zondag 18 december 2011

Zes jaar

Verjaardag Jef
Zes jaar
Dat is zo'n schoon geheel, ik dacht ik maak daar een boekske van.
Ik wist toch al niet goed wat ik dat kind kadoo kon doen.

fotoalbum
Gewoon rap via iphoto in elkaar steken en bestellen, echt zo gemakkelijk was dat.
En het beste van al, ge moet dat niet in een keer doen, want de verhalen die ik soms hoor van al die albumtoestanden, ge zoudt voor minder ne schrik pakken.
En rap geleverd, op minder dan een week zat het in de bus, ruim voor D-day!
Ge moogt eens meezien.

Verjaardag Jef
Zo begon het zes jaar geleden, het is toch altijd een schoon manneke geweest.

Verjaardag JefVerjaardag Jef
En dan de volgende 2189 dagen op 64 pagina's.

En dan kwam de dag van zijn verjaardag.

Verjaardag Jef
De dag voordien had ik nog snel zijn tanden laten bleechen.
Op zo'n dag wilt ge er toch stralend uitzien, niet waar?

Verjaardag Jef
Het boekje had succes.
Het Zorropak 18 keer meer.

De klastractatie viel ook in de smaak.

Verjaardag Jef
En de verrassing na school was een suc-ces!
Ge moet weten, het kind had van die zes jaar nog geen enkele keer in een trein gezeten.

Verjaardag Jef

Verjaardag Jef
Begrijpelijk dat de broers niet goed wisten wat de geplogenheden dan zoal zijn.

Verjaardag Jef
Ik deed alsof ik bij een andere familie hoorde.


Verjaardag Jef
Abel dacht hetzelfde want hij bleef "Papaaa" herhalen terwijl hij in de Fnac naar SOS Piet wees.

Verjaardag Jef
Een etentje later was de tijd gekomen om weer naar huis te treinen, en omdat het altijd nog wat gevaarlijker kan namen we de metro tot in het station, maar daar durfde ik mijn telefoon niet bovenhalen.

Verjaardag Jef
We moeten nu ook niet gaan overdrijven hé!

33 opmerkingen:

  1. proficiat met je kleine, grote mannetje ▼▼▼▼▼▼▼▼
    (dat zijn slingers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. na de foto van zijn geboorte is mijn aandacht een beetje verslapt. Je moet 't mij vergeven, maar ik sta versteld. Die jef is gewoon met kleren aan geboren...
    Proficiat, hé zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lol, Vermiljoen!
    Gefeliciteerd, Jef!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, RESPECT!! Ik kan nooit een selectie maken van mijn foto's,al is het maar van een vakantie van 7 dagen, laat staan 6 jaar. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, zo leuk! :) Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat! Amai, en gij dus al 6 jaar mama... Dubbel hoera! Overigens idem opmerking als Claire: respect! Mijn fotoboek (ook toegekomen, juij!) is van één vakantie en beslaat 94 pagina's. Oefening baart misschien kunst....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Idd Vermiljoen, ik had het niet eens gezien zeg!
    mme Zsazsa, proficiat met uw 6jarig moederschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, een witte pyjama, is dat zo raar, het was nog maar net middag hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend. Proficiat. aan beide.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gij zijt een supermom, kortom

    BeantwoordenVerwijderen
  11. van harte!!

    goed zeg dat je door alle foto's heen geworsteld bent (en hartstikke leuk natuurlijk).
    dit soort projecten duren bij mij altijd een jaar of 6.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waar gemaakt en besteld? (het fotoboek)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie reeks!
    Ik vind jou op die negend foto echt knap, ondanks de flou.
    Hoera voor Jef!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed kado! Dat zorropak.

    Nee hoor, het fotoalbum bedoel ik. Dat zal vast een mooie vlucht terug in de tijd zijn geweest, tijdens het maken ervan.

    Gefeliciteerd met je zoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hanneke19.12.11

    Gefeliciteerd! En met die nieuwe batterij (foto 5) kan hij zo weer jaren mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ge weet dat ouders hun pasgeborene altijd heel heel erg schoon vinden? Dat is volgens mij een beetje onder de invloed van hormonen hoor.

    Gelachen met je treinreis.
    En geef die jef een smakkerd voor zijn verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hiep hoera voor Jef! Ik ben hier voor het eerst in 2008 komen kijken, 't was toen nog een klein manneke. Niet te geloven dat dat zo snel gaat met die kinders.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte met je grote vent !
    En leuk zoals je het allemaal beschrijft !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vroedvrouw zijnde en ook gewoon louter vrouw zijnde sta ik versteld van de omvang van zijn pasgeboren hoofd. Volgens mij hebt gij hard mogen werken. Diep respect. En wat Vermiljoen van die kleren zegt, dat snapte ik ook niet. Ik zal maar aannemen dat de tetradoek zich spontaan rond zijn lijveken vormde?

    Schoon boeksken en schoon tripken. Hoera voor 'Wef'!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd met Jef!
    En gefeliciteerd met het maken van dit mooie boek. Ik wil ook maar blijf het maar uitstellen (en da's niet handig, de fotoberg blijft maar groeien....)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo een super coole verjaardag! Dikke proficiat!
    Ps: uw man, dat moet dan mijn schoonvader zijn? Dochterlief gilt elke keer ze Piet ziet: opaaaaaaaa!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, ik heb net als vermiljoen even bij die foto na zitten denken. Wat een misterie.
    Enfin, proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel leuk kadoo, dat Jef wel zal weten te appreciëren als hij wat ouder is! Leuk dat we even mochten meepiepen in het fotoboek (knap gedaan) en de belevenissen van die dag. Spetterende dingen hebben jullie gedaan. Nog een dikke 'hip hip hoera' voor Jef! Lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hiep hiep voor Jef! klinkt als een geweldige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hieperdepiepvoor de grote, kleine man ! 6-jarigen zijn de max! Wij hebben er sinds oktober ook één. Een vrouwelijk exemplaar welliswaar, maar niet minder boeiend, amai! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Sorry, maar dat bleachen vind ik er echt over! Dat ze dat überhaupt doen met melktanden... Ik hoop dat je hem nog geen tatookes hebt laten zetten??
    Nee, werkelijk waar:zes zottezoonjaren alreeds: een welgemeende proficiat aan mama en Jef! Want geef toe, die Jef heeft toch ook wat te verduren met zo'n moeder!?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Proficiat voor moeder en zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Proficiat en dat boekje da's echt schitterend!! :) Wij mochten die dag de 25ste van mijn zusje vieren... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Man wat een schoon véntje is dat toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super!
    Iets deftiger kan ik daar gelijk niet van zeggen :), ik vond het gelijk alweer zo een tof verhaalke. Vooral dat van bij andere families proberen horen.

    BeantwoordenVerwijderen