dinsdag 7 februari 2012

Mme Zsazsa geanalyseerd

Welk type zou ik zijn?
De huisvrouw zei: Volgens mij is het onmogelijk om nog meer kleuren tegelijk aan te doen. Elza zei: Zoudt ge zo eens geen kleuranalyse laten doen tegen dat uwen boek uitkomt, ik denk dat gij dat wel kunt gebruiken. Maar volgens mij zei ze dat alleen maar omdat haar vriendin zulke analyses doet.
Bon, wij daar naartoe, de buurvrouw en ik.
Er waren nog wat vrouwen, de hoofdkleuren van de avond waren: aubergine, bruin, zwart en euhm neen vooral zwart toch eigenlijk.
Ik had onder mijn rode jas met groene gehaakte sjaal van Anne een lichtgroene gliet met geruit hemdje en daaronder een blauw t-shirt, ik dacht: "Eerlijk duurt het langst!"
"Toevallig" werd ik het didactisch materiaal van de avond.

En wat zei de kleurmevrouw?
U bent een lentetype, u mag als enige alle kleuren mengen zolang ze maar binnen uw pallet valen.
Voor de rest valt u het best te omschrijven als: Frivool, creatief, weetgierig, nieuwsgierig, levensgenieter, open, extravert, vriendelijk. U past het best met de romantische/theatrale stijl.

Voila.
Ik neem aan dat jullie de kosten delen, Elza, Huisvrouw?

Dit!
Ik ga terwijl even naar de winkel, zien of er iets in mijn pallet hangt!

35 opmerkingen:

  1. Hier ook een lentetype en die omschrijving van het karakter had ik niet maar klopt wel helemaal. Winkel goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gniffel, gniffel...zo'n wit mutske en tafelkleed staan u niet echt, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Howla! Ging jij niet stoppen met winkelen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, een lichtgroene 'gliet' daar staat iedereen goed mee! Da's vals ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik durf daar niet naartoe gaan, iets zegt mij dat ik mijn goesting niet ga krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Groeten van een medelentetype. Al twijfelde de consulente tussen zomer en lente en besloot ze dat ik beide ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt ook tussentypes hé dames ... maar niet iedere kleurenconsulente doet dat ... al vallen de meesten wel in een tussentype, dus een hoofdtype met invloeden van 1 of 2 andere seizoenen ... echt pure seizoenen zijn er minder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook een lentetype, maar met zomerhaar (ondertussen al 6 jaar als herfsthaar vermomd trouwens).

    Toen we in de Zweedse les een paar jaar geleden elkaars kledingstijl moesten omschrijven,, kwamen mijn medestudenten bij mij niet verder dan "kleurrijk". Ahum.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kosten delen?? Tot nu toe had ge ons schadevergoeding moeten betalen om naast u te lopen. Morele schadevergoeding.

    Maar het gaat nog goed komen met ons...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem7.2.12

    Seg maar die kleurtjes, die lijken meer op een zomertype (wat ik ben, daarom komen ze mij zo bekend voor), ik dacht dat lente warmere tinten waren en zomer de eerder koele?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik had ook grote schrik toen ik eht enkele weken gelenden liet doen ... en wat blijkt ik mag mijn allerfavorietste kleur fel rood niet meer dragen ... maar donkerrood mag wel
    Ik ben trouwens een mengeling van zomer en winter!! Ik mag niet alle kleuren van winter dragen en ook niet alle kleuren van zomer ... gemakkelijk is ook anders zenne ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. bofkont:-)

    Ik durf dat niet te doen, bang dat ik nu precies de verkeerde kleuren draag én dat misschien wel vreselijke kleuren mij mooi staan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat kwam dan goed uit: de madam zei wel precies wat u wilde horen, hé.

    ik trek gewoon aan wat ik schoon vind en luister niet naar kleurenconsulentes ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja vind dat vaak wel grappig - ik ben normaal dus herfsttype en moet zachte bruine kleren dragen - euhm ik kleed mij dus verkeerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dat ruikt dan ook gewoon een beetje naar geldklopperij als je't mij vraagt. alsof je dat zelf nog niet aanvoelde, wat je goed staat. Louter toevallig vast, dat je huisvlijt zo aanslaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha je hebt een fijn pallet aan kleuren, alles mag, jippie!!!
    Dat witte kleedje om je heen vind ik niks, toch liever kleur hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lol herfst!
    Ik had de herfst onder ons er meteen uitgehaald, precies een boswachter. ;)

    De kleuren geven een vertekend beeld omdat de camera alle kleuren kouder maakt, het is maar voor de show dus. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ma Vermiljoen, ik ken niks van kleurenanalyses, maar ik denk dat jij dat aanvoelt, want ik durf te wedden dat jij in uw juiste kleuren bent gekleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die omkoping voordien is z'n geld dus waard geweest dan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. dat zou ik ook wel eens graag laten doen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoeveel vraagt dat madammeke voor een ik-geef-u-uw-goesting-analyse? Dan stuur ik mijn vent daar vervolgens naartoe. Hij heeft iets met kaki, ook buiten zijn militaire beroepsbezigheden. The horror!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Anoniem8.2.12

    pfff, trek aan waar je je prettig en blij in voelt (vind ik toch)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lente-herfst hier. De analyse hoorde bij de 30ste verjaardag (alweer bijna 2 jaar geleden ) en het uitmesten van de kleerkast. Het helpt vooral mijn aanverwant koopgedrag een beetje stroomlijnen. Maar je kleurtype bepaalt (gelukkig) nog altijd niet je stijl, en dat is vooral wat je je eigen persoonlijkheid geeft, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha, super! Ge sult alvast stralen op de dag van de uitgave, dat is zeker! En of ge nu alle kleuren combineert of weldoordacht iets aantrekt: 't is het geluk dat zal tellen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tuurlijk moet je aantrekken waar je je prettig bij voelt maar als nu blijkt dat er dingen zijn waar je niet goed mee staat (geef toe, soms zie je het gewoon niet bij jezelf) dan is het fijn om eens professioneel advies te krijgen. Het heeft mij alvast van heel wat miskopen bespaard. En het heeft me geleerd om de positieve dingen te accentueren en de mindere kanten te camoufleren. Ik vind het toch fijn te weten dat ik dingen koop waar ik goed mee sta in plaats van dingen die ik graag zie maar waarmee ik er uit zie als een man met borsten bijvoorbeeld. Niet voor niks dat ik er altijd zo walgelijk goed uitzie Mwoehaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Elza, ge hebt dat heel goed verwoord. Zo ben ik spijtig genoeg een goed pasteltype (qua seizoenen weet ik het niet, maar ooit komt de dag dat iemand het me vertelt). Een mens kan maar malchanche hebben in het leven, van alle kleuren, pastel... Maar als ik het al eens aandoe, dan vliegen de complimenten me naar het hoofd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nu ik weet dat ik een wintertype ben, snap ik ineens waarom iedere keer als ik die toffe groene trui aantrok er wel iemand zei : Ben je ziek vandaag?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Anoniem14.2.12

    Mme, bij wie heb je dat laten doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk, maar niet echt een verassende uitkomst dus. Bevestiging en een groot compliment oor karakter omschrijving neem ik aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Deze madam heeft mij en Mme onder handen genomen:
    nadia.jottard@ugrow.be of 0497/233609

    Mail of bel haar maar voor meer info.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wel geen volledige dignens ondergaan, gewoon een voorproefje, anders kon ik nog meer vertellen!

      Verwijderen
  31. Hoi, ik ken je site via moosmade.nl! Zij wees mij op jouw leuke blog, omdat ik net mijn eerste naailes heb gehad. Grappig dat ik dan zie dat jij ook een lentetype bent (net als ik en ik ben daar een blog over begonnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. (www.lentetypes.nl, mocht je het leuk vinden)

      Verwijderen