dinsdag 10 januari 2012

Mme Zsazsa en de Indianendoop

Gedoopt
U kan er mss niet meteen de vinger op leggen, maar mijn petekindje heeft Indiaans bloed door de aderen stromen.
Dus droegen hij en zijn twee broers Indiaanse feesttenues ter gelegenheid van hun doop.

En als u zich dan afvraagt hoe ze kinderen boven de zes maand gedoopt krijgen:

Doop
Zo hé, gelijk een vliegtuig zoals Abel het treffend beschreef.

En als u zich dan afvraagt wat gasten dragen:
Indiaan Jef
Zoiets hé, geheel in de stijl.
Ge kunt daar toch niet gewoon in uw jeans gaan zitten.

En als u zich afvraagt wat ze dan zeggen:
Ik vind dopen wel leuk.
En ik wil ook zo'n kaars.

12 opmerkingen:

  1. ga ervoor, zou 'k zeggen! Wij deden dat ook, in den hof met water uit onze theekan. Ook tof hoor! (en de oude grootmoeder die zich dan luidop afvraagd of dat wel gewijd is :)
    En indiaans bloed, whow!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die man in zijn witte jurk op de eerste foto was ook tof verkleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee nee, ik vraag me af waarom men kinderen doopt :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awel, in dit geval op vraag van de kinderen, dan mag dat hé. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jennifer10.1.12

    En dan nog een juf die denkt: allé seg, mme Zsazsa zit hier ineens mee in de kerk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de indianenmama10.1.12

    rofl Jennifer, ik heb je berichtje nu maar pas gezien. De gasten zijn nu pas allemaal naar huis trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mijn dochter was 1jaar toen ze gedoopt werd, en dat ging nog op de 'klassieke manier' dus mss 6maand aanpassen naar 6jaar of zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die indianentooi van Jef die is ongeloofelijk, zo schoon gemaakt, en hij ziet er zo echt uit met die tooi! Dat dopen moet ieder maar voor zichzelf uitmaken, en als het aan mij lag mochten alle kinderen daar gewoon zelf voor kiezen in plaats van de ouders ( of vaak nog wat druk van grootouders omdat het kind anders niet voor de kerk kan trouwen :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die indianentooi van Jef die is ongeloofelijk, zo schoon gemaakt, en hij ziet er zo echt uit met die tooi! Dat dopen moet ieder maar voor zichzelf uitmaken, en als het aan mij lag mochten alle kinderen daar gewoon zelf voor kiezen in plaats van de ouders ( of vaak nog wat druk van grootouders omdat het kind anders niet voor de kerk kan trouwen :0))

    BeantwoordenVerwijderen