vrijdag 15 juli 2011

Intens verdriet

Verdriet
Groene tomaten plukken mag hij niet.

46 opmerkingen:

  1. aahhhhhhhhhh gossie, Wat een lief koppie

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha! Die tranen ken ik...
    ...op de wangen van mijn 2-jarige. Ook hier mogen groene tomaten niet geplukt worden. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de boekjes staat 'ik ben twee en ik zeg nee'. Ze moeten dat aanvullen met 'en als jij nee zegt, zeg ik wheeeeeeeeeeeeee'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en als een goede moeder vraag je dan die tranen nog even vol te houden en ren je om de camera!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uiteraard!

    Moeder mot bloggen jochie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto van een prachtig jochie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. biancab15.7.11

    Streng hooooor!! ;)

    Wat.een.heerlijk.schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is ook zeer treurig nieuws!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och wat een dikke tranen!!! Geweldige foto!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik begin op slag mee te blèten zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ik kan daar niet tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ach dikke krokodillentranen. wat zijn ze dan zielig hé

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die azuurblauwe oogskes lijken nog blauwer met die traantjes erin. Intens verdriet, inderdaad...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aahhhhhh gossie, wat een lief snoetje... en wat een blauwe oogjes...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och, jochie toch, dat kun jij toch ook niet weten .....
    Zielig hoor, 't was vast goed bedoeld!!
    In de vensterbank worden ze wel rood.
    Mooi weekend, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja en waarom niet.Relish van groene tomaten of hele groene tomaten ingemaakt en iedereen lacht weer:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Guttegut, wat een dikke tranen!
    Die wil je dan toch even op schoot pakken voor een potje bléren voor gevorderden? Na de foto, dat gaat voor alles, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. vinne16.7.11

    mor allé,groene tomaten passen toch perfect bij da groen 't shirtje.Dat ventje heeft gewoon 'n goeie smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goh die blik zie ik hier als ik uitleg dat witte aardbeien nog niet lekker zijn om te eten. (en ook ik ren om de camera te halen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Maar mama, die zijn toch ook mooi..
    En ze kleuren zo goed bij mijn shirt..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Doet mij denken aan een oud-klasgenoot met vakantiebaan in de kassen.
    Ook hij kreeg op z'n kop wegens het plukken van groene tomaten. Dan denk je misschien, dat is dom.

    Maar die arme jongen was kleurenblind! (Einde vakantiebaantje)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. MistINGEtte16.7.11

    Wij hebben ook groene tomaten in de tuin. Binnen enkele weken mogen die wél groen geplukt worden. Leg dàt maar eens uit ...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. JO jeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Je hebt toch niet stiekum zijn kleine armpje omgedraaid voor de foto....??????????

    BeantwoordenVerwijderen
  24. karinb16.7.11

    moet je toch eens zien hoeveel gezichtsspieren er worden gebruikt door de kleine pruilplukker!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ach wat een lieverd en zo'n verdriet, kusje kan helpen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gij steekt ook nauw, zo behulpzaam en dan mag dat niet :0)
    Mijn vader heeft een bijna zwarte soort en die willen mijn kinderen niet plukken, ze zitten in de tomaten moeten rood zijn fase ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heb dan een zoontje die in de moestuin wil helpen..... en dan mag hij niet! Ochere ochotte! Maar hij zal des te gelukkiger zijn als hij dan eindelijk de rode tomaatjes mag trekken! Hou dan ook de camers bij de hand hé, want dat geluk willen we ook meemaken! Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  28. oja, en die hebben een aanloop nodig om zo een mooie tranen te kunnen maken he, met eerst de pruillip enzo en heeeeel triestig kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Maar ocharmkes toch!
    Ik heb compassie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mijn hart gebroken... Laat dat manneke toch allegauw groen tomaatjes plukken...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geweldige foto. Die is echt raak!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Anoniem17.7.11

    Mooie foto en 't ventje heeft, ondanks al die gemeende tranen, heel mooie oogjes...Mijn kleinzoon van 3 bracht me onlangs een hele hoop afgeplukte tomatenbloemetjes : hij had gezien dat opa van de tomatenplanten 'iets' afplukte en had dat ook gedaan. Opa plukte er wel niet de bloemetjes af maar de okselscheutjes....Ik vrees ervoor dat onze tomatenoogst dit jaar maar mager zal zijn maat 't ventje had het zo goed bedoeld....

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zie maar dat hij die kodak niet in pure colère uit uw pollen trekt en ermee op uw gezicht mept, Madame!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. dat zijn echt ogen vol water... verdronken ogen...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. och jemig, wat een dikke tranen..

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Anoniem17.7.11

    Men neme:
    2,5kg "groene" tomaten, 500gr uien, 15 gr peperkorrels, 30gr zout,3/4 ltr witte azijn, 500 gr suiker, 500 gr pitloze rozijnen. Tomaten in plakken, uien klein. In kom met peperkorrels en zout. Nacht laten staan. Volgende dag azijn met suiker koken tot suiker oplost. Rozijnen erbij en 5 minuten laten sudderen. Tomaten uienmengsel toevoegen . Alles laten koken tot massa dik is. In schone potjes doen. Resultaat: "groene" tomaten-chutney. Mme Zsaza mag het nu wel????? Groet Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Herkenbaar! die van mij kan niet wachten tot de "aatbei"(bosaardbeitjes) rood is.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. goed getimed shot ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Anoniem18.7.11

    Mijn dochter is vandaag 4 geworden en haar commentaar op deze foto was: da jongen da weent... da flauw... da zeker nog geen 4 jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het leven is echt keihard als kind…
    Net zoals groene tomaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Zelfde hier zo! Mijn allerliefste Marijn van 15 maanden had van de week 4 groene tomaten geplukt. Probeerde ze weg te moffelen in de vaatwasser.....Alsof die mamma dat niet zou zien..... Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  42. MariekeBreda20.7.11

    Misschien is het ventje echt wel kleurenblind.Rood-groen.
    Dat komt veel voor bij jongens.
    Test het eens.
    Dan zou het echt heel zielig zijn....

    BeantwoordenVerwijderen