen zijn stoem... of mannelijk.
Het fotooke is van een t-shirtje dat ik ooit borduurde voor Jef, mijn eerste en laatste borduursel, dat gaat zo traag.
Ondertussen draagt Abel het.

Zomaar een vrijdagmiddagWat ik ook wou zeggen, herinnert ge u dit nog, natuurlijk had ik al mijn hobbymateriaal met reden meegezeuld. Carmen De Vos, kwam speciaal voor mij en een gazet naar daar om mij samen te vatten in één beeld en dat is goed gelukt vind ik zo zelf wel.
Vorige week nog bij Jo aan tafel, dit weekend in uw favoriete krant!







p--11-Mother--30

En dan wens ik u nu een goede nacht toe en voor morgen een fijne uitslaapochtend met ontbijt en kadooke (van uw kind, niet van uw man, dat is er dan weer over én u bent zijn moeder niet, toch?)

25 opmerkingen:

  1. Geen uitslaapochtend voor mij, ik wel ochtendmens, kinderen niet, dan krijg je dat. Seffes moet ik dus pro forma mijn bed terug in.

    Welke gazet trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto aan de naaimachine!
    En je geschreven tekst is zo leuk.
    Ik hou van jullie taal&uitdruk-kingen. Maak er een mooie dag van. Mooie moederdaggroet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De laatste is wel een Superfoto!

    Fijne moederdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne moederdag! enne sjieke foto! enne ferme rok ook....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal eens. Moederdag is voor de moeders. Niet voor de echtgenoten. Geen cadeaus van de man dus, maar van de kinderen.

    Die laatste foto is gaaf!! Wat zie je er mooi uit (en wat leuk om ineens, na lange tijd je weblog te lezen, nu ook mme zsazsa te zíen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja toch moederdag zegt het toch , van mijn kinderen een heerlijk ontbijt prachtige tekeningen , een knalrode lipstick, een massage , een heel mooie live gevilte ketting van de jongste het is een heerlijk ochtend , wens jullie allemaal net zo een ochtend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil ook kinderen!!
    Niks uitslapen en zeker geen kadootjes in huize Snoeshaan vandaag, maar op naar de moeders om uit te delen. Ook best leuk.

    Prachtige foto trouwens, die laatste, post je het bericht ff? Wij hollanders krijgen die krant vast niet, maar ik bnen wel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal mee eens, wat schrijf je alrijd geweldig!! Ik lees altijd met je plezier je blog!!Nog een fijne moederdag, ik ben ook al lekker verwend met de zelfgemaakte cadeautjes van de kids, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Miljaar, je had wel eens mogen verwittigen bij die link naar Carmen De Vos! Nu zat ik hier ineens domweg, totaal onverwachts en met open mond, naar die schone naakte man te staren ;-) Fijne moederdag, jawel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mlle Assorti, ik heb hem speciaal uitgekozen voor jullie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ik verslikte mij nogal in mijn koffie toen ik u vanochtend in de Morgen zag blinken! Echt een héle mooie, vrouwelijke foto! En uw haar zit heel goed! En geniet nog van uw dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah zo, ik ben eens vrouwelijk en haast niemand ziet meteen dat ik het ben, bon!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jawadde, klik ik even door naar carmen de vos en kom ik pieter embrechts in zijnen bloten tegen. Happy moederdag to me! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zowel gij als de kont van Pieter Embrechts mogen er heel erg zijn. Vandaag en altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had je gisterenmorgen ook al herkend in De Morgen, ja! :D Leuke foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hopelijk hebben de kids iets prachtigs gemaakt en dat zal vast met zo'n creatieve moeder!

    Ja moederdag is helaas commercieel tegenwoordig maar de knutsels en frustels die de kinderen maken, die maken moederdag! Enne een keer uitslapen is natuurlijk ook niet verkeerd!

    Hopelijk heb je een heerlijke moederdag gehad, hier lopen geen kleintjes over de vloer en de hond was ook niet van plan iets speciaals te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie foto's en die rok zeg, schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. lies9.5.11

    en wat begint er nu met 'mie ??'
    ;-)

    ge hebt al zoveel gestoeft met uw knutsels.. wanneer mogen we die van uw zoon aanschouwen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sfeervolle foto! Maar die botten mochten nog wat beter uitkomen vind ik :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zag je al in de krant. Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat straalt die foto helemaal jou uit, bijzonder knap weergegeven, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen